jabx Skrevet 15. april 2019 #41 Skrevet 15. april 2019 22 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Jeg forstår tanken. Selv opplevde jeg grove svik av mitt opphav som barn, og jeg vil ikke engang treffe på mine biologiske foreldre i himmelen. Jeg har omtrent dødsangst. Så leser jeg i bibelen at i himmelen finnes det verken smerte, sorg, tårer, frykt, sinne, hat eller ondskap. Alt er ferdig, og det er bare kjærlighet igjen. Da vil vi heller ikke ha vonde minner fra jorda, alt det vonde er borte. Det er heller ikke synd i himmelen. Jeg skjønner at det er vanskelig å forstå. Jeg forstår det heller ikke, for blir vi oss selv om vi bare evner å føle glede og kjærlighet? Men, så vet jeg at det er mye vi aldri får svar på her på jorda. Sannheten vil ikke fullbyrdes før vi får ta del i den. Så det du sier er at i himmelen blir man personlighetsløse, evneløse, følelsesløse roboter? 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #42 Skrevet 15. april 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: De fleste oppegående personer som har gjennomført mer enn ungdomsskolen skjønner at kristendommen er basert på historier som har blitt fortalt muntlig i flere generasjoner. Det de derimot ikke skjønner er at Koranen ikke lyver, Norge er ikke rensket før vi har et rent styre som er basert på Koranen. Anonymkode: 3d2da...2b0 Ikke prøv å sverte oss muslimer med omvendt psykologi. Det skinner igjennom. Anonymkode: e0c16...0ee
Hartroa Skrevet 15. april 2019 #43 Skrevet 15. april 2019 23 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Hadde vi kommet til himmelen basert på gjerninger, hadde ikke jeg heller kommet til himmelen. Jeg gjør også feil som alle andre. Jeg er ikke perfekt, og fortjener egentlig ikke Guds nåde. Men Gud ga gir oss ikke himmelen i gave fordi vi fortjener det, men fordi han elsker oss. Fordi Jesus tilga våre synder da han døde på korset. Han tok min straff og alles straff for at vi skulle gå fri. Har lyst til å si at du er tøff som svarer og du svarer veldig bra Jeg tror også på Gud og jeg tror og håper jeg kommer til himmelen. Ikke fordi jeg er et perfekt menneske, for det er jeg ikke, men fordi Gud tilgir min synd. Men jeg tror ikke Gud dømmer oss mennesker. Det gjør vi selv ved å ikke ta imot nåden som Gud gir oss. For meg er Gud en redningsmann som rekker ut sin hånd for at jeg ikke skal drukne. Hvis jeg sier til Gud, jeg trenger deg ikke, så er det jo jeg som velger å ikke bli reddet. Jeg ikke da si at Gud dømte meg, når jeg valgte å ikke ta hånden hans å bli reddet. For meg er Gud en Gud som rekker ut sin hånd til alle mennesker, uavhengig av hva galt vi har gjort. 2
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 15. april 2019 #44 Skrevet 15. april 2019 20 minutter siden, Hartroa skrev: Har lyst til å si at du er tøff som svarer og du svarer veldig bra Jeg tror også på Gud og jeg tror og håper jeg kommer til himmelen. Ikke fordi jeg er et perfekt menneske, for det er jeg ikke, men fordi Gud tilgir min synd. Men jeg tror ikke Gud dømmer oss mennesker. Det gjør vi selv ved å ikke ta imot nåden som Gud gir oss. For meg er Gud en redningsmann som rekker ut sin hånd for at jeg ikke skal drukne. Hvis jeg sier til Gud, jeg trenger deg ikke, så er det jo jeg som velger å ikke bli reddet. Jeg ikke da si at Gud dømte meg, når jeg valgte å ikke ta hånden hans å bli reddet. For meg er Gud en Gud som rekker ut sin hånd til alle mennesker, uavhengig av hva galt vi har gjort. Helt enig ❤️
Rotemor Skrevet 15. april 2019 #45 Skrevet 15. april 2019 Jeg frykter ikke at det er en hellig ånd som detaljstyrer «skjebnen» vår og straffer og belønner etter et usynlig, ubeviselig system som ingen mennesker kjenner til. Religion er selvsagt oppdiktet og dermed ikke noe å frykte. 1
Rotemor Skrevet 15. april 2019 #46 Skrevet 15. april 2019 På 15.4.2019 den 0.02, Kjærlighetsbarn98 skrev: Hadde vi kommet til himmelen basert på gjerninger, hadde ikke jeg heller kommet til himmelen. Jeg gjør også feil som alle andre. Jeg er ikke perfekt, og fortjener egentlig ikke Guds nåde. Men Gud ga gir oss ikke himmelen i gave fordi vi fortjener det, men fordi han elsker oss. Fordi Jesus tilga våre synder da han døde på korset. Han tok min straff og alles straff for at vi skulle gå fri. Etter den tankegangen så skal vi alle til himmelen.... Så naivt. Jeg trodde nesten ikke folk snakket sånn lenger. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #47 Skrevet 16. april 2019 Nei, det er jeg ikke redd for. Jeg velger heller evig fortapelse enn å tilbe en gud som straffer gode mennesker kun fordi de ikke er troende. Anonymkode: 89219...dc9 2
Rottenikken1 Skrevet 16. april 2019 #48 Skrevet 16. april 2019 (endret) Jeg har sett svarene deres. Dere sier bare deres egne meninger uten å ha noe å bygge det på. De som er kristne sier det og at de kommer til himmelen uten å begrunne det og de fleste andre sier at Gud ikke finnes, også uten å sitere beviser. Når jeg skriver det jeg gjør på forumet om åndelige ting så baserer jeg alt på bibelen og siterer bibelske vers som støtter det kåjeg sier eller gir en link til dekkende info. Alle kan si «jeg er kristen» og alle kan si «Gud finnes ikke» hva legger dere til grunn for dette? Hvis vi sammenligner bibelen og dens profetier og verdenshistorien så er har den alltid vært pålitelig i sine profetier. Ca 400 profetier gikk i oppfyllelse på Jesus og de fleste var skrevet flere hundre år før Jesus kom til jorden. Jesus selv gav nøyaktige profetier som skulle oppfylles til minste detalj i det Jesus kalte de siste dager. Disse profetiene har også gått nøyaktig i oppfyllelse i vår tid. Profeten Daniel og også apostelen Paulus profeterte om endetiden. De profetiene ble nedskrevet hundrevis av år før vår generasjon. Men de oppfylles likevel til minste detalj nå. Noen profetier hører framtiden til. Gud har alltid vært til å stole på, og det vil han alltid være. Jeg bygger min tro på Gud og hans hensikt med jorden bla på hundrevis av oppfylte profetier som må komme fra en gudommelig kilde. Noe annet som jeg bygger min tro på er at bibelen er vitenskapelig korrekt. For 3500 år siden skrev Job: «du henger jorden på intet» Han skrev også «du troner over jordens sirkel». Dette ble nedskrevet på en tid folk trodde at jorden var flat og ble holdt oppe av to digre elefanter som stod på en skilpadde Skaperverket er noe annet som jeg bygger min tro på Gud på. Evolusjon ser jeg som en umulighet. Det må stå en designer bak alt. Så når dere sier «jeg er kristen» eller «Gud finnes ikke». Hva bygger dere det dere sier på? Endret 16. april 2019 av Rottenikken1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #49 Skrevet 16. april 2019 Hadde Gud vært reell, hadde han vel ikke brent ned en av de mest kjente kirkene i verden? Eh? Anonymkode: 2c119...4b2 2
Rotemor Skrevet 16. april 2019 #50 Skrevet 16. april 2019 (endret) 12 minutter siden, Rottenikken1 skrev: Jeg har sett svarene deres. Dere sier bare deres egne meninger uten å ha noe å bygge det på. De som er kristne sier det og at de kommer til himmelen uten å begrunne det og de fleste andre sier at Gud ikke finnes, også uten å sitere beviser. Når jeg skriver det jeg gjør på forumet om åndelige ting så baserer jeg alt på bibelen og siterer bibelske vers som støtter det kåjeg sier eller gir en link til dekkende info. Alle kan si «jeg er kristen» og alle kan si «Gud finnes ikke» hva legger dere til grunn for dette? Hvis vi sammenligner bibelen og dens profetier og verdenshistorien så er har den alltid vært pålitelig i sine profetier. Ca 400 profetier gikk i oppfyllelse på Jesus og de fleste var skrevet flere hundre år før Jesus kom til jorden. Jesus selv gav nøyaktige profetier som skulle oppfylles til minste detalj i det Jesus kalte de siste dager. Disse profetiene har også gått nøyaktig i oppfyllelse i vår tid. Profeten Daniel og også apostelen Paulus profeterte om endetiden. De profetiene ble nedskrevet hundrevis av år før vår generasjon. Men de oppfylles likevel til minste detalj nå. Noen profetier hører framtiden til. Gud har alltid vært til å stole på, og det vil han alltid være. Jeg bygger min tro på Gud og hans hensikt med jorden bla på hundrevis av oppfylte profetier som må komme fra en gudommelig kilde. Noe annet som jeg bygger min tro på er at bibelen er vitenskapelig korrekt. For 3500 år siden skrev Job: «du henger jorden på intet» Han skrev også «du troner over jordens sirkel». Dette ble nedskrevet på en tid folk trodde at jorden var flat og ble holdt oppe av to digre elefanter som stod på en skilpadde Skaperverket er noe annet som jeg bygger min tro på Gud på. Evolusjon ser jeg som en umulighet. Det må stå en designer bak alt. Så når dere sier «jeg er kristen» eller «Gud finnes ikke». Hva bygger dere det dere sier på? Seriøst. Disse profetiene er også et resultat av historier og oppspinn. Man kan så ikke bevise at Gud ikke finnes når det bygger på ren tro. Kan du bevise at der ikke finnes små låvenisser? Enhjørninger? Jeg håper inderlig du har noe å bygge bevisene på. Folk har skrevet historier om dette i århundrer. En påstand om at bibelen er korrekt er et kunnskapsløst utsagn. Den er jo beviselig korrigert gjennom alle tider!!!! Endret 16. april 2019 av Rotemor 2
Rottenikken1 Skrevet 16. april 2019 #51 Skrevet 16. april 2019 (endret) Gud brente den ikke ned kirken. Han gav den heller ikke overnaturlig beskyttelse. Den vise kong salomo skrev treffende: «tid og uforutsett hendelse rammer oss alle.» Endret 16. april 2019 av Rottenikken1 1
Rotemor Skrevet 16. april 2019 #52 Skrevet 16. april 2019 Akkurat nå, Rottenikken1 skrev: Gud brente den ikke ned kirken. Han gav den heller ikke overnaturlig beskyttelse. Den vise kong salomo skrev treffende: «tid og uforutsett hendelse rammer oss alle.» Og det bunner i religion....?
Rottenikken1 Skrevet 16. april 2019 #53 Skrevet 16. april 2019 (endret) 4 minutter siden, Rotemor skrev: Seriøst. Disse profetiene er også et resultat av historier og oppspinn. Man kan så ikke bevise at Gud ikke finnes når det bygger på ren tro. Kan du bevise at der ikke finnes små låvenisser? Enhjørninger? Jeg håper inderlig du har noe å bygge bevisene på. Folk har skrevet historier om dette i århundrer. En påstand om at bibelen er korrekt er et kunnskapsløst utsagn. Den er jo beviselig korrigert gjennom alle tider!!!! Du bare skriver din mening og ide uten å kunne dokumentere det du sier - igjen. Endret 16. april 2019 av Rottenikken1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #54 Skrevet 16. april 2019 1 minutt siden, Rottenikken1 skrev: Du bare skriver din mening og ide uten å kunne dokumentere det du sier - igjen. Det gjelder også deg. Om dere kunne dokumentert noe, hadde vi visst at det finnes en gud. You don't Anonymkode: 21815...b1a 3
Rottenikken1 Skrevet 16. april 2019 #55 Skrevet 16. april 2019 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gjelder også deg. Om dere kunne dokumentert noe, hadde vi visst at det finnes en gud. You don't Anonymkode: 21815...b1a For meg er skaperverket og arkeologiske funn som viser bibelens ekthet i profetier dokumentasjon nok. Det MÅ stå en designer bak og evolusjon er ikke bevist. Endret 16. april 2019 av Rottenikken1
Rotemor Skrevet 16. april 2019 #56 Skrevet 16. april 2019 23 minutter siden, Rottenikken1 skrev: Du bare skriver din mening og ide uten å kunne dokumentere det du sier - igjen. For en irrelevant kommentar.... Man kan ikke dokumentere at Gud finnes. Dermed kan man ikke dokumentere at Gud ikke finnes.
Rotemor Skrevet 16. april 2019 #57 Skrevet 16. april 2019 22 minutter siden, Rottenikken1 skrev: For meg er skaperverket og arkeologiske funn som viser bibelens ekthet i profetier dokumentasjon nok. Det MÅ stå en designer bak og evolusjon er ikke bevist. Du kan tillate deg å nevne skaperverket og dermed har du dokumentert... Bibelen er en samling av skrifter. Den datt ikke ned fra himmelen; den ble skrevet av noen. Faktisk av mange gjennom årene.
Rottenikken1 Skrevet 16. april 2019 #58 Skrevet 16. april 2019 (endret) 21 minutter siden, Rotemor skrev: Du kan tillate deg å nevne skaperverket og dermed har du dokumentert... Bibelen er en samling av skrifter. Den datt ikke ned fra himmelen; den ble skrevet av noen. Faktisk av mange gjennom årene. Og mirakuløst nok så har den en 100% indre harmoni og tema. Enda den er skrevet av 40 forskjellige bibelskribenter over en tidsperiode på 1600 år så den motsier aldri seg selv og er bestandig vitenskapelig korrekt de gangene den kommen inn på skaperverket. I tillegg er den helt profetisk riktig enda mange profeter ble ble uttalt flere tusen år før det skjedde. Dette i seg selv viser at bibelen har en overmenneskelig kilde. For å si det enkelt: menneskene skrev Guds tanker som hans jordiske sekretærer. At en sånn bok skulle bli til på vanlig måte og være så harmonisk og riktig er et stort mirakel i seg selv at det viser til Guds opphav. Endret 16. april 2019 av Rottenikken1
Rotemor Skrevet 16. april 2019 #59 Skrevet 16. april 2019 (endret) 6 timer siden, Rottenikken1 skrev: Og mirakuløst nok så har den en 100% indre harmoni og tema. Enda den er skrevet av 40 forskjellige bibelskribenter over en tidsperiode på 1600 år så den motsier aldri seg selv og er bestandig vitenskapelig korrekt de gangene den kommen inn på skaperverket. I tillegg er den helt profetisk riktig enda mange profeter ble ble uttalt flere tusen år før det skjedde. Dette i seg selv viser at bibelen har en overmenneskelig kilde. For å si det enkelt: menneskene skrev Guds tanker som hans jordiske sekretærer. At en sånn bok skulle bli til på vanlig måte og være så harmonisk og riktig er et stort mirakel i seg selv at det viser til Guds opphav. Jeg tror du må granske litt i betydningen av ordet «vitenskap». Du fremstår for meg, og sannsynligvis vitenskapsfolk flest, som hjernevasket. Du vet ikke hva vitenskap betyr! Dette bikker over til galskap for meg. Dette er ingen debatt Jeg blokkerer. Endret 16. april 2019 av Rotemor 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #60 Skrevet 16. april 2019 På 14.4.2019 den 23.52, AnonymBruker skrev: Men tipper alle dere som svarer nei i denne tråden har døpt barna deres i kirken eller? Anonymkode: 8b54b...e3b Nei på begge spørsmål i HI. Og nei, ingen av barna er døpt. Giftet meg ikke i kirken, meldte meg ut av statskirken for snart 30 år siden. Anonymkode: 79bcb...189
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå