AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #1 Del Skrevet 14. april 2019 Heisann. Har et problem med at jeg ikke får brukt min Klarna faktura, skal handle en vare for 500kr nå. Og det jeg tenker er å skrive mitt navn og min adresse osv, også skrive faren min sitt personnr på klarna faktura, og ikke mitt. Jeg får gjennom handelen slik, men hvor lovlig er det? Og ja, jeg får lov av han. Tanker? Anonymkode: a0fcb...fa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #2 Del Skrevet 14. april 2019 varekjøp blir ikke godkjent, da navn og personnummer ikke er samme person. Men kan du ikke løse det ved å forskuddsbetale varene? Anonymkode: 12b73...c1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #3 Del Skrevet 14. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: varekjøp blir ikke godkjent, da navn og personnummer ikke er samme person. Men kan du ikke løse det ved å forskuddsbetale varene? Anonymkode: 12b73...c1e Får lønn til uka. Jo, blir godkjent hos meg. Sålenge personnumret er riktig, har prøvd det før Anonymkode: a0fcb...fa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #4 Del Skrevet 14. april 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heisann. Har et problem med at jeg ikke får brukt min Klarna faktura, skal handle en vare for 500kr nå. Og det jeg tenker er å skrive mitt navn og min adresse osv, også skrive faren min sitt personnr på klarna faktura, og ikke mitt. Jeg får gjennom handelen slik, men hvor lovlig er det? Og ja, jeg får lov av han. Tanker? Anonymkode: a0fcb...fa7 Det er identitetstyveri. Blir du anmeldt så risikerer du å ikke få en rekke jobber, blir utestengt fra innreise til flere land osv. Anonymkode: dacb2...8fb 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 14. april 2019 #5 Del Skrevet 14. april 2019 Da må faren din bestille varene i sitt navn og evt. føre opp deg med din adresse som mottaker. Men hvis du ikke får brukt ditt eget så er det vel en grunn til det? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #6 Del Skrevet 14. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er identitetstyveri. Blir du anmeldt så risikerer du å ikke få en rekke jobber, blir utestengt fra innreise til flere land osv. Anonymkode: dacb2...8fb Det er jo ikke det om han godtar det? Anonymkode: 0eed9...9fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 14. april 2019 #7 Del Skrevet 14. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er identitetstyveri. Blir du anmeldt så risikerer du å ikke få en rekke jobber, blir utestengt fra innreise til flere land osv. Anonymkode: dacb2...8fb Hvordan kan du si at det er identitetstyveri ved tillatelse..? Og hvorfor skal han anmelde når han gir henne lov? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #8 Del Skrevet 14. april 2019 6 minutter siden, Leo skrev: Da må faren din bestille varene i sitt navn og evt. føre opp deg med din adresse som mottaker. Men hvis du ikke får brukt ditt eget så er det vel en grunn til det? Ja, har en utbetalt faktura på min Klarna. Betaler til uka. Anonymkode: a0fcb...fa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #9 Del Skrevet 14. april 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er identitetstyveri. Blir du anmeldt så risikerer du å ikke få en rekke jobber, blir utestengt fra innreise til flere land osv. Anonymkode: dacb2...8fb Haha, miste jobb og bli nektet innreise? Nå må vi roe oss. Anonymkode: a0fcb...fa7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotYou Skrevet 14. april 2019 #10 Del Skrevet 14. april 2019 Hvorfor ikke bare bestille varen i hans navn? Bruke både hans navn, adressse og personnummer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 14. april 2019 #11 Del Skrevet 14. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, har en utbetalt faktura på min Klarna. Betaler til uka. Anonymkode: a0fcb...fa7 Da later det til at shopping er en dårlig idé i seg selv... Bare nevner det. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillarguri Skrevet 14. april 2019 #12 Del Skrevet 14. april 2019 Det burde være åpenbart at du ikke kan blande dine og din fars personalia i en sånn bestilling. Enten får din far bestille helt og fullt eller så må du gjøre det. Det er jo en grunn til at de spør etter personnr. Det skal gjøre det tryggere for deg og for bedriften at det faktisk er en korrekt bestilling og ikke noen som skal ha varene mens fakturaen går til andre som ikke har noe med bestillingen å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #13 Del Skrevet 14. april 2019 5 timer siden, Forundret.. skrev: Hvordan kan du si at det er identitetstyveri ved tillatelse..? Og hvorfor skal han anmelde når han gir henne lov? Faren anmelder vel ikke, men klarna og nettbutikkene skal anmelde. Anonymkode: dacb2...8fb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #14 Del Skrevet 15. april 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Får lønn til uka. Jo, blir godkjent hos meg. Sålenge personnumret er riktig, har prøvd det før Anonymkode: a0fcb...fa7 jada, men det du gjør er ikke lov. Anonymkode: f02fe...1ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #15 Del Skrevet 15. april 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Haha, miste jobb og bli nektet innreise? Nå må vi roe oss. Anonymkode: a0fcb...fa7 vel, man kan faktisk bli nektet innreise i feks usa om du har en dom for identitetstyveri eller dokumentforfalskning. Anonymkode: f02fe...1ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #16 Del Skrevet 15. april 2019 Hadde aldri oppgitt personnummeret mitt til en nettbutikk. Anonymkode: cff20...fbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #17 Del Skrevet 15. april 2019 Herrejesus for noen svar! Selvfølgelig kan pappa bestille noe for deg og du betale hans regning! Helt lov, så lenge han godkjenner. Men du må bestille i hans navn og legge inn deg på levering om dere ikke bor på samme sted. Anonymkode: bfa87...4fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Girlygirl9 Skrevet 15. april 2019 #18 Del Skrevet 15. april 2019 Jeg har lest en identisk tråd før, du får søke den opp og lese Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #19 Del Skrevet 15. april 2019 Akkurat nå, Girlygirl9 skrev: Jeg har lest en identisk tråd før, du får søke den opp og lese Definer identisk... Anonymkode: 98daa...d6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arwen Undómiel Skrevet 15. april 2019 #20 Del Skrevet 15. april 2019 (endret) På 14.04.2019 den 20.05, AnonymBruker skrev: Heisann. Har et problem med at jeg ikke får brukt min Klarna faktura, skal handle en vare for 500kr nå. Og det jeg tenker er å skrive mitt navn og min adresse osv, også skrive faren min sitt personnr på klarna faktura, og ikke mitt. Jeg får gjennom handelen slik, men hvor lovlig er det? Og ja, jeg får lov av han. Tanker? Anonymkode: a0fcb...fa7 Dette er særdeles straffbart. Tror ikke du er riktig klok. Endret 7. juni 2019 av Arwen Undómiel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå