Gå til innhold

skal jeg fortelle min vennine at jeg stjeler?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei Bruker noen ganger å stjele litt i noen få butikker, lenge siden nå da,men gjorde det akkurat en gang her om dagen. Da var hun med meg, hun visste det ikke da. Jeg synes det er koslig å hndle med hun, men da må jeg jo kjøpe alt, som jeg vanlihvis ellers får gratis. Burde jeg fortelle henne om dette? Hadde du godtat å hatt en venn som stjelte litt nå og da? Eller ville du sluttet å være med vedkommende? Jeg er usikker på hvordan hun vil reagere om jeg forteller hennnee det...

Anonymkode: b2e1d...09b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du bør slutte å stjele. 

Husker hun ene i parallellklassen min på ungdomsskolen ble tatt i stjeling på senteret i 8. klasse. Hun har fortsatt lavmål-stempelet, mange år etterpå. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Nerine_ skrev:

Nei, du bør slutte å stjele. 

Husker hun ene i parallellklassen min på ungdomsskolen ble tatt i stjeling på senteret i 8. klasse. Hun har fortsatt lavmål-stempelet, mange år etterpå. 

Har hun fortsatt å stjele eller fikk hun en lærepenge da hun ble tatt? Eller hvorfor blir hun stemplet som lavmål mange år etterpå? 

Anonymkode: c9883...f0b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke sluttet å være venn med personen, men jeg hadde sett litt ned på h*n. Synes det er ufordragelig å stjele.

Anonymkode: 5c31f...8c6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja fortell henne at du stjeler, så slipper hun å komme i trøbbel hvis du blir tatt når dere handler i lag. Fint å kunne velge deg bort tenker jeg. 

Anonymkode: a479e...435

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Du har nok kommet inn i en ond sirkel Ts. Du må slutte før du blir tatt, for å bli tatt for stjeling må være veldig nedverdigende. Hvis du stoler på venninnen din så fortell henne og si at du vil slutte. Det handler ikke bare om å bli tatt heller, men å stjele er simpelt altså. Sier ikke at du er det, men handlingene dine. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har hun fortsatt å stjele eller fikk hun en lærepenge da hun ble tatt? Eller hvorfor blir hun stemplet som lavmål mange år etterpå? 

Hun ble utestengt fra senteret så å stjele videre ble vanskelig, var kun det lille senteret på hjemplassen min. Hun ble stemplet fordi det er lavmål å stjele, ingen oppegående mennesker driver med det for gøy. 

• Liker 9
Skrevet

Jeg hadde faktisk blitt så skeptisk på å ha ei venninne som stjeler at jeg ikke ville invitert deg hjem til meg igjen. Hadde trodd og vært redd for at du kommer til å stjele hos meg også. Noe du sikkert har gjort også. Hadde aldri fått min tillit igjen. 

• Liker 13
Skrevet

Du fremstiller det som om det er helt normalt å stjele litt.  Det er det IKKE ! Du er en tyv og en kriminell.  Jeg ville ikke hatt deg til venn.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Nerine_ skrev:

Hun ble utestengt fra senteret så å stjele videre ble vanskelig, var kun det lille senteret på hjemplassen min. Hun ble stemplet fordi det er lavmål å stjele, ingen oppegående mennesker driver med det for gøy. 

Nei men et stempel bør ikke sitte på i årevis heller. De fleste syns stjeling er veldig simpelt, men mange har nok gjort det som barn eller ungdom. Bare fordi hun ble tatt så er hun jo ikke verre enn andre. Syns ikke en skal svi for feil i mange år, men greit å tenke konsekvenser. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei men et stempel bør ikke sitte på i årevis heller. De fleste syns stjeling er veldig simpelt, men mange har nok gjort det som barn eller ungdom. Bare fordi hun ble tatt så er hun jo ikke verre enn andre. Syns ikke en skal svi for feil i mange år, men greit å tenke konsekvenser. 

Kjenner ingen andre som gikk rundt i butikkene og stjal over en lav sko. 

• Liker 1
Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Jeg hadde ikke sluttet å være venn, men du måtte sluttet å stjele med en gang. Det synes jeg du skal gjøre nå. Fordi det er ulovlig og kriminelt. Vil du leve et liv som kriminell? Det er ikke et bra liv. Du ødelegger for deg selv. Klarer du ikke slutte selv så få hjelp med en gang.

Endret av Kvelertak
Skrevet

Du sier du må betale når hun er med, ting du ellers FÅR... Når du stjeler så er det virkelig ikke snakk om å få. Da tar du det som ikke er ditt og påfører andre tap og frustrasjon. Slutt å male det så pent i eget hode. Stjeling er lavmåls.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Får og får......du får jo ingenting, din tjuvradd!! 

Anonymkode: 60aff...c1b

• Liker 3
Skrevet

Du får ingenting gratis. Du stæler. Du er en tyv og kriminell. Skamme seg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan gjerne fortelle, men da bør du også være forberedt på at hun muligens kutter deg ut som en venn.

Jeg ville ikke valgt å fortsette å være venn med en som går inn for å stjele, for hva kan h#n stjele hos meg, og hva vil andre som oppdager at h#n stjeler tenke om meg? At jeg også er tyv? Det ønsker jeg virkelig ikke å bli utsatt for når jeg vet at jeg selv ikke er kriminell. Har ei eksvenninne som bedrev en del tyveri helt til da jeg kuttet henne ut, og som skrøt av det attpå til. Lurer veldig på hva som foregikk i hodet hennes. Det skulle ikke forundre meg om hun stjeler ennå. Hvordan kan ei dame på 48 år som har en god jobb i helsevesenet bedrive tyveri? Uforståelig er det.

Anonymkode: 64867...9ed

• Liker 3
Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei Bruker noen ganger å stjele litt i noen få butikker, lenge siden nå da,men gjorde det akkurat en gang her om dagen. Da var hun med meg, hun visste det ikke da. Jeg synes det er koslig å hndle med hun, men da må jeg jo kjøpe alt, som jeg vanlihvis ellers får gratis. Burde jeg fortelle henne om dette? Hadde du godtat å hatt en venn som stjelte litt nå og da? Eller ville du sluttet å være med vedkommende? Jeg er usikker på hvordan hun vil reagere om jeg forteller hennnee det...

Anonymkode: b2e1d...09b

Hvorfor velger du å være en taper?

Endret av Mr. Kilmister
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Evig eies kun et dårlig rykte 😏

Anonymkode: bdbfc...f07

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke hatt lyst til å gå ut for å shoppe sammen med deg. Jeg hadde bare gått og bekymret meg for når du ble tatt, og at vaktene ville trodd jeg var med på å stjele 😕 

Og, om vi hadde gitt hverandre jule- eller bursdagsgave, så hadde jeg lurt på om du hadde stjålet gaven du gav meg.

Jeg hadde nok fjernet meg mer og mer fra deg om du fortsetter å stjele.

Anonymkode: 54646...6ad

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde ikke hatt lyst til å gå ut for å shoppe sammen med deg. Jeg hadde bare gått og bekymret meg for når du ble tatt, og at vaktene ville trodd jeg var med på å stjele 😕 

Og, om vi hadde gitt hverandre jule- eller bursdagsgave, så hadde jeg lurt på om du hadde stjålet gaven du gav meg.

Jeg hadde nok fjernet meg mer og mer fra deg om du fortsetter å stjele.

Anonymkode: 54646...6ad

Nå skjønner jeg bedre hvorfor alarmen gikk flere ganger jeg var på shopping med ei venninne. Så klart, det burde jeg ha skjønt den gangen. Alarmene pep jo rett som det var når hun forlot butikkene. Men merkelig nok ble hun aldri tatt.

Anonymkode: 64867...9ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...