AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #61 Skrevet 16. april 2019 På 14.4.2019 den 23.50, AnonymBruker skrev: Har kristne rett så kommer alle til helvete, inkludert de kristne. Ingen lever i henhold til reglene. Så at ikke kristne bare ligger i en dam av angst-tårer og panikk-piss skjønner jeg ikke. De vet at helvete finnes, de vet hvem som havner der, og de vet de ikke følger reglene for hvordan man skal komme inn i himmelen. Må være forferdelig å vite at man har en evighet av terror og fortapelse foran seg. Anonymkode: 09326...c49 Ingen vet noe om andres sak. Det er mellom dem og Gud. Den dagen jeg møter Gud, er det meg selv jeg skal svare for. Ikke naboen. Jesus sa det faktisk til Peter da han spurte om en av de andre disiplene. At det hadde ikke han noe med. Det er nemlig en veldig personlig sak, en relasjon. På 14.4.2019 den 23.37, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at hvis Gud faktisk finnes og mener jeg ikke er god nok ene og alene for at jeg ikke har tilbedt ham, så gjør det meg ikke så mye at jeg ikke får leve livet etter døden i hans rike. En potensiell gud som glatt hopper over om man er et godt menneske eller ikke, og som mest bryr seg om hvorvidt man har tilbedt vedkommende eller ei er ikke en gud jeg vil bruke tid på uansett om det hadde vært gode beviser på at den guden eksisterte. Anonymkode: 47381...9c3 Jeg vet at Jesus lever. Det er det eneste som holder den dagen. Om jeg har sagt ja til ham eller ikke. Gud sender ingen til helvete. Det er mennesker selv som velger å gå dit. Det valget tar man når man velger om man vil ta imot, eller avvise Jesus. Det er Guds nåde. Alle er frie til å ta det valget. Et menneske kan ikke betale for syndene sine ved gode gjerninger. Vi er alle født slaver av synden. En slave kan aldri fri seg selv uansett hvor hardt han jobber. Alle har brutt Guds lov. Det var derfor Jesus tok straffen. Straffen er betalt for av ham, og bare ham. Et menneske som ikke vil ta imot den gaven, får lov til det, men da må man stå til regnskap for alle sine synder. Det vil i hvert fall ikke jeg. Vi blir ikke frelst ved gode gjerninger, men til gode gjerninger. Det er en vesentlig forskjell. Den som er tilgitt mye, elsker mye. Da er det naturlig at det skjer en forvandling som får konsekvenser får ens liv. En vil da ønske å gjøre det som er godt, og ønske å gjøre det som er rett. Anonymkode: 8de45...389 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #62 Skrevet 16. april 2019 9 timer siden, Rottenikken1 skrev: For meg er skaperverket og arkeologiske funn som viser bibelens ekthet i profetier dokumentasjon nok. Det MÅ stå en designer bak og evolusjon er ikke bevist. Du bare skriver din mening og ide uten å kunne dokumentere det du sier - igjen Anonymkode: 21815...b1a 2
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 16. april 2019 #63 Skrevet 16. april 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen vet noe om andres sak. Det er mellom dem og Gud. Den dagen jeg møter Gud, er det meg selv jeg skal svare for. Ikke naboen. Jesus sa det faktisk til Peter da han spurte om en av de andre disiplene. At det hadde ikke han noe med. Det er nemlig en veldig personlig sak, en relasjon. Jeg vet at Jesus lever. Det er det eneste som holder den dagen. Om jeg har sagt ja til ham eller ikke. Gud sender ingen til helvete. Det er mennesker selv som velger å gå dit. Det valget tar man når man velger om man vil ta imot, eller avvise Jesus. Det er Guds nåde. Alle er frie til å ta det valget. Et menneske kan ikke betale for syndene sine ved gode gjerninger. Vi er alle født slaver av synden. En slave kan aldri fri seg selv uansett hvor hardt han jobber. Alle har brutt Guds lov. Det var derfor Jesus tok straffen. Straffen er betalt for av ham, og bare ham. Et menneske som ikke vil ta imot den gaven, får lov til det, men da må man stå til regnskap for alle sine synder. Det vil i hvert fall ikke jeg. Vi blir ikke frelst ved gode gjerninger, men til gode gjerninger. Det er en vesentlig forskjell. Den som er tilgitt mye, elsker mye. Da er det naturlig at det skjer en forvandling som får konsekvenser får ens liv. En vil da ønske å gjøre det som er godt, og ønske å gjøre det som er rett. Anonymkode: 8de45...389 Vakre ord ❤️ Takk som deler
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 16. april 2019 #64 Skrevet 16. april 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde Gud vært reell, hadde han vel ikke brent ned en av de mest kjente kirkene i verden? Eh? Anonymkode: 2c119...4b2 Hva får deg til å tenke at det var Gud som brant den ned?
SoWhat? Skrevet 16. april 2019 #65 Skrevet 16. april 2019 Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev: Hva får deg til å tenke at det var Gud som brant den ned? Fordi de tror Gud er allmektig og styrer alt. De glemmer menneskers frie vilje og det onde som eksisterer. De skjønner ikke bare. Folk vet jo ikke lenger hva Bibelen handler om. De er unnskyldt. 1
Vampen Skrevet 16. april 2019 #66 Skrevet 16. april 2019 På 14.4.2019 den 23.58, Kjærlighetsbarn98 skrev: Jesus opphørte den gamle pakt (moseloven) da han døde på korset, og lot alle som tok han imot bli Guds barn. Det er ikke handlinger som fører oss til himmelen, det er troen. Ingen mennesker gjør alt riktig, med Gud er nådig. Jesus tok straffen vi skulle ha hatt for at vi skulle gå fri, og ved å erkjenne det offeret har vi allerede fått himmelen i gave ❤️ Gud er nådig, så lenge man ikke er skyldig i den uhyggelige dødssynden å ikke tro på ham. Mhm. Så kort oppsummert på spørsmålene i HI, nei og nei. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #67 Skrevet 16. april 2019 På 14.4.2019 den 23.58, SoWhat? skrev: Rart med så skråsikre mennesker. Filosoferer dere aldri eller stiller spørsmålstegn ved ting? Som fks hvorfor det er viktig å tro? At det er en grunn til at vi ikke skal vite alt og ha bevis for alt? Funderer dere virkelig aldri over sånt? Det er så rart syns jeg. Jeg tror på Gud, men jeg har ingen tro på et helvete som visse kristne elsker å skremme med. Jeg har heller ingen forestillinger om "himmelen" Jeg tror mest på reinkarnasjon, og mange kristne syns det er feil. Men jeg gjør meg mine egne tanker ut fra hvordan jeg har lest Bibelen. Religioner og myter er interessant. Jeg synes dette var så bra. Problemet er at mange tror kristne kan puttes i en bås. Dette tror du og det er sånn og slik. Vi er mange som tror, noen følger bibelen slavisk og andre er mere spirituelle i sin tro og gjør seg opp en personlig forståelse av det hele. Og. Mange tror synd er noe som kan sidestilles med jordiske forbrytelser. Synd betyr at man bommer på målet, at man tok feil valg. Anonymkode: 84aae...ced 1
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 16. april 2019 #68 Skrevet 16. april 2019 2 minutter siden, SoWhat? skrev: Fordi de tror Gud er allmektig og styrer alt. De glemmer menneskers frie vilje og det onde som eksisterer. De skjønner ikke bare. Folk vet jo ikke lenger hva Bibelen handler om. De er unnskyldt. Og så gir de Gud skylden for alt som skjer. Ondskapen er ikke styrt av Gud, men av mennesker. Om noen satte fyr på kirken, så var det mennesker som gjorde det, ikke Gud. Mennesker er skapt med fri vilje. Hadde vi ikke vært skapt med fri vilje, så hadde ikke det vært kjærlighet. Tenk deg at jeg får et barn. Jeg elsker barnet, og i det å elske ligger det også å gi slipp; la de ta egne valg; la de velge sitt eget liv. Å tvinge barnet mitt til å adlyde meg hele livet, er ikke kjærlighet. Kjærlighet er å gi valget, men alltid møte barnet med omsorg og tilgivelse. Slik er Gud også. Han skapte ingen med tvang til å elske han, for det ville vært tvang, ikke kjærlighet. Han ga oss mulighet til å velge. Gud sørger med oss. Når man ser tilbake i livet kan man se at selv i det mørkeste, så var Gud tilstede. Å vite at Gud har vært der, er en trøst, for han vet. Han kjenner oss 100 %, og vet hva vi har følt i alt. Med han er man aldri alene, for ingen kan sette seg mer inn i ting enn han.
SoWhat? Skrevet 16. april 2019 #69 Skrevet 16. april 2019 1 minutt siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Og så gir de Gud skylden for alt som skjer. Ondskapen er ikke styrt av Gud, men av mennesker. Om noen satte fyr på kirken, så var det mennesker som gjorde det, ikke Gud. Mennesker er skapt med fri vilje. Hadde vi ikke vært skapt med fri vilje, så hadde ikke det vært kjærlighet. Tenk deg at jeg får et barn. Jeg elsker barnet, og i det å elske ligger det også å gi slipp; la de ta egne valg; la de velge sitt eget liv. Å tvinge barnet mitt til å adlyde meg hele livet, er ikke kjærlighet. Kjærlighet er å gi valget, men alltid møte barnet med omsorg og tilgivelse. Slik er Gud også. Han skapte ingen med tvang til å elske han, for det ville vært tvang, ikke kjærlighet. Han ga oss mulighet til å velge. Gud sørger med oss. Når man ser tilbake i livet kan man se at selv i det mørkeste, så var Gud tilstede. Å vite at Gud har vært der, er en trøst, for han vet. Han kjenner oss 100 %, og vet hva vi har følt i alt. Med han er man aldri alene, for ingen kan sette seg mer inn i ting enn han. Jeg trenger ikke legge til noe her. Du sier det som skal og bør sies. Men en ting: med han er man aldri alene 🙂 2
SoWhat? Skrevet 16. april 2019 #70 Skrevet 16. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes dette var så bra. Problemet er at mange tror kristne kan puttes i en bås. Dette tror du og det er sånn og slik. Vi er mange som tror, noen følger bibelen slavisk og andre er mere spirituelle i sin tro og gjør seg opp en personlig forståelse av det hele. Og. Mange tror synd er noe som kan sidestilles med jordiske forbrytelser. Synd betyr at man bommer på målet, at man tok feil valg. Anonymkode: 84aae...ced 🙂
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #71 Skrevet 16. april 2019 1 minutt siden, Kjærlighetsbarn98 said: Og så gir de Gud skylden for alt som skjer. Ondskapen er ikke styrt av Gud, men av mennesker. Om noen satte fyr på kirken, så var det mennesker som gjorde det, ikke Gud. Mennesker er skapt med fri vilje. Hadde vi ikke vært skapt med fri vilje, så hadde ikke det vært kjærlighet. Tenk deg at jeg får et barn. Jeg elsker barnet, og i det å elske ligger det også å gi slipp; la de ta egne valg; la de velge sitt eget liv. Å tvinge barnet mitt til å adlyde meg hele livet, er ikke kjærlighet. Kjærlighet er å gi valget, men alltid møte barnet med omsorg og tilgivelse. Slik er Gud også. Han skapte ingen med tvang til å elske han, for det ville vært tvang, ikke kjærlighet. Han ga oss mulighet til å velge. Gud sørger med oss. Når man ser tilbake i livet kan man se at selv i det mørkeste, så var Gud tilstede. Å vite at Gud har vært der, er en trøst, for han vet. Han kjenner oss 100 %, og vet hva vi har følt i alt. Med han er man aldri alene, for ingen kan sette seg mer inn i ting enn han. Du er intelligent nok og har vært gjennom nok til at du ikke trenger å støtte deg på religion. Du er bra nok, bare i kraft av å være deg selv, du trenger ikke et eksternt rammeverk, skapt ut av en trang til å kontrollere andre, for å vite at du er bra. Du er bra, bare i kraft av å eksistere. Du trenger ikke noens aksept, minst av alt Gud sin, for å eksistere, være deg selv og være bra nok som du er. Du lever, du er livet, ditt liv og din eksistens er DIN, og din rett til å gjøre hva du vil med. Vær deg selv, slik du ønsker å være, det er ikke noe mer tilværelsen krever av deg. Du er helt perfekt slik som du er. Det er vi alle. Det er bare du som kan være deg, og det er bare du som kan gjøre det helt perfekt, bare ved å være deg selv. Anonymkode: 244f2...ade
Duff Skrevet 16. april 2019 #72 Skrevet 16. april 2019 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er intelligent nok og har vært gjennom nok til at du ikke trenger å støtte deg på religion. Du er bra nok, bare i kraft av å være deg selv, du trenger ikke et eksternt rammeverk, skapt ut av en trang til å kontrollere andre, for å vite at du er bra. Du er bra, bare i kraft av å eksistere. Du trenger ikke noens aksept, minst av alt Gud sin, for å eksistere, være deg selv og være bra nok som du er. Du lever, du er livet, ditt liv og din eksistens er DIN, og din rett til å gjøre hva du vil med. Vær deg selv, slik du ønsker å være, det er ikke noe mer tilværelsen krever av deg. Du er helt perfekt slik som du er. Det er vi alle. Det er bare du som kan være deg, og det er bare du som kan gjøre det helt perfekt, bare ved å være deg selv. Anonymkode: 244f2...ade Hva så? Kanskje det var troen på Gud og samtalene med han som fikk henne gjennom alt det vonde. 1
SoWhat? Skrevet 16. april 2019 #73 Skrevet 16. april 2019 8 minutter siden, Duff skrev: Hva så? Kanskje det var troen på Gud og samtalene med han som fikk henne gjennom alt det vonde. Ikke at jeg er henne, men du har et poeng. Noen er så hovmodige. Uff. Ikke så bra. 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #74 Skrevet 16. april 2019 13 minutter siden, Duff said: Hva så? Kanskje det var troen på Gud og samtalene med han som fikk henne gjennom alt det vonde. 4 minutter siden, SoWhat? said: Ikke at jeg er henne, men du har et poeng. Noen er så hovmodige. Uff. Ikke så bra. Eller så hadde Gud kanskje ingenting med det å gjøre. Anonymkode: 244f2...ade 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #75 Skrevet 16. april 2019 1 time siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Vakre ord ❤️ Takk som deler ❤️ Anonymkode: 8de45...389 1
Duff Skrevet 16. april 2019 #76 Skrevet 16. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller så hadde Gud kanskje ingenting med det å gjøre. Anonymkode: 244f2...ade For meg hadde Gud alt å gjøre med at jeg kom meg ut av ett svært mørkt kapittel. Den gang alt var så galt at døden ble en utvei jeg lengtet etter var det kun Gud som ville lytte til mine tanker. Psykologen og annet personell som skulle være det ville ikke. Gud ville. Fornøyd? 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #77 Skrevet 16. april 2019 Just now, Duff said: For meg hadde Gud alt å gjøre med at jeg kom meg ut av ett svært mørkt kapittel. Den gang alt var så galt at døden ble en utvei jeg lengtet etter var det kun Gud som ville lytte til mine tanker. Psykologen og annet personell som skulle være det ville ikke. Gud ville. Fornøyd? Din ide og tanke om Gud hjalp deg ut av det. Det får vel egentlig holde. Anonymkode: 244f2...ade 3
SoWhat? Skrevet 16. april 2019 #78 Skrevet 16. april 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller så hadde Gud kanskje ingenting med det å gjøre. Anonymkode: 244f2...ade Kan du ikke bare tvile? Vi gjør jo ikke. Eller det vil si, tvil og avstand kan jeg ta. Men in the end 🙂 bare respekter? 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #79 Skrevet 16. april 2019 Just now, SoWhat? said: Kan du ikke bare tvile? Vi gjør jo ikke. Eller det vil si, tvil og avstand kan jeg ta. Men in the end 🙂 bare respekter? Hvis jeg sa at jeg har mine egne overbevisninger som gjør meg sterk, som støtter meg opp, gir meg glede, kjærlighet og viljen til å å holde ut og gå videre, men at det ikke har noe med Gud eller organisert religion å gjøre, er min overbevisning noe mindre verdt enn din, siden din er sanksjonert av en organisert religion? Anonymkode: 244f2...ade
SoWhat? Skrevet 16. april 2019 #80 Skrevet 16. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis jeg sa at jeg har mine egne overbevisninger som gjør meg sterk, som støtter meg opp, gir meg glede, kjærlighet og viljen til å å holde ut og gå videre, men at det ikke har noe med Gud eller organisert religion å gjøre, er min overbevisning noe mindre verdt enn din, siden din er sanksjonert av en organisert religion? Anonymkode: 244f2...ade Nei. Jeg ville heller ikke prøvd å overbevise deg om annet 🙂 respekterer det jeg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå