Gå til innhold

Edderkopp inn i hus nå..?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De siste ukene har jeg fått besøk av noen svære, hårete husedderkopper (grøss!) inne i huset mitt! Jeg har lest at edderkopper trekker gjerne inn i hus på høsten når det begynner å blir kaldt, men nå er det jo varmt ute og pent vær har det vært de siste ukene, så hvorfor kommer de inn nå..? 

Anonymkode: 3ccfa...7cb

AnonymBruker
Skrevet

Husedderkopper trekker ikke inn, de bor inne, derav navnet. De kommer ut fra gjemmestedene sine av en eller annen grunn, sikkert varmen.

Anonymkode: fcec7...432

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt et par "små" (til husedderkopper å være, dog for store etter min smak 😂) hos oss også. Husedderkoppene liker det kaldt, og de kan fint komme inn (/frem inne) på våren og sommeren når det er varmt ute. De bor inne fordi det er kaldt og lunt, og der de finner mat og noen å parre seg med.

For noen år siden oppdaget jeg nye, store svære beist HVER DAG gjennom hele sommeren/høsten. Anbefaler å spraye med permetrin (innsektsspray) i alle innganger og åpninger (dører, ventiler, vinduskarmer) en gang i begynnelsen av våren og en gang på slutten av sommeren (sprayen varer i ca. 6 uker). Vi har et mye mindre problem med husedderkopper nå enn vi hadde den gang. Det står ingenting om edderkopper på boksen, men det har ihvertfall fungert veldig godt hos oss. Så det anbefales! Jeg har nettopp sprayet vårens runde hos oss etter å ha funnet to stk rett før helga, satser på en noenlunde edderkoppfri sommer.

Hilsen ei med edderkoppfobi.

Anonymkode: 5902d...8ed

AnonymBruker
Skrevet

Edderkopper er ikke farlige. De er også nyttige og tar/spiser fluer og andre insekter. Jeg vil fraråde kjemisk krigføring mot dem, det er så mye skadelige stoffer mot naturen i det.

Anonymkode: 86591...770

• Liker 2
Skrevet

De har vel våknet til live etter vinteren da og skal bygge seg nye nett. ☀️🕷🤗 Derfor de er aktive på høsten og synes mer, er fordi det er da leter etter hunner å parre seg med.

De bor i veggene dine, kriker og sluk og sprekker selvom ikke ser de. De spiser lus, midd og fluer. 👍🏻

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tullete å prøve drepe edderkopper i huset ditt. De er av få levende kryp i huset ditt som gjør nytte for seg. Ikke bare tar de større fluer, maur, skjeggkre etc. Men også små sengemidd på soverommet ditt. Nyttige skapninger i huset ditt altså. 

Anonymkode: d14da...dc5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Edderkopper inne betyr at du har ett sunt hus. Bare tull å drepe de. Da får du heller bære de ut. De er ett nytteinnsekt, selv om de heller ikke er av mine favoritter.

Anonymkode: e4d0c...589

Gjest LaptopPute
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har hatt et par "små" (til husedderkopper å være, dog for store etter min smak 😂) hos oss også. Husedderkoppene liker det kaldt, og de kan fint komme inn (/frem inne) på våren og sommeren når det er varmt ute. De bor inne fordi det er kaldt og lunt, og der de finner mat og noen å parre seg med.

For noen år siden oppdaget jeg nye, store svære beist HVER DAG gjennom hele sommeren/høsten. Anbefaler å spraye med permetrin (innsektsspray) i alle innganger og åpninger (dører, ventiler, vinduskarmer) en gang i begynnelsen av våren og en gang på slutten av sommeren (sprayen varer i ca. 6 uker). Vi har et mye mindre problem med husedderkopper nå enn vi hadde den gang. Det står ingenting om edderkopper på boksen, men det har ihvertfall fungert veldig godt hos oss. Så det anbefales! Jeg har nettopp sprayet vårens runde hos oss etter å ha funnet to stk rett før helga, satser på en noenlunde edderkoppfri sommer.

Hilsen ei med edderkoppfobi.

Anonymkode: 5902d...8ed

Second this. Permetrin er life.

Skrevet

Å, nå ble jeg påminnet edderkopper😰😰😰 Skal kjøpe Permitrin.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Peppermyntespray skal hjelpe, noen dråper peppermynte i en sprayflaske med vann :) 

Anonymkode: fcec7...432

Skrevet

Å fysj a meg. Nå er jeg klar for å bo på Mars. Er livredd edderkopper. Skulle ikke lest denne tråden. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 15.4.2019 den 0.13, AnonymBruker skrev:

De siste ukene har jeg fått besøk av noen svære, hårete husedderkopper (grøss!) inne i huset mitt! Jeg har lest at edderkopper trekker gjerne inn i hus på høsten når det begynner å blir kaldt, men nå er det jo varmt ute og pent vær har det vært de siste ukene, så hvorfor kommer de inn nå..? 

Anonymkode: 3ccfa...7cb

Det er tiden for det ja :) 

Anonymkode: 2e1cb...5de

AnonymBruker
Skrevet
På 15.4.2019 den 13.26, AnonymBruker skrev:

Edderkopper inne betyr at du har ett sunt hus. Bare tull å drepe de. Da får du heller bære de ut. De er ett nytteinnsekt, selv om de heller ikke er av mine favoritter.

Anonymkode: e4d0c...589

Hvordan da?

Anonymkode: 2e1cb...5de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...