Gå til innhold

Så mye koster det å få barn. Men hvem har mest lyst på barn: Han eller hun?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ifølge Forbruksforskningsinstituttet SIFO ved OsloMet koster et barn en million kroner fra fødsel til det er 18 år.

Fra et rent mannlig / maskulinistisk perspektiv, kunne man tilføye en handfull momenter:

Mange menn føler at kvinner er de som mest ønsker seg barn. Og presser mest på for å få. Dermed er det kvinner som i realiteten tar avgjørelsen om han skal ha barn. Den viktigste avgjørelsen i mange menns liv er det hun som tar.

Samtidig er det tradisjonelt slik at menn tvinges til å være familiens hovedforsørgere. Slik har det vært siden steinalderen. Og slik er hovedregelen blant mange dyrearter i naturen. Dermed tvinges mannen ofte til å jobbe mer, for å klare å forsørge alle tre (eller flere).

I tillegg har kvinner tradisjonelt mest makt over oppdragelse, innkjøp, hvordan penger brukes, og hvordan hjemmet pyntes og ser ut.

Kvinner er mest interesserte i å etablere parforhold, fordi kvinner tjener mer på det enn menn gjør.

På alle disse viktige områdene mangler fremdeles likestilling, også i Vesten. Enkelte menn tenker: Kvinner har jammen mye makt i samfunnet, når alt dette får skje. Enkelte menn føler at kvinner har kvotert inn seg selv og tatt makten på bekostning av menn. Disse mennene kaller ofte maktstrukturene for matriarkatet.

Anonymkode: 52d3d...a23

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️ 

Anonymkode: 64bef...eef

• Liker 6
Skrevet (endret)

Hva er det for noe rart du har røyka i kveld? Det er jo steinalder-teorier og hulemann-mentalitet over en lav sko.

Fakta er at flere kvinner enn menn tar høyere utdanning i dag, og flere kvinner enn menn får bra jobber. De klarer dermed å forsørge seg selv og barna på lik linje med mannen. Det er ikke sånn at "mannen tvinges til å  jobbe mer". Det er jo bare bullshit. Har ikke vært borti et eneste tilfelle i min bekjentskapskrets der mannen har vært "tvunget til å jobbe mer". 

Det står dessuten også side opp og side ned i media om dagen, om de stakkars mennene som velges vekk og aldri får barn. De sitter og øser ut av seg all slags dritt på nett av den grunn, og hater kvinner fordi kvinnene ikke vil ha barn med dem. Det er liksom kvinne og barn de ønsker seg mest av alt.

Endret av Million
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

👨‍💼💣= 👩😠😠😠=👨‍💼😁😁🤭🎉

Skrevet
1 minutt siden, Million skrev:

Hva er det for noe rart du har røyka i kveld? Det er jo steinalder-teorier og hulemann-mentalitet over en lav sko.

Fakta er at flere kvinner enn menn tar høyere utdanning i dag, og flere kvinner enn menn får bra jobber. De klarer dermed å forsørge seg selv og barna på lik linje med mannen. Det er ikke sånn at "mannen tvinges til å  jobbe mer". Det er jo bare bullshit. Har ikke vært borti et eneste tilfelle i min bekjentskapskrets der mannen har vært "tvunget til å jobbe mer". 

Det står dessuten også side opp og side ned i media om dagen, om de stakkars mennene som velges vekk og aldri får barn. De sitter og øser ut av seg all slags dritt på nett av den grunn, og hater kvinner fordi kvinnene ikke vil ha barn med dem. Det er liksom kvinne og barn de ønsker seg mest av alt.

Hvis jeg slapp å skatte for kostnadene barn påførte samfunnet hadde jeg kjøpt meg en Porsche og et småfly. Innfør barneskatt, la oss som ikke vil ødelegge verden med ufyselige skapninger få slippe. 

Hva skal jeg med snørrvalper? Jeg sliter med å ta vare på kaktusen min. 

Jeg synes barnløse burde få halv skatt eller noe. Da hadde det vært rettferdig, og så hadde jeg sluppet å betale for at en eller annen lavtlønnet flyfille skal få råd til pappvin og prince light. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev:

Hvis jeg slapp å skatte for kostnadene barn påførte samfunnet hadde jeg kjøpt meg en Porsche og et småfly. Innfør barneskatt, la oss som ikke vil ødelegge verden med ufyselige skapninger få slippe. 

Jeg synes barnløse burde få halv skatt eller noe. Da hadde det vært rettferdig, og så hadde jeg sluppet å betale for at en eller annen lavtlønnet flyfille skal få råd til pappvin og prince light. 

Barn er fremtidens skattebetalere og verdens-utviklere. 

Jeg tror det er en god idè at du ikke formerer deg, ja :fnise:

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Million said:

I 9 av 10 forhold er det mannen som jobber mest.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, abrasiveRefraction said:

+1

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Million skrev:

Barn er fremtidens skattebetalere og verdens-utviklere. 

Jeg tror det er en god idè at du ikke formerer deg, ja :fnise:

Tull. Barn er utelukkende destruktivt for verden, og Norge er den verste plassen å få barn fordi de påvirker miljøet så negativt og utvanner oljefonnet.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner som tjener mye er stort sett singel. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er en periode av livet, og kanskje hovedsaklig i visse yrkesgrupper. Mest fordi kvinnene påtar seg ansvaret for barna mens de er små, og derfor jobber deltid i noen år. Rett og slett for at tidsklemma skal gå opp, barn skal hentes i barnehage osv. 

En sykepleier har en fysisk tung jobb, og må kanskje jobbe deltidsjobb for å klare og få skiftarbeidet til å gå opp med hverdagens henting i barnehage og SFO?

• Liker 1
Skrevet (endret)
6 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Tull. Barn er utelukkende destruktivt for verden, og Norge er den verste plassen å få barn fordi de påvirker miljøet så negativt og utvanner oljefonnet.

Kvinner som tjener mye er stort sett singel. 

Tull.

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Million said:

Det er en periode av livet, og kanskje hovedsaklig i visse yrkesgrupper. Mest fordi kvinnene påtar seg ansvaret for barna mens de er små, og derfor jobber deltid i noen år.

Hvorfor er det slik tror du.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Million said:

Tull.

Min bestevenninne tjener ca dobbelt så mye som sin ektefelle gjennom 30 år. Hun er høyt utdannet, han ikke. Hun har aldri jobbet deltid, og har ikke vært singel siden hun begynte å jobbe.

Unntaket som bekrefter regelen.

Når skal folk slutte å tro at personlige anekdoter har noen som helst verdi denne type diskusjoner.

Skrevet

Tull.

Min bestevenninne tjener ca dobbelt så mye som sin ektefelle gjennom 30 år. Hun er høyt utdannet, han ikke. Hun har aldri jobbet deltid, og har ikke vært singel siden hun begynte å jobbe.

Ja, og min kompis Børre drikker to flasker sprit, røyker tre pakker om dagen og kjører uten bilbelte (i fylla mens han røyker). Nå har jeg motbevist at røyking, drikking, og manglende bilbelte er farlig?

Anekdotalt bevis er fantastisk! 

Jeg vet også om en person som hadde kreft, jeg så henne spise youghurt en gang. Youghurt kurerer kreft!

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Unntaket som bekrefter regelen.

Når skal folk slutte å tro at personlige anekdoter har noen som helst verdi denne type diskusjoner.

Unge kvinner og jenter som vokser opp i dag, tar oftere utdannelse enn mennene gjør. Sånn har det vært i flere år.

• Liker 2
Skrevet

Unge kvinner og jenter som vokser opp i dag, tar oftere utdannelse enn mennene gjør. Sånn har det vært i flere år.

Ja, på grunn av at skolen er laget av middelklassekvinner for middelklassekvinner. Dette har Befring snakket om i evigheter. 

Det er en villet politikk, laget av de samme idiotene som skrev likestillingsloven etter inspirasjon fra Animal Farm. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Ja, og min kompis Børre drikker to flasker sprit, røyker tre pakker om dagen og kjører uten bilbelte (i fylla mens han røyker). Nå har jeg motbevist at røyking, drikking, og manglende bilbelte er farlig?

Anekdotalt bevis er fantastisk! 

Jeg vet også om en person som hadde kreft, jeg så henne spise youghurt en gang. Youghurt kurerer kreft!

Jeg hørte at noen på kvinneguiden sa at alle menn tjener mer enn kvinner og at det er kun kvinnen som vil ha barn. Da er det nok slik. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Menn vil ikke ha barn, men de vil komme inni vaginaen.

Anonymkode: 5f248...1da

Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det slik tror du.

Fordi mennene stort sett er ududelige? 

Menn har vel generelt sett ikke de samme ønskene om å ta seg av små barn på heltid hjemme. Kvinner er genetisk mer innrettet til å være villige til å gjøre dette. Eller de har vært, i alle fall. Nå forandrer jo tidene seg, og unge damer i dag blir ingeniører og leger, og ønsker kanskje ikke å gå hjemme og dulle med unger lenger.

Tror vi vil se mye bruk av au-pair og private dagmammaer i årene fremover.

Det er alltid unntak, men jeg kjenner personlig ingen menn som var hjemme med småbarn på heltid utover vanlig foreldrepermisjon. Har ikke hørt om noen heller. Men mange kvinner er det. Igjen, antageligvis fordi de er genetisk mer opptatt av å ta seg av småbarn.

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg hørte at noen på kvinneguiden sa at alle menn tjener mer enn kvinner og at det er kun kvinnen som vil ha barn. Da er det nok slik. 

Jeg er ganske sikker på at kvinner bare tjener sånn 73% så mye som menn?

Men min forrige sjef tok det dårlig da jeg foreslo at jeg burde bli betalt 27% mer enn henne slik at det ble riktig, så jeg er litt forvirret. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...