Gå til innhold

Lettstelte hagemøbler?

lillesky

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan anbefale noen lettstelte, pene og billige hagemøbler?

Jeg tenkte først på tre, men det er jo så mye vedlikehold?! Og plast er liksom ikke så fint.

Og har heller ikke allverdens med penger.

Kunne tenke meg rundt fire stoler og bord, sånn at man kan spise middag ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest onyx, i.i.

Har faktiske veldig billige hagemøbler fra rema/europris. De er i gyllenbrun plastrotting med svarte aluminiumsbein/armlen + lite rundt bord i aluminium og glass. Veldig lettstelte, tåler regn og utrolig lette å flytte!

Synes de er et supert alternativ til vanlige plastmøbler. Prisen er også veldig rimelig, betalte 200 stk for stolene på rema og 150 for bordet på europris! Har også sett tilsvarende møbler på hagesenter til ihvretfall dobbelt så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - jeg kan hvertfall skrive under på at teak IKKE er lettstelt!! Har stått og malt i hele dag, jeg! Har ganske mye hagemøbler - 4 klappstoler, 2 spisestoler, en sofa, 2 bord og 2 fluktstoler. Men tross alt arbeidet er jeg glad jeg har tre og ikke plast, det ser MYE penere ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest onyx, i.i.

Hehe...bør kanskje ikke nevne at teak egentlig bør oljes, og ikke males eller lakkes. Maling og lakk sitter nemlig innmari dårlig på dette treet:) I tillegg synes jeg kanskje det er litt synd å male en så flott tresort også...

MEN, teak trenger heller ikke behandles, men da må du finne deg i at den blir sølvgrå på farge!! Ikke er den utsatt for råte eller sopp heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Har faktiske veldig billige hagemøbler fra rema/europris. De er i gyllenbrun plastrotting med svarte aluminiumsbein/armlen + lite rundt bord i aluminium og glass. Veldig lettstelte, tåler regn og utrolig lette å flytte!

Synes de er et supert alternativ til vanlige plastmøbler. Prisen er også veldig rimelig, betalte 200 stk for stolene på rema og 150 for bordet på europris! Har også sett tilsvarende møbler på hagesenter til ihvretfall dobbelt så mye.

Skeidar selger disse stolene billigere og det er en annen kvalitet. 169 pr stk. Skeidar har mye rimelig nå,men vær snar før det blir utsolgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synseren
Men tross alt arbeidet er jeg glad jeg har tre og ikke plast' date=' det ser MYE penere ut.[/quote']

Er ikke enig. De har mye fint vedlikeholdsfritt møbelement i butikkene for tiden. Har selv kjøpt nettopp og er kjempefornøyd. Det tar seg fint ut og er veldig likt kurvmøbler. Tror det etterhvert bare vil bli solgt slike vedlikeholdsfrie møbler, fordi vi har nok av ting å gjøre om vi ikke skal måtte pusse og beise utemøblene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo kikke på www.finn.no også.

F.eks. her: http://www.finn.no/finn/bap/result;pdc=1114215689313

Trenger ikke å være så mye jobb med tremøbler. En ting som er ganske lurt er å fylle tomme hermetikkbokser eller isbokser med treolje og sette et stolbein i hver boks.....så får stolene trukket til seg godt emd olje...uten at du trenger å gjøre noe særlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synseren

Hva har du kjøpt du? Hvor?

Jeg kjøpte utemøbler som ligner kurvmøbler, men de er laget av vedlikeholdsfritt materiale. Praktisk og enkelt.

Vi kjøpte utemøblene på Bohus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Jeg holder en knapp på tremøbler. Det er da ikke så mye jobb med de. Jeg tar på treolje en gang eller to i sesongen og det tar da ikke så mye tid. Passer på å trekke en presenning over møblene i regnvær slik at de holder seg fine. Det har kommet en del alternativer i vedlikeholdsfrie materialer på markedet i det siste. En del er riktig fine men jeg vil fremdeles ha tre jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...