Gå til innhold

barbeint i disse skoene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig å gå uten sokker i slike sko

Hva gjør dere

097B87B1-894A-473E-889C-3652CF22B10A.jpeg

Anonymkode: 1ba38...c99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der er jo vintersko eller tursko. Bruker da selvsagt sokker, eller så er jo noe av poenget med varme sko borte.

• Liker 7
Skrevet

Nei jeg syns det er ekkelt/ubehagelig å gå barbent i "tette" sko, da bruker jeg heller ankelsokker. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva som er vanlig er det som de fleste gjør. De fleste går med sokker. Men det finnes de som aldri går i sokker uansett årstid og sko.

Anonymkode: 13141...fb4

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er ikke vanlig å gå sokkeløs i den typen sko.
Jeg går med sokker i sånne sko. Både fordi det er mest behagelig og fordi temperaturen ute når slike sko brukes tilsier at det er «sokkevær». 

• Liker 2
Skrevet

Bruker ikke sokker, uavhengig av skotype men bruker strømper om vinteren

Skrevet

De ser kalde ut på anklene.

Jeg kom forresten på et gammelt jungelord som går omtrent som dette:

"Man får gnagsår av å gå uten sokker i sko".

Eller noe sånt...

AnonymBruker
Skrevet

Sokker/labber er vanlige sokker

Strømper går opp til knærene.

Anonymkode: 8134c...94a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vintersko og da bruker man sokker inni pga. kulden. Dessuten pleier de ikke å være så myke inni, så da er det ubehagelig uten.

Sokker kan være tynne og strømper tykke.

Anonymkode: d08d9...daf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Strømper brukes vanligvis om sokker som når en over knærne, fotballstrømper, skistrømper etc som man bretter ned den øverste delen på for å få dem til å nå under knærne. Mens sokker bruker vanligvis om de som når en fra midt på leggen og ned. Unntaket er tubesokker som er knelange. Men de når en normalt ikke over kneet når de er dratt helt opp. 

Både strømper og sokker kan være laget av bomull, ull og kunstfiber. I noen dialekter bruker man bare strømper om alt, i noen bare sokker om alt. En strømpebukse er dermed over kneetsokker som er gjort lange nok til å dekke halve kroppen samt sydd sammen for å bli en tettsittende bukse. Går man hundre år tilbake i tid fantes det knapt sokker, alle brukte over kneet strømper og dermed sier eldre fortsatt strømper om alt selv om den siste generasjonen som opplevde dette er i ferd med å dø ut. 

Ubegripelig at folk klarer å gå barbent i sko. Helt ubegripelig. Utrolig klamt. Samme er det med tynne ikke absorberende sokker. 

Anonymkode: 88470...4e8

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger, innlegg hvor samme person har flere brukere, og svar til dette. 

Vi minner om følgende regel: 

Sitat

* Det er ikke lov å diskutere med seg selv, eller utgi seg for å være flere personer i en tråd, ved å benytte flere kontoer eller AnonymBruker-funksjonen.

Perelandra, mod. 

Skrevet

Det finnes stein i klementiner også.

For mange er sokker et dialektord. Så sokker kan være både tykke og tynne, lange og korte.

Jeg ville nok ikke gått barbent i de skoene, samtidig kan jeg finne på å gå barbent i alt mulig. Latskap fra tid til annen. Skal jeg bare hente noe i posten, eller kjapt innom butikken, er ikke sokker så viktig.

En annen ting jeg prøver å tenke på for egen del, er det å gå barbent, gjerne gir dårlig lukt i skoene. Så jeg er stadig på utskikk etter sokker/strømper som kan brukes, uten at jeg føler meg kvalt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...