Gå til innhold

Kan jeg fjerne følgere på Instagram?

Million

Anbefalte innlegg

Ja, spørsmålet står i overskriften.

Jeg er ikke særlig dreven på Instagram. Har aldri postet et innlegg, men bare kommentert et par bilder for lenge siden.

Får stadig pop-up meldinger på mobilskjermen, der det står at "David Hill har begynt å følge deg". Hvem er det, liksom? Det er bare masse ukjente folk, stort sett. Hvorfor følger de meg, når jeg aldri har postet et ord? Hvordan fant de meg? Og hvordan kan jeg evt fjerne dem fra å følge meg? Går det?

Håper noen kan forklare litt om Instagram for meg, noobien!

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Først og fremst må du endre profilen din til låst, slik at du må godkjenne de som vil følge deg. Det du kan gjøre for å fjerne følgere er å blokkere dem, for deretter å oppheve blokkeringen. Da følger de ikke lenger 😊

Anonymkode: 3a04f...555

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Først og fremst må du endre profilen din til låst, slik at du må godkjenne de som vil følge deg. Det du kan gjøre for å fjerne følgere er å blokkere dem, for deretter å oppheve blokkeringen. Da følger de ikke lenger 😊

Aha... takk for svar.

Ante ikke at det var noe som het "låst profil" en gang 😛

Kan du gi noen hint om hvor jeg må klikke og trykke meg inn for å komme til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på profilen din

Trykk på de 3 strekene øverst i høyre hjørne

Gå inn på innstillinger nederst i høyre hjørne

Gå inn på Personvern og sikkerhet

Trykk på Kontopersonvern

Trykk på privat konto

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, sstinemor skrev:

Gå inn på profilen din

Trykk på de 3 strekene øverst i høyre hjørne

Gå inn på innstillinger nederst i høyre hjørne

Gå inn på Personvern og sikkerhet

Trykk på Kontopersonvern

Trykk på privat konto

Takk forklaringen, da slapp jeg 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Da har jeg endret på den innstillingen! :)

Da slipper jeg at Abdullah fra Egypt eller David fra USA "følger meg" uten grunn.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

For å fjerne følgere behøver du ikke å blokkere de. Du kan gå inn på profilen din, trykke der det står antall følgere, finne personen du vil fjerne, trykke på de tre prikkene og så "fjern" :)

Enig med den over her som anbefalte låst profil. 

Anonymkode: c0889...b24

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Million skrev:

Tusen takk! Da har jeg endret på den innstillingen! :)

Da slipper jeg at Abdullah fra Egypt eller David fra USA "følger meg" uten grunn.

👍🏻😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er typiske svindelprofiler. Jeg rapporterer dem som spam. 

Anonymkode: 0aa8c...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 timer siden, Million skrev:

Ja, spørsmålet står i overskriften.

Jeg er ikke særlig dreven på Instagram. Har aldri postet et innlegg, men bare kommentert et par bilder for lenge siden.

Får stadig pop-up meldinger på mobilskjermen, der det står at "David Hill har begynt å følge deg". Hvem er det, liksom? Det er bare masse ukjente folk, stort sett. Hvorfor følger de meg, når jeg aldri har postet et ord? Hvordan fant de meg? Og hvordan kan jeg evt fjerne dem fra å følge meg? Går det?

Håper noen kan forklare litt om Instagram for meg, noobien!

Du kan blokkere han, og samtidig ha åpen profil

Anonymkode: 056e8...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan blokkere han, og samtidig ha åpen profil

Anonymkode: 056e8...af8

Ja, men da kommer det jo bare stadig nye. Det er hele tiden nye, tilfeldige og ukjente følgere. Stort sett menn, men også en og annen som utgir seg (?) for å være kvinne med kvinnenavn. Det er uforståelig hva de vil med å følge meg, for ikke bare er jeg ukjent for dem, men jeg har jo aldri postet noe!?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er typiske svindelprofiler. Jeg rapporterer dem som spam. 

Anonymkode: 0aa8c...7ec

Det er nettopp det jeg har antatt at de er også. Det kryr av dem. Det kommer hele tiden nye. Noen ganger flere pr dag.

Det jeg ikke skjønner, er hvorfor de velger seg ut profiler som aldri har postet noe? Skjønner ikke hvordan de har funnet meg en gang.

Og forresten, svindelprofiler.... er det den typen svindel som kalles "love scam" som de falske instagramprofilene er ute etter?  Eller hva slags svindel er vanligst på IG?

Endret av Million
manglende bokstaver...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan være spam og svindelkontoer, men mer sannsynlig er det som kalles bot'er. Altså som i kort for 'robot' Falske følgere som egentlig bare er dataprogram. Instagram har hatt kjempeproblemer med det. 

Liker de et stort antall kontoer, så er det også sannsynlig at flere liker dem tilbake. Slik bygger de opp en konto med stor følgerbase, som siden kan selges.

Eller bot'er som kan se noenlunde autentiske ut, når reelle brukere/influencere vil kjøpe seg følgertall. Instagram har blitt flinkere til å slå ned på slikt, så det må mer til for å jukse. 

Anonymkode: de7ab...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 timer siden, Million skrev:

Ja, men da kommer det jo bare stadig nye. Det er hele tiden nye, tilfeldige og ukjente følgere. Stort sett menn, men også en og annen som utgir seg (?) for å være kvinne med kvinnenavn. Det er uforståelig hva de vil med å følge meg, for ikke bare er jeg ukjent for dem, men jeg har jo aldri postet noe!?

De følger deg fordi de vil bli fulgt tilbake. De med mange følgere er populære, sånn kan noe tjene penger for å tilby firmaer reklame/spons eller lignende. De bruker å være flinke til å avfølge selv.

Anonymkode: aa878...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...