AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #1 Skrevet 14. april 2019 Hei. Jeg har takket ja til ny jobb fra 1. august. Ifølge min nåværende kontrakt har jeg 3 måneders oppsigelsestid fra oppsigelsesdatoen, altså ikke fra 1. i påfølgende måned slik det ofte er. Men jeg skulle gjerne gitt arbeidsgiver beskjed så fort som mulig slik at de har god tid på å finne en ny arbeidstaker. Men jeg er redd for at oppsigelsen da vil gjelde fra den dagen jeg gir muntlig varsel om at jeg kommer til å si opp. Jeg vil jo ikke gå to uker uten lønn. Kunne altså tenke meg å gi beskjed nå om at jeg kommer til å gi skriftlig oppsigelse 30. april, slik at jeg er ansatt t.o.m. 31. juli. Vil dette la seg gjøre, eller må jeg vente helt til 30. april med å si noe som helst? Anonymkode: e2722...770
Neket Skrevet 14. april 2019 #2 Skrevet 14. april 2019 Du kan jo si det. Muntlig. Oppsigelsen skal jo være skriftlig.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #3 Skrevet 14. april 2019 Du sender oppsigelse og skriver at siste arbeidsdag blir 31. juli. Du må jo ikke sende den akkurat på dagen. Anonymkode: e03af...2d4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #4 Skrevet 15. april 2019 18 timer siden, Neket skrev: Du kan jo si det. Muntlig. Oppsigelsen skal jo være skriftlig. Har lest litt rundt om reglene rundt dette, og selv om formkravene er at oppsigelsen skal være skriftlig, så gjelder visst en muntlig oppsigelse også. Er da redd for at jeg er ferdig i jobben i midten av juli, hvis arbeidsgiver velger å være kjip (arbeidsstedet er stengt på denne tiden, så arbeidsgiver taper ingenting på det). Anonymkode: e2722...770
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #5 Skrevet 15. april 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Du sender oppsigelse og skriver at siste arbeidsdag blir 31. juli. Du må jo ikke sende den akkurat på dagen. Anonymkode: e03af...2d4 Men ifølge kontrakten gjelder jo oppsigelsen fra oppsigelsesdatoen, altså den dagen jeg gir min oppsigelse. Da hjelper det vel ikke å skrive at jeg ønsker å slutte 31. juli? Anonymkode: e2722...770
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #6 Skrevet 15. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Men ifølge kontrakten gjelder jo oppsigelsen fra oppsigelsesdatoen, altså den dagen jeg gir min oppsigelse. Da hjelper det vel ikke å skrive at jeg ønsker å slutte 31. juli? Anonymkode: e2722...770 Nei, det gjelder fra første i måneden etter at du sier i fra. Hvis du sier opp i dag, vil oppsigelsestiden starte fra 1. Mai. Anonymkode: 570aa...aad
_popcorn_ Skrevet 15. april 2019 #7 Skrevet 15. april 2019 da skriver du "jeg sier med dette opp min stilling med virkning fra 30 april. I henhold til kontraktens tre måneders oppsigelsestid vil min siste arbeidsdag være 30 juli." 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #8 Skrevet 15. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det gjelder fra første i måneden etter at du sier i fra. Hvis du sier opp i dag, vil oppsigelsestiden starte fra 1. Mai. Anonymkode: 570aa...aad Nei, jeg har en annen avtale. Det er dette jeg er vant med, men det står helt tydelig i kontrakten at det gjelder fra oppsigelsesdato. Jeg hadde jo ikke spurt her dersom det ikke var slik. Anonymkode: e2722...770
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #9 Skrevet 15. april 2019 2 timer siden, _popcorn_ skrev: da skriver du "jeg sier med dette opp min stilling med virkning fra 30 april. I henhold til kontraktens tre måneders oppsigelsestid vil min siste arbeidsdag være 30 juli." Ja, dette burde jo være innenfor.. Takk for svar! Anonymkode: e2722...770
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå