AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #1 Skrevet 15. april 2019 Hei. jeg elsker å drikke på ferier i utlandet, jul, påske, vinterferie og sommerferie. Når sommeren er over er jeg edru, men jeg liker godt å drikke. Det gjør meg mer glad og at jeg får mer energi. Når jeg drikker med tar jeg bare et glass men alene dar jeg flere, men jeg er ansvarlig selv om jeg er full. Barna mine liker meg uansett. Jeg blir ikke sint eller overreagerer er glad og avslappet. Jeg fungerer mye bedre med alkohol enn uten, fordi ferien er med for å nytes. drikker dere fremfor barna? Anonymkode: 5b4e6...d13 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #2 Skrevet 15. april 2019 Utover et glass til fin middag? kunne overhode ikke falt meg inn! Anonymkode: 93d9a...ddb
solmåneogstjerner Skrevet 15. april 2019 #3 Skrevet 15. april 2019 Jeg synes det er helt greit og naturlig å ta et glass eller to foran barna. Men jeg får en følelse av at du drikker en god del? Det kan kanskje bli litt for mye.. 14
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #4 Skrevet 15. april 2019 En dram har da ingenting å si. Det er så hysteri rundt det der om dagen. Barna har bare godt av å lære at man faktisk kan kose seg med bare en dram. Men jeg venter på alle de som aaaaaldri kunne vist barna at de i det hele tatt har en rusbrus i kjøleskapet. Anonymkode: b846b...aa2 6
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #5 Skrevet 15. april 2019 Nei. Barn blir utrygge når foreldre endrer seg når de drikker. Anonymkode: 1915c...7de 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #6 Skrevet 15. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei. Barn blir utrygge når foreldre endrer seg når de drikker. Anonymkode: 1915c...7de Alle barn blir ikke det nei. Anonymkode: b846b...aa2 7
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #7 Skrevet 15. april 2019 Selvsagt gjør jeg det. Her skal barna læres opp til å ha et naturlig forhold til alkohol og ikke få inntrykk av at dette ikke er noe som finnes før de er 16-17-18. Da går det fort til helsike. Anonymkode: 6241f...62f 11
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #8 Skrevet 15. april 2019 Jeg kan fint ta et glass foran barna, men sik du beskriver høres slett ikke bra ut! Du skriver «full» og sier du fungerer bedre med alkohol?! Da tenker jeg at du burde søke litt hjelp og veiledning. Hva barna sier/viser deg er ikke nødvendigvis hva de føler. Anonymkode: 5a851...c0b 16
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #9 Skrevet 15. april 2019 Jeg var selv et barn som hatet helger og ferier fordi foreldrene mine alltid drakk (Mye).. selv ønsker jeg å vise mine barn at man kan ta seg et eller to glass (til mat, eller avslapping i hagen på ettermiddagen osv), men ikke at dette er noe jeg eller mannen må ha hver helg/hver ferie. Jeg tror dette er den sunneste måten å la barna bli vant med alkohol på. At de voksne har kontroll, ikke endrer adferd og at det ikke er noe man MÅ ha. Anonymkode: c3f7a...d66 8
Gjest Kritt Skrevet 15. april 2019 #10 Skrevet 15. april 2019 (endret) Så kommer dette temaet opp IGJEN - det er et yndet tema på KG, særlig når det nærmer seg ferie, og frontene er steile 😄 Ja, jeg tar ofte et glass eller to sammen med barna. Nei, jeg drikker meg ikke full sammen med barna. Endret 15. april 2019 av Kritt
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #11 Skrevet 15. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt gjør jeg det. Her skal barna læres opp til å ha et naturlig forhold til alkohol og ikke få inntrykk av at dette ikke er noe som finnes før de er 16-17-18. Da går det fort til helsike. Anonymkode: 6241f...62f Nettop! Barna må lære at man kan ta seg en øl uten at det er noe skummelt med det. Å de beste rollemodellene er foreldrene. Min mor drakk aldri forran meg, jeg hadde ikke noe forhold til alkohol før jeg var 16 og begynte å feste, jeg var døddrukken flere ganger fordi ingen hadde vist meg at bare litt drikke var greit. Anonymkode: b846b...aa2 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #12 Skrevet 15. april 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. jeg elsker å drikke på ferier i utlandet, jul, påske, vinterferie og sommerferie. Når sommeren er over er jeg edru, men jeg liker godt å drikke. Det gjør meg mer glad og at jeg får mer energi. Når jeg drikker med tar jeg bare et glass men alene dar jeg flere, men jeg er ansvarlig selv om jeg er full. Barna mine liker meg uansett. Jeg blir ikke sint eller overreagerer er glad og avslappet. Jeg fungerer mye bedre med alkohol enn uten, fordi ferien er med for å nytes. drikker dere fremfor barna? Anonymkode: 5b4e6...d13 Dette er ikke bra. Barn er gode på å skjule hva de tenker og føler når foreldrene er ruset. Anonymkode: 3c513...844 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #13 Skrevet 15. april 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Barn blir utrygge når foreldre endrer seg når de drikker. Anonymkode: 1915c...7de Ikke alle, mine foreldre drakk og jeg brydde meg ikke, merket ikke noe på de Anonymkode: 5b4e6...d13 1
Tanuki Skrevet 15. april 2019 #14 Skrevet 15. april 2019 For min egen del kan jeg ikke drikke stort mer en ett glass forann barnet hvis det er vin, blir så fort påvirket. Øl er jeg ikke veldig glad i, så blir ikke mye mer enn et glass, foretrekker en gin tonic, da lan jeg fint ha 2 glass. Handler om å kjenne seg selv , og være ærlig om hvor mye man egentlig tåler før man blir påvirka. Hvis du ikke kan nyte sommeren uten å drikke deg brisen så har du et alkoholproblem. Du er neppe så festlig og lystig for andre som du tror. 6
Gjest Gaea Skrevet 15. april 2019 #15 Skrevet 15. april 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettop! Barna må lære at man kan ta seg en øl uten at det er noe skummelt med det. Å de beste rollemodellene er foreldrene. Min mor drakk aldri forran meg, jeg hadde ikke noe forhold til alkohol før jeg var 16 og begynte å feste, jeg var døddrukken flere ganger fordi ingen hadde vist meg at bare litt drikke var greit. Anonymkode: b846b...aa2 Huff da, så ettersom jeg selv knapt drikker alkohol kommer datteren min til å nærmest drikke seg i hjel altså? Tviler på det. Jeg tenker i utgangspunktet at å drikke litt (litt!) alkohol rundt barn er greit, men at man burde være litt forsiktig. Jeg er er av de barna som synes det var veldig ubehagelig å merke at foreldrene mine var brisne, selv om de ikke var fulle, sa eller gjorde noe galt. Men man merker det ofte godt allikevel. Har for øvrig aldri sagt noe om det, vil ikke potensielt gi de dårlig samvittighet for noe som er helt normalt, så i diskusjoner som det her kunne de helt sikkert argumentert for at det går helt fint.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #16 Skrevet 15. april 2019 1 minutt siden, Gaea skrev: Huff da, så ettersom jeg selv knapt drikker alkohol kommer datteren min til å nærmest drikke seg i hjel altså? Tviler på det. Jeg tenker i utgangspunktet at å drikke litt (litt!) alkohol rundt barn er greit, men at man burde være litt forsiktig. Jeg er er av de barna som synes det var veldig ubehagelig å merke at foreldrene mine var brisne, selv om de ikke var fulle, sa eller gjorde noe galt. Men man merker det ofte godt allikevel. Har for øvrig aldri sagt noe om det, vil ikke potensielt gi de dårlig samvittighet for noe som er helt normalt, så i diskusjoner som det her kunne de helt sikkert argumentert for at det går helt fint. Det er forskjell på å forbanne alkohol gjennom hele oppveksten dems og å la de gå å forsyne seg i kjøleskapet. Hvordan det var for deg har lite å si for mine argumenter. Anonymkode: b846b...aa2
Tibbie Skrevet 15. april 2019 #17 Skrevet 15. april 2019 Det er sunt å drikke foran barna - med måte. De bør vokse opp med et sunt forhold til alkohol, der de ser at det kan nytes i full ansvarlighet, og at det ikke er noe som kun eksisterer for å bli "drita". Forhåpentligvis får de også et sunt forhold til alkohol når de er tenåringer og vil prøve alkohol selv. Med "full ansvarlighet", tenker jeg på øl til middagen eller rødvin om kvelden mens man ser på påskekrim. Ikke shot og Jæger. Ville aldri drukket så mye at jeg ble full, selv om at det "ikke er synlig". Selv om at de ikke sier noe, så legger de nok merke til det. Uansett, det er en uting. Jeg synes det høres ut som at du drikker litt for mye. 2
SoWhat? Skrevet 15. april 2019 #18 Skrevet 15. april 2019 Det går helt fint å ta et glass vin eller to, men som du skriver Ts, så drikker du deg full. Barna liker deg uansett? Vi er en del voksne som ikke en gang liker fulle mennesker. Det har ikke med frykt å gjøre, men man blir på to helt forskjellige nivåer, og det er bare ubehagelig og slitsomt. Du vet ikke hva barna tenker. Hva hvis det skulle skje noe med ungene da? Og der er du full. Det går ikke det vet du. Barn og fyll hører ikke sammen Ts. Jeg er ikke så striks, men jeg takler ikke folk som er synlig påvirket og barn sammen. Det er ikke greit. 3
Gjest Gaea Skrevet 15. april 2019 #19 Skrevet 15. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er forskjell på å forbanne alkohol gjennom hele oppveksten dems og å la de gå å forsyne seg i kjøleskapet. Hvordan det var for deg har lite å si for mine argumenter. Anonymkode: b846b...aa2 Ja, klart, men du argumenterer altså for at barn vil få et usunt forhold til alkohol dersom de har foreldre som ikke drikker foran dem. Det er akkurat det du skrev, ikke noe om forbanning eller annet. Og det er det jeg er uenig i. Andre avsnitt hadde ikke noe med ditt innlegg å gjøre, men var et generelt svar på trådens tema.
Gjest NotYou Skrevet 15. april 2019 #20 Skrevet 15. april 2019 Ts høres ut som en alkoholiker. Måten du snakker om alkoholen på sier sitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå