Gå til innhold

Hvor ofte vaske min dunjakke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger litt hjelp her.

Jeg bruker jakken til vanlig. Til skole og jobb. Vanlig hverdags bruk. Ikke trening. Hvor ofte burde jeg vaske den sånn den ikke stinker?

Anonymkode: 277c4...78a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Trenger litt hjelp her.

Jeg bruker jakken til vanlig. Til skole og jobb. Vanlig hverdags bruk. Ikke trening. Hvor ofte burde jeg vaske den sånn den ikke stinker?

Anonymkode: 277c4...78a

Så ofte den trenger en vask. 

Umuligmå svare deg uten å se jakken. Blir jakken våt av regn, sludd og snø trenger den oftere vask enn om du bor på Røros med tørt og kaldt vær. 

Anonymkode: 58edb...2e2

AnonymBruker
Skrevet

Ikke for ofte hvertfall, da mister dunen isoleringsevnen sin. Så om den lukter så er det bedre å heller henge den ut til lufting, tørke av den med en fuktig klut om den har fått noe på seg etc. 

Anonymkode: 863a8...3ea

Skrevet

Jakker til vinterbruk, har man ofte en del klær på seg under, så den kommer ikke i direkte kontakt med hud og svette annet enn i halsen. De trenger jo ikke da vaskes så ofte, med mindre man driver og dynker seg med parfyme. Dette vil sette seg i jakken og lukte vondt, da man ofte har forskjellige parfymer på seg, og det da blandes til en merkelig cocktail i tøyet på jakkekragen.

Jeg kjøpte en tynn dunjakke på høsten i fjor, og nå i mars leverte inn dunjakken til vask. Det står i vaskeanvisningen på den at den skal vaskes sånn og sånn (finvask) og så tørkes i trommel med tennisballer (som skal banke dunen løs og fluffy). Jeg har verken tørketrommel eller tennisballer, så jeg leverte inn jakken på renseriet her og ba om å få den vasket iht anvisningen.

Det kostet 380 kr på renseriet! Godt jeg bare vasker dunjakker en gang i året....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...