AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #1 Skrevet 14. april 2019 Vi har har ei på 8, som ikke tørker seg bak etter tissing og avføring . Hun sitter med henden under låren når hun er på toalettet. Hun er som alle andre 8 åringer ellers. Ikke noe sykdom, men har fått skrekken med toalettet etter hun startet på skolen. Jeg og min mann tror at det er mye tull på skoletoalettene. Når hun er til mormor sin så har hun en gammelt barnesete for toalettet. Der tørker hun seg selv, vi tenkte å kjøpe et barnesete til henne. Er det noen med tips til hva vi kan gjøre? Anonymkode: dc187...d30
Krabbekrølle Skrevet 14. april 2019 #2 Skrevet 14. april 2019 Hva sier jenta selv da? Snakk med skole om vakter på do i friminuttene og hør med helsesøster om hun har noen råd. 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #3 Skrevet 14. april 2019 Kjøpe rosa dopapir? Og sånt barnesete kan ofte hjelpe litt på motivasjonen. Snakk gjerne med helsesøster også ang. flere råd. Anonymkode: 1619d...40f
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #4 Skrevet 14. april 2019 3 timer siden, Krabbekrølle skrev: Hva sier jenta selv da? Snakk med skole om vakter på do i friminuttene og hør med helsesøster om hun har noen råd. Hun sier at det er så mye gris og at doen ligger i kjellere på en gammel skole. Jeg har snakket med flere foreldre som sliter med det nå i kveld på en Fb gruppe vi har. En av jentene har fått hjelp av assistent til å tørke seg. Jeg får se om jeg må spørre om de kan bistå mi også. Anonymkode: dc187...d30
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #5 Skrevet 14. april 2019 Jeg skjønner ikke helt.. Vil hun ikke tørke seg fordi doene på skolen er ekle? Eller fordi hun er opptatt med å holde seg fast for ikke å ramle oppi? Anonymkode: 0ac8a...15b 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #6 Skrevet 14. april 2019 Forresten, det hadde vært så kjekt om man kunne få kjøpt dopapir med barne motiv på butikken. Tror ikke man får kjøpt rosa dopapir i dagligvarebutikker i Norge Det koster vel en liten formue å produsere også. Kjedelig, altså. Anonymkode: 1619d...40f
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #7 Skrevet 15. april 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Forresten, det hadde vært så kjekt om man kunne få kjøpt dopapir med barne motiv på butikken. Tror ikke man får kjøpt rosa dopapir i dagligvarebutikker i Norge Det koster vel en liten formue å produsere også. Kjedelig, altså. Anonymkode: 1619d...40f Du må nok til USA for å kjøpe rosa dopapir eller dopapir med barnemotiv. Anonymkode: be17c...150
Gasellen Skrevet 15. april 2019 #8 Skrevet 15. april 2019 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du må nok til USA for å kjøpe rosa dopapir eller dopapir med barnemotiv. Anonymkode: be17c...150 Det er fordi det er helt meningsløst å printe motiv på noe du skal tørke deg i ræva med. Jeg kan forsvare print på bleier, da barnet gjerne har dem på noen timer og man innimellom ser på bleia, men dasspapiret tørker du deg med og spyler ned for aldri å se igjen. Det at det er print på papiret når det henger på veggen gjør da ingen forskjell. Jeg husker farmor hadde juledopapir med nisser på når jeg var barn. Allerede den gang så jeg hvor meningsløst det var. - Men det gav meg ørlite julestemning om ikke annet. Endret 15. april 2019 av Gasellen
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #9 Skrevet 15. april 2019 Hun har ikke hatt toalett problem før hun startet på skolen, hun tørket seg selv frem til i fjor høst, Vi har prøvd alt for å få henne til å slappe av på toalettet. Men nei, hun krever at jeg tørker henne. Jeg har forklart henne at det blir ikke gøy om hun skal ha med seg assistent på toalettet på skolen. Hun sa at det kunne vært bra, da slipper hun at det blir så mye problem på toalettet. Jeg og min mann fikk i et litt større toalettsete for barn i dag. Når hun skulle stelle seg for natten i kveld så viste jeg det henne, hun satte seg på det og fikk tisset, da tørket hun seg selv. Så vi får se om hun kan bli bedre til å sitte på toalettet ute sete i løpe av påsken:) Anonymkode: dc187...d30
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #10 Skrevet 15. april 2019 Høres ikke ut som at det er setet som er problemet, men at det er en stressituasjon for henne å tisse på skolen? Hun sier at det er grisete, og det tror jeg henne på. I tillegg kan det være noe med fasilitetene som hun ikke helt klarer å sette ord på? Da jeg gikk på barneskolen i 80- årene: man måtte gå ned en lang trapp siden dobåsene lå nede i en gammel kjeller. Det var mørkt, kaldt og ekkelt, dårlig belyst. Dørene var høyt over gulvet slik at det bare var å legge seg på gulvet og kikke opp på den som tisset, og det var også flere som klatret opp på doene og kikket over. I tillegg var det veldig lytt. Noe av det flaueste jeg visste da jeg var i den alderen var at noen skulle høre jeg tisset, og gud forby, bæsjet. Barn har også rett til privatliv, og dersom fasilitetene på jenta deres skole er slik som vi hadde det, håper jeg dere foreldre krever noen form for oppussing. En vakt vil jo bare være atter en tilskuer, så vet ikke om det vil løse noe, annet enn at barna ikke kan drive med spionering på hverandre, dersom det er et problem der. Dere bør i mellomtiden sende med henne antibac på skolen, og våtservietter. Dere kan vise henne hvordan man kan vaske over doringen med våtservietter, og evt. legge dopapir oppå. Hvis hun ikke liker at noen hører at hun tisser/ bæsjer, kan hun få tips om at man kan legge litt dopapir nedi skåla først. Anonymkode: 51ea4...4cb
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #11 Skrevet 15. april 2019 Ser nå at hun ikke vil tørke seg selv- det er jo en form for regresjon. Hun vil tilbake til en tid da hun fikk hjelp til tørkingen, altså da hun var mindre. Høres ut som hun har reagert veldig sterkt på skolesituasjonen og vil være liten igjen. Kanskje dere bør prøve å snakke ordentlig med henne og høre hva det er som hun synes er vanskelig med skolen. Anonymkode: 51ea4...4cb 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #12 Skrevet 15. april 2019 Send med en pakke våtservietter, lær henne det på nyttr og krev det av henne. Hun er åtte!! Slutt og tørk henne! La henne klø. Anonymkode: 1a4a6...d38
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #13 Skrevet 16. april 2019 God kveld.. Da har vi fått et svar på hva som plager henne på toalettet på skolen, min mor spurte henne i dag. Andre jenter og gutter brukte mobilen og tokk bilder av flere som skulle på toalettet. De som tokk bilde var i 7 klasse sa hun. Jeg har sendt en lang epost til skole ledelsen i kveld, ble meget irritert på at barn kan gjøre det mot andre barn. Jeg tror at flere barn har fått skrekken med toalettet, jeg snakket med henne pent i kveld når hun kom hjem. Når vi tokk kveldstellet så prøvde jeg å få henne til å sitte alene på badet og tørke seg, hun tørket bare foran, ikke bak. Da kom det med at flere av de store barna hadde tatt bilde av de når de satt på toalettet. Det skal det blir slutt på nå.. Jeg kommer til å snakke med ledelsen på skolen etter påsken. Jeg får prøve å få henne til å tørke seg selv i påsken:) Anonymkode: dc187...d30 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå