Gå til innhold

Hvor mye glass vin skal til før man blir full?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Evt hva burde man passe på når man drikker vin?

Anonymkode: 935f2...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mye glass vin? I ditt tilfelle ett;)

Hva man bør passe på? Promillen.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet jo ikke da. Jeg har aldri drukket alkohol, tenker å prøve vin. Så vet veldig lite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer, så du får drikke i rolig tempo så du rekker å kjenne etter, og merker det før det er for sent. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kommer an på så mange forskjellige faktorer at det er umulig å si. Alkoholprosent, hvor kjapt du drikker opp, alkoholtoleransen din, om du drikker på tom/full mage, vekta di OSV... Men du trenger nok ikke mer enn en flaske vin for å bli full uansett. Så bare prøv ut sel, men husk å ha folk rundt deg som du stoler på at kan ta vare på deg hvis du blir for full 🤔

Anonymkode: 258f1...92e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Drikk like mye vann som vin!!   VIKTIG!!

Anonymkode: 8e5cf...e6d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
30 minutter siden, MortenMinstelønn skrev:

Hvor mye glass vin? I ditt tilfelle ett;)

Hva man bør passe på? Promillen.

og prosent, forskjellig på 11 og 18 prosent

Anonymkode: e7cc9...873

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, Ananas. skrev:

Det varierer, så du får drikke i rolig tempo så du rekker å kjenne etter, og merker det før det er for sent. 

Jeg er brisen etter 2 glass med vin på ca 13 prosent. ts drikk heller øl, ta kan du bli full men likevel kjenne det kryper i deg (bruk en time på en halv liter, 4,7 prosent), enn vin med med høyere prosent som pluteslig kicker inn også er dy dritings og får black out..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på så mange forskjellige faktorer at det er umulig å si. Alkoholprosent, hvor kjapt du drikker opp, alkoholtoleransen din, om du drikker på tom/full mage, vekta di OSV... Men du trenger nok ikke mer enn en flaske vin for å bli full uansett. Så bare prøv ut sel, men husk å ha folk rundt deg som du stoler på at kan ta vare på deg hvis du blir for full 🤔

Anonymkode: 258f1...92e

En flaske vin til en som ikke har drukket før?

Er du gal, det holder med en halv flaske, hvis ikke målet spy og fyll og havari.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, SupaWoman skrev:

1,5 flaske pleier å gjøre susen. Drikker vin med ca 12% alkohol. 

Men du er vant til å drikke.. Og har fått toleransen til å tåle så mye..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Drikk to glass, vent minst en time der du drikker vann/brus, og så kan du prøve deg på å drikke ett glass til, vente og ett glass til. 

Ett glass er ca 1/5 av flasken. 

Anonymkode: 48ad3...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men du er vant til å drikke.. Og har fått toleransen til å tåle så mye..

Drikker 0-2 g i mnd. 1,5 flasker vin er ikke så mye når man drikker det på 7-8 timer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Evt hva burde man passe på når man drikker vin?

Hvor mye som skal til før man blir full, spør du om i overskriften. Svaret på det er at det kommer litt an på kroppsvekten, altså din størrelse, muskelmasse og fettmasse i kroppen, samt forbrenningen din.

Noen blir brisne på et glass, andre må tømme flaska før man ser det på dem at de har drukket.

Jeg kjenner jeg blir ørlite granne brisen etter to glass vin. Etter tre er jeg påvirket, ja. Kvinne ca 60 kg her. En voksen mann som veier 20-25 kg mer, tåler nok mer alkohol også.

"Alcohol is a depressant that has a short life span in the body. Once alcohol has entered your bloodstream, your body will begin to metabolize it at a rate of 20 milligrams per deciliter (mg/dL) per hour. That means that if your blood alcohol level were 40 mg/dL, it would take about two hours to metabolize the alcohol."

https://www.healthline.com/health/how-long-does-alcohol-stay-in-your-system#alcohol-metabolism

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
2 minutter siden, SupaWoman skrev:

Drikker 0-2 g i mnd. 1,5 flasker vin er ikke så mye når man drikker det på 7-8 timer. 

Da er du fortsatt ikke en førstegang drikker. Kan ikke sammenlugnes.,

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg drikker max to ganger i året, etter to glass vin er jeg passe full. Har aldri klart å drukket en hel flaske vin alene.

Anonymkode: ce642...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drikker max to ganger i året, etter to glass vin er jeg passe full. Har aldri klart å drukket en hel flaske vin alene.

Anonymkode: ce642...bed

Utrolig at man kan bli full av 3 dl vin.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg vet jo ikke da. Jeg har aldri drukket alkohol, tenker å prøve vin. Så vet veldig lite. 

Du skulle skrevet "hvor mange glass" i stedet for "hvor mye glass". Det er det noen henger seg opp i.

Anonymkode: 4ce8e...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...