Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 14. april 2019 #21 Skrevet 14. april 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har kristne rett så kommer alle til helvete, inkludert de kristne. Ingen lever i henhold til reglene. Så at ikke kristne bare ligger i en dam av angst-tårer og panikk-piss skjønner jeg ikke. De vet at helvete finnes, de vet hvem som havner der, og de vet de ikke følger reglene for hvordan man skal komme inn i himmelen. Må være forferdelig å vite at man har en evighet av terror og fortapelse foran seg. Anonymkode: 09326...c49 Jesus opphørte den gamle pakt (moseloven) da han døde på korset, og lot alle som tok han imot bli Guds barn. Det er ikke handlinger som fører oss til himmelen, det er troen. Ingen mennesker gjør alt riktig, med Gud er nådig. Jesus tok straffen vi skulle ha hatt for at vi skulle gå fri, og ved å erkjenne det offeret har vi allerede fått himmelen i gave ❤️
SoWhat? Skrevet 14. april 2019 #22 Skrevet 14. april 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har kristne rett så kommer alle til helvete, inkludert de kristne. Ingen lever i henhold til reglene. Så at ikke kristne bare ligger i en dam av angst-tårer og panikk-piss skjønner jeg ikke. De vet at helvete finnes, de vet hvem som havner der, og de vet de ikke følger reglene for hvordan man skal komme inn i himmelen. Må være forferdelig å vite at man har en evighet av terror og fortapelse foran seg. Anonymkode: 09326...c49 Du har ihvertfall misforstått 😄 det handler ikke om regler. Det handler om å tro. 3
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 14. april 2019 #23 Skrevet 14. april 2019 8 minutter siden, HalldirV2 skrev: Om du oppfører deg i det virkelige liv som du gjør her tror jeg ganske sikkert du stiller langt foran i køen (rent hypotetisk, er ikke troende på det viset selv). Hadde vi kommet til himmelen basert på gjerninger, hadde ikke jeg heller kommet til himmelen. Jeg gjør også feil som alle andre. Jeg er ikke perfekt, og fortjener egentlig ikke Guds nåde. Men Gud ga gir oss ikke himmelen i gave fordi vi fortjener det, men fordi han elsker oss. Fordi Jesus tilga våre synder da han døde på korset. Han tok min straff og alles straff for at vi skulle gå fri.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #24 Skrevet 14. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har kristne rett så kommer alle til helvete, inkludert de kristne. Ingen lever i henhold til reglene. Så at ikke kristne bare ligger i en dam av angst-tårer og panikk-piss skjønner jeg ikke. De vet at helvete finnes, de vet hvem som havner der, og de vet de ikke følger reglene for hvordan man skal komme inn i himmelen. Må være forferdelig å vite at man har en evighet av terror og fortapelse foran seg. Anonymkode: 09326...c49 Nå tolker vel alle kristne bibelen slik det passer dem, så det burde ikke være noe problem. Alt blir tilgitt, så lenge man er en god kristen. Og hva en god kristen er, det bestemmer man jo i bunn og grunn selv, og så lever man etter det. Jeg er døpt i kirken, tror ikke på Gud på den måten en god kristen skal, og velger å bruke null prosent av energien min på å tenke på hva som eventuelt skjer når jeg dør. Tror generelt ikke på at det sitter en Gud som tilsynelatende skal være god og dømmer folk til evig fortapelse i hytt og pine, og greier ikke å begripe at noen gidder å innrette livet sitt basert på frykten for hva som skal skje når de dør. Anonymkode: b1770...cd1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #25 Skrevet 14. april 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men tipper alle dere som svarer nei i denne tråden har døpt barna deres i kirken eller? Anonymkode: 8b54b...e3b Er ikke døpt i kirken selv og har ingen kirkedåpsplaner heller. Anonymkode: 09326...c49
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #26 Skrevet 14. april 2019 4 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Jesus opphørte den gamle pakt (moseloven) da han døde på korset, og lot alle som tok han imot bli Guds barn. Det er ikke handlinger som fører oss til himmelen, det er troen. Ingen mennesker gjør alt riktig, med Gud er nådig. Jesus tok straffen vi skulle ha hatt for at vi skulle gå fri, og ved å erkjenne det offeret har vi allerede fått himmelen i gave ❤️ Det er jo enda verre. Om alt man trenger å gjøre er å tro, så er himmelen full av grusomme grusomme mennesker. På jorda er vi i det minste kvitt drapsmenn, pedofile, terrorister, psykopater, torturister og jævelskap når de dør. Om de kommer til himmelen, bare fordi de tror, så er himmelen er rimelig grusomt sted. Anonymkode: 09326...c49 7
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 14. april 2019 #27 Skrevet 14. april 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo enda verre. Om alt man trenger å gjøre er å tro, så er himmelen full av grusomme grusomme mennesker. På jorda er vi i det minste kvitt drapsmenn, pedofile, terrorister, psykopater, torturister og jævelskap når de dør. Om de kommer til himmelen, bare fordi de tror, så er himmelen er rimelig grusomt sted. Anonymkode: 09326...c49 Jeg forstår tanken. Selv opplevde jeg grove svik av mitt opphav som barn, og jeg vil ikke engang treffe på mine biologiske foreldre i himmelen. Jeg har omtrent dødsangst. Så leser jeg i bibelen at i himmelen finnes det verken smerte, sorg, tårer, frykt, sinne, hat eller ondskap. Alt er ferdig, og det er bare kjærlighet igjen. Da vil vi heller ikke ha vonde minner fra jorda, alt det vonde er borte. Det er heller ikke synd i himmelen. Jeg skjønner at det er vanskelig å forstå. Jeg forstår det heller ikke, for blir vi oss selv om vi bare evner å føle glede og kjærlighet? Men, så vet jeg at det er mye vi aldri får svar på her på jorda. Sannheten vil ikke fullbyrdes før vi får ta del i den.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #28 Skrevet 14. april 2019 De fleste oppegående personer som har gjennomført mer enn ungdomsskolen skjønner at kristendommen er basert på historier som har blitt fortalt muntlig i flere generasjoner. Det de derimot ikke skjønner er at Koranen ikke lyver, Norge er ikke rensket før vi har et rent styre som er basert på Koranen. Anonymkode: 3d2da...2b0
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #29 Skrevet 14. april 2019 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at hvis Gud faktisk finnes og mener jeg ikke er god nok ene og alene for at jeg ikke har tilbedt ham, så gjør det meg ikke så mye at jeg ikke får leve livet etter døden i hans rike. En potensiell gud som glatt hopper over om man er et godt menneske eller ikke, og som mest bryr seg om hvorvidt man har tilbedt vedkommende eller ei er ikke en gud jeg vil bruke tid på uansett om det hadde vært gode beviser på at den guden eksisterte. Anonymkode: 47381...9c3 Man sier at døren til fortapelsen er låst fra innsiden. Altså at det ikke er Gud som har låst folk ute, men at folk selv har valgt å låse seg ute etter døden. De er rett og slett ikke interessert i å ha en Gud over seg. Anonymkode: e3c0c...d73 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #30 Skrevet 14. april 2019 45 minutter siden, AnonymBruker said: Er du hindu? Er du redd for at hinduene faktisk har rett? Anonymkode: 65918...e57 Jeg tror hinduene driter i det. De er altfor kule, starter ikke religionskriger etc. Anonymkode: 8e6ae...2f6
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #31 Skrevet 14. april 2019 50 minutter siden, SoWhat? skrev: Rart med så skråsikre mennesker. Filosoferer dere aldri eller stiller spørsmålstegn ved ting? Som fks hvorfor det er viktig å tro? At det er en grunn til at vi ikke skal vite alt og ha bevis for alt? Funderer dere virkelig aldri over sånt? Det er så rart syns jeg. Jeg tror på Gud, men jeg har ingen tro på et helvete som visse kristne elsker å skremme med. Jeg har heller ingen forestillinger om "himmelen" Jeg tror mest på reinkarnasjon, og mange kristne syns det er feil. Men jeg gjør meg mine egne tanker ut fra hvordan jeg har lest Bibelen. Religioner og myter er interessant. Klart man filosoferer over både ditt og datt. Men at det er viktig å tro, mener du da på en Gud? Hvorfor mener du det er viktig å tro? Jeg tror, at etter døden, er det som før livet. Ikke noe. Svart. Intet. Det er selvsagt mange som ikke vil at det skal være slik og heller klamrer seg til å tro at det er noe mer etter dette. For min del er det ikke bare helt greit, men også forståelig. Anonymkode: 069e8...a91 1
SoWhat? Skrevet 14. april 2019 #32 Skrevet 14. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Klart man filosoferer over både ditt og datt. Men at det er viktig å tro, mener du da på en Gud? Hvorfor mener du det er viktig å tro? Jeg tror, at etter døden, er det som før livet. Ikke noe. Svart. Intet. Det er selvsagt mange som ikke vil at det skal være slik og heller klamrer seg til å tro at det er noe mer etter dette. For min del er det ikke bare helt greit, men også forståelig. Anonymkode: 069e8...a91 Tro er jo viktig generellt. En lykkes jo bedre om en har troen. Men hvorfor Gud mener at det er viktig at vi tror, uten noe bevis, det vet jeg ikke. Det er noe jeg filosoferer over 🙂
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #33 Skrevet 14. april 2019 Jeg tror på en mellomting mellom flere religioner og livssyn. Tao, Buddhismen, kristendommen med flere. Har nok min egen tro, kan vel heller kalle det spirituell. Jeg tror på naturen, livet og vitenskapen. Law of ateaction. Jeg vet at energi i vitenskapen er det samme som energi i tro, det er faktisk bevist, og ut i fra det kan jeg gå med på de fleste perspektiver, jeg er sekulær men troende. Anonymkode: 3ca45...121
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #34 Skrevet 14. april 2019 Law of attraction* Anonymkode: 3ca45...121
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #35 Skrevet 14. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men tipper alle dere som svarer nei i denne tråden har døpt barna deres i kirken eller? Anonymkode: 8b54b...e3b Har ikke barn og er ikke døpt kristen. Svarer nei på begge Anonymkode: 13472...7e2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #36 Skrevet 15. april 2019 Er ikke kristen, men jeg er redd for at de ikke har rett. Når jeg hører om folk som gjør grusomme ting, så håper jeg så inderlig at det fins et helvette. Anonymkode: c9587...ffa 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #37 Skrevet 15. april 2019 Jeg har latet som i 7 år nå, og jeg mener de som tror er på ville veier. Sagt på en pen måte. Anonymkode: df89e...bfa
Guppy88 Skrevet 15. april 2019 #38 Skrevet 15. april 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Men tipper alle dere som svarer nei i denne tråden har døpt barna deres i kirken eller? Anonymkode: 8b54b...e3b Nei, selvfølgelig ikke. Er gift borgerlig også. 1
jabx Skrevet 15. april 2019 #39 Skrevet 15. april 2019 23 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Ja, jeg er kristen. Jeg er trygg på at jeg kommer til himmelen Hva skjer med oss andre?
jabx Skrevet 15. april 2019 #40 Skrevet 15. april 2019 (endret) 23 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Hadde vi kommet til himmelen basert på gjerninger, hadde ikke jeg heller kommet til himmelen. Jeg gjør også feil som alle andre. Jeg er ikke perfekt, og fortjener egentlig ikke Guds nåde. Men Gud ga gir oss ikke himmelen i gave fordi vi fortjener det, men fordi han elsker oss. Fordi Jesus tilga våre synder da han døde på korset. Han tok min straff og alles straff for at vi skulle gå fri. Hvis Gud elsker oss, hvorfor lurte han da Adam og Eva i en felle? Hvorfor skapte han dem uten evnen til å skille rett og galt? Den eneste måten de kunne skille rett og galt på var å spise fra det forbudte treet. Hvordan skulle de vite at det var galt å gjøre det når de ikke engang visste forskjell på rett og galt? Denne guden virker faen meg som en ondskapsfull drittsekk. Endret 15. april 2019 av jabx 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå