AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #81 Skrevet 16. april 2019 Men du ser ikke forskjellen på det og det å blindt tro på og følge en fastsatt religion, som noen andre har bestemt for deg, for lenge siden, og som er basert på verdier, oppfatninger og meninger som strengt tatt er totalt avleggs i dagens samfunn? Tro på kjærligheten, verdien, ikke overtroen og fordommene og hatet.. De verste fordommene og hatet i disse religionene er desverre rettet mot enkeltpersoner og deres oppfatning av seg selv og egen verdi. Kjærlighet er betingelsesløs, men religioner er veldig flinke til å sette betingelser for hvem som kan, når man kan, og hvordan man kan fortjene kjærlighet. Anonymkode: 244f2...ade 1
SoWhat? Skrevet 16. april 2019 #82 Skrevet 16. april 2019 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men du ser ikke forskjellen på det og det å blindt tro på og følge en fastsatt religion, som noen andre har bestemt for deg, for lenge siden, og som er basert på verdier, oppfatninger og meninger som strengt tatt er totalt avleggs i dagens samfunn? Tro på kjærligheten, verdien, ikke overtroen og fordommene og hatet.. De verste fordommene og hatet i disse religionene er desverre rettet mot enkeltpersoner og deres oppfatning av seg selv og egen verdi. Kjærlighet er betingelsesløs, men religioner er veldig flinke til å sette betingelser for hvem som kan, når man kan, og hvordan man kan fortjene kjærlighet. Anonymkode: 244f2...ade Nei. Gud setter ikke betingelser! Bare at du tror. Det er så mange misforståelser. Har du lest i Bibelen da? Eller hvor har du tankene fra? Det er ikke så avleggs 🙂 kanskje er det mer aktuelt enn noen gang? Og "blind tro" er feil uttrykk. Endret 16. april 2019 av SoWhat? 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #83 Skrevet 16. april 2019 8 minutter siden, SoWhat? said: Nei. Gud setter ikke betingelser! Bare at du tror. Det er så mange misforståelser. Har du lest i Bibelen da? Eller hvor har du tankene fra? Det er ikke så avleggs 🙂 kanskje er det mer aktuelt enn noen gang? Og "blind tro" er feil uttrykk. Hele Bibelen og Kristendommen er avleggs, og det har de fleste beveget seg bort fra for lenge siden, bortsett fra de som fremdeles ikke klarer å gi slipp på barnetroen og skape seg egne meninger og verdier. Anonymkode: 244f2...ade
SoWhat? Skrevet 16. april 2019 #85 Skrevet 16. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hele Bibelen og Kristendommen er avleggs, og det har de fleste beveget seg bort fra for lenge siden, bortsett fra de som fremdeles ikke klarer å gi slipp på barnetroen og skape seg egne meninger og verdier. Anonymkode: 244f2...ade Men har du lest i Bibelen? 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #86 Skrevet 16. april 2019 Just now, SoWhat? said: Men har du lest i Bibelen? Jeg foretrekker mer givende og hyggelig lesning, slikt som bygger en opp, heller enn å bryte en ned, og så videre. Anonymkode: 244f2...ade
VOX Skrevet 16. april 2019 #87 Skrevet 16. april 2019 4 minutter siden, SoWhat? skrev: Men har du lest i Bibelen? For et uslåelig argument, personlig har jeg lest om både tusser og troll, uten at de er noe mer virkelige av den grunn.På tide å legge bort fantasiene. 1
SoWhat? Skrevet 16. april 2019 #88 Skrevet 16. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg foretrekker mer givende og hyggelig lesning, slikt som bygger en opp, heller enn å bryte en ned, og så videre. Anonymkode: 244f2...ade Ja, men da vet du ikke! 🙂 du kan ikke bare avskrive noe du ikke vet noe om. Jeg ser det er en viss person her inne som skriver rett og slett...Jeg har ikke ord. Noe visse religiøse gjør. Slutt å trekke slutninger ut fra hva de skriver her. Skal ikke trekke frem de gode, for det er ikke bra. Skriver man noe godt om andre her, så kan resultater bli at de blir mislikt. Faktisk. Kan du ikke bare lese selv og tenke selv da? 1
SoWhat? Skrevet 16. april 2019 #89 Skrevet 16. april 2019 3 minutter siden, VOX skrev: For et uslåelig argument, personlig har jeg lest om både tusser og troll, uten at de er noe mer virkelige av den grunn.På tide å legge bort fantasiene. Deg om den meningen 🙂
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #90 Skrevet 16. april 2019 1 minutt siden, VOX said: For et uslåelig argument, personlig har jeg lest om både tusser og troll, uten at de er noe mer virkelige av den grunn.På tide å legge bort fantasiene. Jeg har en sånn gammel bok som heter "Nissene" eller noe sånt, men den er veldig fin, handler om forskjellige typer Nisser, og har fine tegninger og illustrasjoner, noen av de er litt "voksne" til og med, men jeg syns det er en veldig fin bok og jeg liker den veldig godt. Troll handler den også om, og hvordan trollene noen ganger pleide å slipe baken til Nisser de fanget, på en slipestein, med bilder og det hele. Men det er en veldig fin bok. Anonymkode: 244f2...ade
SoWhat? Skrevet 16. april 2019 #91 Skrevet 16. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en sånn gammel bok som heter "Nissene" eller noe sånt, men den er veldig fin, handler om forskjellige typer Nisser, og har fine tegninger og illustrasjoner, noen av de er litt "voksne" til og med, men jeg syns det er en veldig fin bok og jeg liker den veldig godt. Troll handler den også om, og hvordan trollene noen ganger pleide å slipe baken til Nisser de fanget, på en slipestein, med bilder og det hele. Men det er en veldig fin bok. Anonymkode: 244f2...ade Lærer du noe av den? 🙂
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #92 Skrevet 16. april 2019 Just now, SoWhat? said: Lærer du noe av den? 🙂 Ja, at Nisser stort sett er gode og hjelper folk, og noen ganger så bor de også sammen med mennesker og hjelper de å passe på barn og dyr, og hus og hjem. Men både de og menneskene må passe seg for trollene, slik at de ikke kommer og tar nissene, for å enten spise de, eller leke med de og ha det moro med de (som ved å slipe baken deres), eller stjele barna til menneskene og oppdra de som sine egne. Anonymkode: 244f2...ade
SoWhat? Skrevet 16. april 2019 #93 Skrevet 16. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, at Nisser stort sett er gode og hjelper folk, og noen ganger så bor de også sammen med mennesker og hjelper de å passe på barn og dyr, og hus og hjem. Men både de og menneskene må passe seg for trollene, slik at de ikke kommer og tar nissene, for å enten spise de, eller leke med de og ha det moro med de (som ved å slipe baken deres), eller stjele barna til menneskene og oppdra de som sine egne. Anonymkode: 244f2...ade Ja, der kan du se 🙂 du lærer noe. Av tusser og troll. Da kan du sikkert lære noe av å lese Bibelen også ? Hm. Men da lukker du deg? 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #94 Skrevet 16. april 2019 5 minutter siden, SoWhat? said: Ja, der kan du se 🙂 du lærer noe. Av tusser og troll. Da kan du sikkert lære noe av å lese Bibelen også ? Hm. Men da lukker du deg? Selvfølgelig lukker jeg meg for ondskap, jeg tror på kjærligheten og godheten. Anonymkode: 244f2...ade 1
SoWhat? Skrevet 16. april 2019 #95 Skrevet 16. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig lukker jeg meg for ondskap, jeg tror på kjærligheten og godheten. Anonymkode: 244f2...ade Vet ikke om du er i stand til å lukke deg for ondskap. Hvem er det pr nå. Den siger jo fint inn over oss. Du har ikke lest Bibelen. DNT. Er ikke mye ondskap der altså. DNT = det nye testamentet. Igjen = kristendom. Du er nok forutinntatt?
Duff Skrevet 16. april 2019 #96 Skrevet 16. april 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig lukker jeg meg for ondskap, jeg tror på kjærligheten og godheten. Anonymkode: 244f2...ade Det er jo nettopp kjærligheten og godheten vi tror på. 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #97 Skrevet 16. april 2019 Just now, Duff said: Det er jo nettopp kjærligheten og godheten vi tror på. Men det er jo betingelser for akkurat denne kjærligheten og godheten, og de er mange..? Anonymkode: 244f2...ade
SoWhat? Skrevet 16. april 2019 #98 Skrevet 16. april 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det er jo betingelser for akkurat denne kjærligheten og godheten, og de er mange..? Anonymkode: 244f2...ade Betingelsen er å tro. 2
Duff Skrevet 16. april 2019 #99 Skrevet 16. april 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det er jo betingelser for akkurat denne kjærligheten og godheten, og de er mange..? Anonymkode: 244f2...ade Kjenner ingen betingelser utover å tro. 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #100 Skrevet 16. april 2019 39 minutter siden, Duff said: Kjenner ingen betingelser utover å tro. Og å være lydig, from, ikke være homo, kjenne sin rolle som mann og kvinne, ta avstand fra kjødelige gleder, og andre gleder og lyster og jobbe for at ingen andre skal ha disse gledene heller. Jeg syns ikke det virker så veldig koselig eller inkluderende. Anonymkode: 244f2...ade 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå