AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #121 Skrevet 17. april 2019 Jeg syns kristne og andre må spørre seg selv hvorfor det hele liksom begynner med at en kvinne spiser av et eple, og så er helvete løs. Det smaker av mannssjåvinisme. Hele bibelen er en hyllest til menn og bare menn, så nei, døden har ingenitng med kristne eller noen religioner å gjøre slik mange tror det. Anonymkode: 6f727...4c5
Hartroa Skrevet 17. april 2019 #122 Skrevet 17. april 2019 39 minutter siden, jabx skrev: Jeg har gjort rede for noen av grunnene til at han er ekstremt ond (som at han satte opp en felle for Adam og Eva i edens hage som gjorde at det var uunngåelig at de spiste av det forbudte treet). Videre er det ondskapsfullt å kreve tro. Hva med de som vokser opp et sted der de aldri har hørt om Jesus engang? Nå har de fleste hørt om Jesus, men vi skal ikke mange tiår tilbake før folk ikke kunne reise rundt som vi kan i dag. Så noen som ikke får høre om Jesus og derfor ikke tror... vel, de har da skylden for at de ikke tror og dermed havner i helvete? Beklager, men jeg har ikke lest hele tråden. Jeg var bare inne å kommenterte et annet innlegg og svarte på spørsmålet i HI ut i fra mine tanker. Deretter forsvant jeg ut til til jeg ble sitert. For det første så tror jeg ikke skapelsen er bokstavelig ut fra Bibelen. Jeg tror ikke det var en spesiell hage med et epletre osv. Jeg tror det symboliserer at Gud skapte menneskene i sitt bilde og tanken var godhet. Det at Eva spiste av treet er et tegn på at menneskene valgte å gjøre det onde, det som var mot Guds vilje. Så å spise av det forbudte treet var å bryte Guds bud. Gud krever ikke at noen skal tro. Det er et tilbud Gud gir, så er det opp til oss å velge. Når det gjelder de som ikke har hørt budskapet, så tror jeg Gud er raus. Jeg tror ikke de havner i evig fortapelse, (Jeg er faktisk usikker på fortapelsen) når de ikke har fått muligheten til å velg. Hvordan Gud gjør dette vet vi jo lite om, men hvis Gud er kjærlighet, så tror jeg som sagt Gud er raus. Men nå tror jeg ikke jeg vil diskutere med deg mer. Jeg synes du viser veldig lite respekt for de som tenker annerledes enn deg. Helt greit at du tenker som du gjør og jeg sier ikke at jeg forstår og kan forklare alt som står i Bibelen og noen ganger tviler også jeg. Men hvis jeg skal diskutere tro, så forventer jeg respekt, uten å bli latterliggjort. For meg så virker det som om du har sett det som din oppgave å overbevise hvor dumt er å ha en tro. Faktisk så har de fleste mennesker i verden en tro og veldig mange av dem er kristne. Du må gjerne kalle meg feig, det er helt greit. Men tro kan ikke forklares og dokumenteres. Det er et valg mann tar. Jeg har valgt å tro, og du ikke og det er helt ok for meg. 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #123 Skrevet 17. april 2019 55 minutter siden, jabx skrev: Tåkeprat. Poenget er, hvordan skal noen kunne ta imot noe som de enten ikke har hørt om, eller som det ikke finnes fnugg av bevis for? Nei, bibelen har ikke forutsett noe som helst. Du tenker på desperate forsøk på retrofitting for å få det til å se slik ut. Hva er det du snakker om? Hva slags myter og fine ord? Hvor mange nordmenn er det egentlig som ikke har hørt evangeliet? Her ser vi altså det forkastelige, ondskapsfulle kristne menneskesynet. Mennesket er ondt. Mennesket må straffes til evig tid. Den eneste måten å ikke blir straffet på er å underkaste seg en brutal krigsgud. Hvis man ikke gjør det er man ond og ekkel og syndig og verdiløs. Man tar et valg om å ta imot eller ikke. De fleste i Norge har nok fått høre evangeliet ja. Dessverre har mange fått en annen versjon også, av feige predikanter/prester som ikke tørr å stå for den hele og fulle sannheten. joda. Mange ting har blitt forutsett lenge før det skjedde. Jesus ble profetert om flere hundre år i forveien, og det ble oppfylt. Den tiden vi lever i nå, viser også at mye allerede har gått i oppfyllelse. (Det unaturlige blir naturlig, naturkatastrofer, krig og rykter om krig, microchippen, etc). Mange ting å se hvis man vil se. Mye alternativt med røtter i gamle mytologier har blusset opp de siste årene. En blanda suppe med mye rart der. Folk forholder seg også gjerne til ideologier pakket inn i fine ord, som positiv tenkning og det å være et godt menneske. I praksis blir dette bare tomme ord i hverdagen. Og la oss være ærlige. Veldig mange behandler sine medmennesker veldig stygt. Gud er langt ifra det du beskriver. Han er kjærlighet. Han elsker alle, uansett hva de har gjort. Men han er også rettferdig. Derfor tåler han ikke synd. Nåden er at han har gitt oss alle et valg. Det er opp til hver enkelt å ta imot, eller la være. Han tvinger ingen, men tar imot den som vil komme til ham. Den som tar imot Jesus, tar imot ham. Jesus er eneste veien til Gud. Anonymkode: 8de45...389 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #124 Skrevet 17. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns kristne og andre må spørre seg selv hvorfor det hele liksom begynner med at en kvinne spiser av et eple, og så er helvete løs. Det smaker av mannssjåvinisme. Hele bibelen er en hyllest til menn og bare menn, så nei, døden har ingenitng med kristne eller noen religioner å gjøre slik mange tror det. Anonymkode: 6f727...4c5 Langt ifra. Det handlet ikke om at Eva spiste eplet. Det handler om at de begge var ulydige mot Gud, og gjorde som djevelen sa. Bibelen har aldri sagt at mannen og kvinnen var like, men er klar på at de er likeverdige. Den gammeltestamentlige tiden, var kvinnesynet et helt annet. Var det en som virkelig løftet opp kvinnene, så var det Jesus. Da kvinnen som var grepet i hor ble stilt framfor ham, var det han som viste henne nåde. Ingen av de andre der hadde rett til å kaste en eneste sten. Jesus var den eneste som kunne ha gjort det, men han gjorde det ikke. De første som fikk nyhetene da han stod opp igjen, var nettopp kvinner. Anonymkode: 8de45...389 2
Million Skrevet 17. april 2019 #125 Skrevet 17. april 2019 Jeg har aldri noensinne vært redd for at de kristne har rett i noe som helst. Så nei.
jabx Skrevet 18. april 2019 #126 Skrevet 18. april 2019 12 timer siden, Hartroa skrev: For det første så tror jeg ikke skapelsen er bokstavelig ut fra Bibelen. Jeg tror ikke det var en spesiell hage med et epletre osv. Jeg tror det symboliserer at Gud skapte menneskene i sitt bilde og tanken var godhet. Det at Eva spiste av treet er et tegn på at menneskene valgte å gjøre det onde, det som var mot Guds vilje. Så å spise av det forbudte treet var å bryte Guds bud. Men historien i seg selv gir ingen mening. Hvordan kan mennesket velge å bli ondt når det ikke har fri vilje i utgangspunktet? Den eneste forklaringen er at Gud er en ond jævel som satte det hele opp av en eller annen grunn. Sitat Gud krever ikke at noen skal tro. Det er et tilbud Gud gir, så er det opp til oss å velge. Han krever tro for at man ikke skal brenne i helvete, ikke sant? Sitat Når det gjelder de som ikke har hørt budskapet, så tror jeg Gud er raus. Jeg tror ikke de havner i evig fortapelse, (Jeg er faktisk usikker på fortapelsen) når de ikke har fått muligheten til å velg. Hvordan Gud gjør dette vet vi jo lite om, men hvis Gud er kjærlighet, så tror jeg som sagt Gud er raus. Den guden som beskrives i bibelen er ikke spesielt raus, med alle folkemordene og lignende han har bedrevet.
jabx Skrevet 18. april 2019 #127 Skrevet 18. april 2019 (endret) 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Man tar et valg om å ta imot eller ikke. De fleste i Norge har nok fått høre evangeliet ja. Dessverre har mange fått en annen versjon også, av feige predikanter/prester som ikke tørr å stå for den hele og fulle sannheten. Hvordan kan man ta et reelt valg uten å få en reell mulighet, og dessuten uten fri vilje? Sitat joda. Mange ting har blitt forutsett lenge før det skjedde. Jesus ble profetert om flere hundre år i forveien, og det ble oppfylt. Den tiden vi lever i nå, viser også at mye allerede har gått i oppfyllelse. (Det unaturlige blir naturlig, naturkatastrofer, krig og rykter om krig, microchippen, etc). Mange ting å se hvis man vil se. Nei, det har faktisk ikke det. Alt det du nevner er retrofitting. Microchip? Nei, det ble ikke forutsett av bibelen. Bibelen beskriver et stempel/merke på panne eller høyre hånd. Faen til svada du kommer med. Naturkatastrofer og krig? Troller du? Det var naturkatastrofer og krig også da bibelen ble skrevet! Jesus ble profetert? Det er sirkelargumentasjon, da det forutsetter at Jesus faktisk var Guds sønn. Det er flere som har påstått at de er Messias også. Sitat Mye alternativt med røtter i gamle mytologier har blusset opp de siste årene. En blanda suppe med mye rart der. Folk forholder seg også gjerne til ideologier pakket inn i fine ord, som positiv tenkning og det å være et godt menneske. I praksis blir dette bare tomme ord i hverdagen. Og la oss være ærlige. Veldig mange behandler sine medmennesker veldig stygt. Hele kristendommen er jo en myte. Sitat Gud er langt ifra det du beskriver. Han er kjærlighet. Han elsker alle, uansett hva de har gjort. Men han er også rettferdig. Derfor tåler han ikke synd. Nåden er at han har gitt oss alle et valg. Det er opp til hver enkelt å ta imot, eller la være. Han tvinger ingen, men tar imot den som vil komme til ham. Den som tar imot Jesus, tar imot ham. Jesus er eneste veien til Gud. Han elsker alle, unntatt de han utsatte for folkemord? Eller alle andre enn Noa og familien hans da han utryddet resten av menneskeheten? Hvordan kan man ta et valg når man ikke har reelle valgmuligheter? Tror du virkelig noen som faktisk hadde valget ville valgt å pines til evig tid?! Jesus er en fantasifigur, og en ondskapsfull fortelling. Endret 18. april 2019 av jabx
jabx Skrevet 18. april 2019 #128 Skrevet 18. april 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Langt ifra. Det handlet ikke om at Eva spiste eplet. Det handler om at de begge var ulydige mot Gud, og gjorde som djevelen sa. Bibelen har aldri sagt at mannen og kvinnen var like, men er klar på at de er likeverdige. Den gammeltestamentlige tiden, var kvinnesynet et helt annet. Var det en som virkelig løftet opp kvinnene, så var det Jesus. Da kvinnen som var grepet i hor ble stilt framfor ham, var det han som viste henne nåde. Ingen av de andre der hadde rett til å kaste en eneste sten. Jesus var den eneste som kunne ha gjort det, men han gjorde det ikke. De første som fikk nyhetene da han stod opp igjen, var nettopp kvinner. Anonymkode: 8de45...389 Det var Eva som var den ulydige og overtalte Adam til å bli ulydig. Hvordan kan menn og kvinner være likeverdige når kvinnen i følge bibelen ble skapt for mannens forlystelse? Jeg tror bibelen må være skrevet av kvinnehatende incels.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #129 Skrevet 18. april 2019 1 time siden, jabx skrev: Hvordan kan man ta et reelt valg uten å få en reell mulighet, og dessuten uten fri vilje? Nei, det har faktisk ikke det. Alt det du nevner er retrofitting. Microchip? Nei, det ble ikke forutsett av bibelen. Bibelen beskriver et stempel/merke på panne eller høyre hånd. Faen til svada du kommer med. Naturkatastrofer og krig? Troller du? Det var naturkatastrofer og krig også da bibelen ble skrevet! Jesus ble profetert? Det er sirkelargumentasjon, da det forutsetter at Jesus faktisk var Guds sønn. Det er flere som har påstått at de er Messias også. Hele kristendommen er jo en myte. Han elsker alle, unntatt de han utsatte for folkemord? Eller alle andre enn Noa og familien hans da han utryddet resten av menneskeheten? Hvordan kan man ta et valg når man ikke har reelle valgmuligheter? Tror du virkelig noen som faktisk hadde valget ville valgt å pines til evig tid?! Jesus er en fantasifigur, og en ondskapsfull fortelling. Alle har en fri vilje. Dessverre tar vi av og til gale valg. Det nytter ikke å skylde på Gud for sine egne valg. Som sagt. Det ligger mange profetier i bibelen som er oppfylt, for den som vil se. Den som ikke vil se, velger å ikke se det som er der. Ved den gammeltestamentlige tid, hadde de ikke teknologien som chippen krever. Likevel ble det profetert om noe som en gang ville komme, men ble gjort forståelig ved å skrive det slik. Denne chippen forsøkes nå å utvikles til et betalings og registreringssystem. Den er ikke langt unna. Kommer ikke til å ta den. Profeter profeterte om Jesus lenge før han kom. Ja, Jesus er Guds sønn. Mange falske messiaser har stått fram, ja. Noe Jesus advarte mot. Det gjorde også Paulus. Nei, den er ingen myte, men har nok blitt framstilt feil av mange. Ja, han elsker alle. Også dem som gikk under, men det var fordi de valgte det selv. De elsket synden i stedet for sannheten, og ville ikke ha nåden og kjærligheten. Ja, mennesker velger faktisk sin egen evighetsadresse, når de velger å tro på sannheten eller løgnen. Det er ikke mine ord. Det står også i bibelen. Jesus er Guds sønn, herre, og verdens frelser. 1 time siden, jabx skrev: Det var Eva som var den ulydige og overtalte Adam til å bli ulydig. Hvordan kan menn og kvinner være likeverdige når kvinnen i følge bibelen ble skapt for mannens forlystelse? Jeg tror bibelen må være skrevet av kvinnehatende incels. Det var den ekle djevelen som lokket Eva først. Adam hadde også valget om han ville være ulydig mot Gud eller ikke. Kvinnen er slettes ikke skapt som mannens sexslave. Langt ifra. De utfyller hverandre. Det står også at mannen skal elske sin kone. Å elske er faktisk et valg ja, og da kan han på ingen måte behandle henne som søppel slik du får det til å framstå. Bibelen er Guds ord, skrevet av apostler utvalgt til nettopp det. Den har blitt bevart i årevis, og når den leses i dag, og sammenlikner med gamle ruller, funnet av arkeologer, ser du at det stemmer. Guds ord skal ikke forgå. Det står skrevet. Og ja, Gud har beskyttet ordet til enhver tid. Anonymkode: 8de45...389
Stina234 Skrevet 18. april 2019 #130 Skrevet 18. april 2019 Ingen religioner har rett. Det er bare noe menneskene desperat trekkes mot for å ha en slags mening med livet.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #131 Skrevet 20. april 2019 Jeg vil heller tro på kristendommens sannhet, og ta feil i dette. Enn å tro at kristendommen IKKE er sann, og så ta feil. - Pascal. Anonymkode: 47cc2...5d0
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #132 Skrevet 20. april 2019 On 4/14/2019 at 11:33 PM, AnonymBruker said: På ett eller annet magisk vis så endte alt Gud sa opp i Bibelen for lenge siden. Og ingenting som Gud sier blir skrevet ned idag. Han sluttet magisk å snakke for ca 2000 år siden, og han snakket bare til de som skrev Bibelen. Så nei, nei og nei. Anonymkode: 8e6ae...2f6 Chemtrails. gud snakker, men er satt på mute.. triste saker Dessuten er det ingen som hører på de gamle lenger i dag. God påske. Anonymkode: aae37...a6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå