Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere,

Jeg har det veldig vanskelig nå. Sliter veldig med psyken for tiden, vanskelig å holde seg i livet, er midt i hovedoppgaven og har tatt på meg noen ekstravakter. Problemet er at jeg er så dårlig.. Besvimer ofte, får ikke i meg mat og har masse panikkanfall. Jobben min er travel og jeg er redd fasaden sprekker snart. Jeg klarer ikke konsentrere meg, og det er så masse å gjøre. Det er i hjemmetjenesten. Jeg elsket det i praksis, men nå som jeg jobber der selvstendig så rakner det fullstendig. Føler jeg glemmer noe hele tiden, går rundt og tenker "shit, skrev jeg under på skjemaet?".. Det er ikke tale om at legen min vil sykemelde meg, jeg er jo bare 26 år og hun mener at psykiske lidelser ikke finnes. HJELP, hva skal jeg gjøre? Jeg har sagt meg villig til å jobbe der i sommer også, angrer så masse. :( 

Anonymkode: 480ab...e5c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bytt lege asap, så forklarer du til den nye legen. Kan ikke ha en lege som ikke tror på psykiske lidelser. Er greit med leger som ikke ønsker å sykemelde med en gang, men dette går jo ikke.

Ønsker deg masse god bedring ❤️

Anonymkode: fa1f7...f59

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du må begynne med å fatisk få i deg mat, da får du det litt bedre med besvimelser og panikk. Det grunnleggende i livet er veldig viktig for at resten skal fungere, og finn en bedre fastlege.

Anonymkode: 84ee7...d60

• Liker 4
Skrevet (endret)

Du må bytte lege snarest! Og aller helst klage på nåværende lege. En lege som hevder at psykiske lidelser ikke finnes har ingenting som lege å gjøre.

Og du må prioritere mat og søvn, ellers blir du bare verre.

:hug:

Endret av Rumle
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hei dere,

Jeg har det veldig vanskelig nå. Sliter veldig med psyken for tiden, vanskelig å holde seg i livet, er midt i hovedoppgaven og har tatt på meg noen ekstravakter.

Du gaper over for mye. Svaret er ikke sykemelding men at du sier fra deg ekstravaktene. 

Anonymkode: 93879...237

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Var gjennom det samme for ett år siden og har ett råd; bytt lege pronto. Jeg ble sykemeldt med en gang av den nye legen etter at jeg hadde selvskadet på meg en hjernerystelse og etter å ha fått panikkanfall i bilen midt på motorveien som den andre ikke mente var alvorlig nok... Men hør også om du kan trekke deg fra noen ekstravakter, rett og slett fordi du har tatt på deg litt for mye. Om du har økonomi til det da.

Jeg har noen råd; det første er så enkelt at det går over. Det kjennes helt jævelig, ja, men det går virkelig over. Jeg lover! Det andre er at dersom du har en god sjef så ville jeg sagt det som det er dette med mestringsfølelse. Du trenger ikke utbrodere detaljene, men at det forårsaker det enormt mye påkjenning. Evt. en kollega du stoler på. Mest sannsynlig blir du å få høre at de er fornøyd med jobben du gjør:) Jeg gjorde dette med min kollega og hun ble en litt hemmelig alliert som var veldig kjekk å ha.

Anonymkode: fabb8...c85

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

To tiltak du selv bør gjøre, er å redusere antall vakter, og begynne å få i deg mat noenlunde regelmessig. Å påta seg masse ekstrajobb samtidig som du skriver oppgave for harde livet, og samtidig slurve med matinntaket, er strake veien til å føle seg utkjørt og elendig.

Anonymkode: 10eba...2fa

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

CTusen takk for svar dere <3 Klarer ikke prioritere, hjernen min er ikke fungerende i det hele tatt. Kaster bare opp om jeg spiser. Om jeg bytter lege trer ikke det i kraft før den 1. Får ikke sovet mer enn et par timer om natten fordi jeg er så nervøs, og stresset, noe som selvsagt gjør alt så mye verre. Sliter med tanker om og ikke ville leve, så jeg prøver bare holde hodet over vann. Det var IKKE meningen at det skulle bli så mye ekstravakter, men jeg klarte ikke si nei og nå er det for sent :( 

AnonymBruker
Skrevet

Det er da ikke samfunnet som skal betale fordi at du ikke klarer å prioritere og tar på deg for mye. Si ifra deg noen av vaktene, det er tydeligvis de som stresser deg og gjør at du bl.a ikke klarer å spise.

Ta ansvar for ditt faget liv og for arbeidsplassen og kontakt leder imorgen den dag og fortell at du ikke kan ta alle vaktene du har fått. Jo tidligere du sier ifra, jo bedre for både deg og arbeidsgiver. 

Anonymkode: b0813...1d4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da ikke samfunnet som skal betale fordi at du ikke klarer å prioritere og tar på deg for mye. Si ifra deg noen av vaktene, det er tydeligvis de som stresser deg og gjør at du bl.a ikke klarer å spise.

Ta ansvar for ditt faget liv og for arbeidsplassen og kontakt leder imorgen den dag og fortell at du ikke kan ta alle vaktene du har fått. Jo tidligere du sier ifra, jo bedre for både deg og arbeidsgiver. 

Anonymkode: b0813...1d4

Okei, visste ikke at man kunne si fra seg ekstravakter. Da gjør jeg det ☺️

-TS

AnonymBruker
Skrevet

Får du sykemelding for dette er det misbruk. Du har tatt på deg for mye, og da er det det du må ordne opp i. Start med å ringe sjefen og si at du har tatt på deg for mange vakter og dessverre må trekke deg for å få tid til å skrive oppgave. Problem løst. 

Anonymkode: 2e2ce...ff5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Okei, visste ikke at man kunne si fra seg ekstravakter. Da gjør jeg det ☺️

-TS

Selvfølgelig kan du det, om det oppstår ting som kommer i veien. Som sykdom for eksempel. Si i fra at du "sliter for tiden" eller noe slikt, uten å gå i dybden eller spesifisere. Forhåpentligvis tar sjefen din ansvar og fjerner deg fra de vaktene du ber om.

Forøvrig bør du sette deg opp på fastlegebytte så snart som mulig, så du får byttet til en ny fra neste måned av. Den legen du har, høres sannelig ikke helt god ut...! Huff. 

Anonymkode: aa7da...dcf

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei dere,

Jeg har det veldig vanskelig nå. Sliter veldig med psyken for tiden, vanskelig å holde seg i livet, er midt i hovedoppgaven og har tatt på meg noen ekstravakter. Problemet er at jeg er så dårlig.. Besvimer ofte, får ikke i meg mat og har masse panikkanfall. Jobben min er travel og jeg er redd fasaden sprekker snart. Jeg klarer ikke konsentrere meg, og det er så masse å gjøre. Det er i hjemmetjenesten. Jeg elsket det i praksis, men nå som jeg jobber der selvstendig så rakner det fullstendig. Føler jeg glemmer noe hele tiden, går rundt og tenker "shit, skrev jeg under på skjemaet?".. Det er ikke tale om at legen min vil sykemelde meg, jeg er jo bare 26 år og hun mener at psykiske lidelser ikke finnes. HJELP, hva skal jeg gjøre? Jeg har sagt meg villig til å jobbe der i sommer også, angrer så masse. :( 

Bytt fastlege såklart...

Anonymkode: a7ef8...d5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...