Gå til innhold

Redd for edderkopper

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Setter det på barn og familie da jeg ikke fant noe annet passende. 

Jeg er livredd for edderkopper, mark og alt annet som kryper, og ja sommerfugler også 😪 oppfører meg som en hysterisk tenåringsjente uten å måtte ønske det. 

Maur kan jeg takle, til en viss grad. Men nå har jeg barn og innser at hun syns de er morsomme. Hvordan skal jeg bli kvitt denne redselen kjappest mulig? Vil virkelig ikke ende opp med å smitte det over på barnet.

jeg vet ikke hva som sørget for denne redselen men bare det å prate om kryp får meg til å ha mareritt om dem.

Anonymkode: 14498...52d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har samme problem. 2 åringen synes det er kjempe spennende med edderkopper. Når jeg ser en prøver å gjøre minst mulig ut av det selv om blodet fryser til is, og bare fjerner de med støvsugeren 😅 verre hvis du blir hysterisk da. 

Anonymkode: d4957...15c

AnonymBruker
Skrevet

Hysteriet mitt for edderkopper ble kraftig redusert da jeg oppdaget Trinol 810. Nå sprayes det rundt omkring 2-3 ganger i sesongen, og ser så og si aldri en eneste en 👍🏻

Anonymkode: 7ab6e...8ed

AnonymBruker
Skrevet

Haha jeg er så redd for de at jeg klarer ikke å se bilder av dem engang. Kastet fra meg mobilen og hylte da jeg åpnet linken. Har dessverre ingen råd, skulle gjerne blitt kvitt skrekken selv. Ikke kan jeg Google heller pga frykten for bilder 

Anonymkode: 9799e...7e1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var livredd edderkopper. Jeg sluttet typ å puste hver gang jeg så en. Helt til den dagen jeg flyttet inn i en kjellerleilighet. Det gikk altså ikke en dag mellom hver gang jeg så en edderkopp. Ved ytterdøren min(på utsiden), bodde den feiteste edderkoppen du kan tenke seg. På slutten av mitt opphold der(3 år) hang det tre feite jævler der. En gang jeg kom inn ytterdøren var det et beist centimeter fra meg. Gikk jeg inn på badet klokken tre en natt fant jeg gjerne fire stykker. Løftet jeg noe fra gulvet, løp det gjerne en bort. Av og til da jeg tok oppvasken var det en i vasken også. Skulle jeg ta en kjele utav et skap, var det gjerne en edderkopp i den. I dusjen var det av og til en edderkopp eller to.

Jeg hadde det så ryddig og rent som jeg overhode klarte, men jeg drepte hundrevis av edderkopper i løpet av desse tre årene. Til slutt brydde jeg meg ikke om dem, bare tok dem i et glass og skylte dem i do, som om de var ingenting. Den kjelleren der var helt syk.

Anonymkode: 0592b...d1a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også redd for edderkopper, legger ikke skjul på det. Jeg har heller hattt fokus på hvor forskjellig vi mennesker er, noen er redd for edderkopper, andre ikke, og noen er redd for feks slanger, men andre ikke. Så her er datteren så stolt over at hun ikke er redd for edderkopper, men det er mammaen hennes 😄 

Anonymkode: 796c2...336

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting å være redd for. De gjør deg ingenting.

Anonymkode: 4f7f4...870

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...