AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #1 Skrevet 14. april 2019 ang jobbsøknad. Jeg har tidligere hørt at man skal vise såååå interesse for jobben, men dette føler jeg ikke stemmer helt? det blir vel masete å faktisk ringe sjefen. stakkars sjef, hvor mange tlf skal han få? Anonymkode: fabb4...7e6
Million Skrevet 14. april 2019 #2 Skrevet 14. april 2019 (endret) Vel.... skriver du jobbsøknader like elendig som du skriver innlegg her på KG, trenger du ikke ringe. Du får ikke jobben, det kan jeg si deg allerede nå. Skriv søknader med perfekt norsk uten stavefeil, så øker det dine sjanser for at søknaden blir lagt i "kall inn til intervju"-bunken. PS! Det skader ikke ringe og høre om sjansene, dersom du fikk en veldig god følelse på selve intervjuet. Man merker som regel om man finner tonen, at de liker dine kvalifikasjoner og kjemien stemmer. Endret 14. april 2019 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #3 Skrevet 14. april 2019 Vi svarer alle søkere med at vi tar kontakt dersom det blir aktuelt. Så ja, litt irriterende når folk ringer. Vi får ca 200 søkere på stillingene vi lyser ut og når 10% av de ringer tar det litt tid. Noen av de ringer til kundeservice også, litt snålt. Hvis du vil spørre hadde jeg sendt en e-post. Anonymkode: 0b448...aac 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #4 Skrevet 15. april 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: ang jobbsøknad. Jeg har tidligere hørt at man skal vise såååå interesse for jobben, men dette føler jeg ikke stemmer helt? det blir vel masete å faktisk ringe sjefen. stakkars sjef, hvor mange tlf skal han få? Anonymkode: fabb4...7e6 vi ber folk sende søknad på mail. at folk skal ringe ellr prate med sjefen personlig har vi rett og slett ikke tid til Anonymkode: 8ecb9...4d8
Gjest Wilhelmine Skrevet 15. april 2019 #5 Skrevet 15. april 2019 20 timer siden, Million skrev: Vel.... skriver du jobbsøknader like elendig som du skriver innlegg her på KG, trenger du ikke ringe. Du får ikke jobben, det kan jeg si deg allerede nå. Skriv søknader med perfekt norsk uten stavefeil, så øker det dine sjanser for at søknaden blir lagt i "kall inn til intervju"-bunken. PS! Det skader ikke ringe og høre om sjansene, dersom du fikk en veldig god følelse på selve intervjuet. Man merker som regel om man finner tonen, at de liker dine kvalifikasjoner og kjemien stemmer. Så usympatisk du framstår her. De fleste bruker litt mer energi på rettskrivningen i en jobbsøknad enn på et forum. Eller, jeg kan bare svare for meg selv, men jeg lever av å skrive - og jeg gir blanke i en og annen slurvefeil på KG: Til saken: Jeg tror det der varierer veldig. For noen sjefer vil du skille deg positivt ut og bli husket hvis du ringer, for andre vil du bare være mas. Veldig ofte er sjefer veldig travle, og jeg tror det kan oppfattes ganske negativt hvis du bare ringer for å "slå av en prat". De fleste sjefer svarer jo gjerne på spørsmål, men veldig ofte er det lett å gjennomskue at man bare fant på et spørsmål for å ha noe å ringe om. Da tror jeg det er bedre å la være...
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #6 Skrevet 15. april 2019 Hvis du ringer bør du spørre om noe konkret. Svadaprating kan fort slå feil ut pga tidspress og annet. Anonymkode: d8557...05f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå