Gå til innhold

Erfaringer med diverse hud behandlinger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 25 år og har begynt å få så grov hud syntes jeg... før følte jeg meg fin uten sminke, men jeg har mistet all glød, ser ut som et dratt spøkelse med grov hud, store porer i hele pannen, nese og rundt nesepartiet. Jeg har ikke fet hud, (har veldig tørr hud) så porene kommer ikke av det, de har alltid vært der, men ikke noe spesielt synlig, det er akkurat som at huden har blitt gammel og at de syntes tydligere pga det. Har ikke fått noe rynker/linjer, men huden ser alikevel sliten ut syntes jeg. 

Hva anbefaler dere for å få mindre synlige porer, mer glød og spenst, slik at jeg kan se litt freshere og friskere ut? Kjemisk peeling f.eks? 

Anonymkode: 75598...2ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En god skrubb, gjerne syrer, et godt serum og god krem, gjerne med c vitamin. Husk solkrem og drikk mye vann 😊

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, Blingblingtahei skrev:

En god skrubb, gjerne syrer, et godt serum og god krem, gjerne med c vitamin. Husk solkrem og drikk mye vann 😊

Syrer? 

AnonymBruker
Skrevet

Spander deg en tur til hudpleier. De vet hva som hjelper. Det kan være at underhuden din er tørr etter høst og vinter. Må få igang blodsirkulasjon ut i huden 

Anonymkode: 70990...3d4

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spander deg en tur til hudpleier. De vet hva som hjelper. Det kan være at underhuden din er tørr etter høst og vinter. Må få igang blodsirkulasjon ut i huden 

Anonymkode: 70990...3d4

Jeg hører så mye rart om hudpleiere, er det bedre å gå til hudlege kanskje? 

Skrevet

Kan anbefale Korres sin suncare spray yoghurt spf50 hvis du skal bruke syrer! Vita har den på tilbud nå :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Kveldshimmel skrev:

Kan anbefale Korres sin suncare spray yoghurt spf50 hvis du skal bruke syrer! Vita har den på tilbud nå :) 

Men hva gjør syrer ? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva gjør syrer ? 

AHA-syrer:
Øker cellefornyelsen og eksfolierer huden
Behandler pigmenteringer, solskader og ujevn hudtone
Binder fuktighet og gir huden ny glød
Minsker linjer, rynker, ujevnheter og arr
Passer en tørr eller moden hud

BHA-syrer: 
Eksfolierer huden og øker cellefornyelsen
Løser opp talg i porene
Effektiv behandling av acne og hudormer
Anti-inflammatoriske egenskaper og røddempende

PHA-syrer:
Eksfolierer huden skånsomt og øker cellefornyelsen
Binder fukt i huden
Fungerer som en antioksidant
Ideell for en sensitiv hud eller ved rosacea

(Fra skincity)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hører så mye rart om hudpleiere, er det bedre å gå til hudlege kanskje? 

Hudlege er hvis du har plager eller sykdommer, hudpleier er hvis du generelt har lyst til bedre hudpleie. Og utfra din beskrivelse så høres det ikke ut som du har behov for hudlege. Det er mer hvis man har store acne utbrudd, mistenker Roscea, eksem mm. Din hud kan sikkert bedres med riktig hudpleie. 

Hvis du ikke vil gå til hudpleier så kan du starte med å skaffe en god rens og toner, skrubb og ansiktsmaske. Gjerne skrubb som inneholder syrer. 

Anonymkode: cf2cd...e53

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hudlege er hvis du har plager eller sykdommer, hudpleier er hvis du generelt har lyst til bedre hudpleie. Og utfra din beskrivelse så høres det ikke ut som du har behov for hudlege. Det er mer hvis man har store acne utbrudd, mistenker Roscea, eksem mm. Din hud kan sikkert bedres med riktig hudpleie. 

Hvis du ikke vil gå til hudpleier så kan du starte med å skaffe en god rens og toner, skrubb og ansiktsmaske. Gjerne skrubb som inneholder syrer. 

Anonymkode: cf2cd...e53

Ja, jeg får lete etter en god hudpleier i nærheten her da :)

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg får lete etter en god hudpleier i nærheten her da :)

Finnes mye dårlig der ute. Så dette er nok lurt.

Var på besøk hos en venn engang, og stakk tilfeldigvis innom en liten hudpleie- salong.

Jeg sa jeg brukte vaselin på ansiktet, og det første jeg fikk høre av hudpleieren: "Du vet at du får kviser av det". Jeg dro aldri tilbake.

Molekylene i vaselin er altfor store til å tette porene. Dette er udiskuterbar fakta. Dersom du som hudpleier sier noe sånt, synes jeg synd på kundene dine.

Anonymkode: 645e5...507

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...