AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #1 Skrevet 14. april 2019 Jeg syns det er så vanskelig å gå til møtesteder i sentrum når jeg er helt alene og venneløs. Været er bra og så mange er ute og koser seg sammen, så da føler jeg meg ekstra sårbar og synlig om jeg kommer alene og uten mål og mening. Det er enklere å gå ut når det er på vei til et ærend, som til en butikk eller noe fordi man skal ha noe, og da er man på en måte opptatt med noe. Men man kan jo ikke bli venner med butikkbetjening og ansatte på kafeer osv heller. Jeg ønsker veldig nye venner men jeg aner ikke hvordan jeg kan få det til. På toppen av det hele er jeg godt voksen og ufør med de begrensningene det medfører, så hvordan gjør jeg dette? Anonymkode: 4f5de...41e 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #2 Skrevet 14. april 2019 Hvilken by bor du i? Jeg er også ufør og alene. Anonymkode: a7a2c...daf 2
Million Skrevet 14. april 2019 #3 Skrevet 14. april 2019 (endret) Post et innlegg i en facebookgruppe for tettstedet eller byen du bor i. Det finnes sikkert vennegrupper, eller grupper for folk som søker venner, i de fleste større stedene/byene i alle fall...? Det er også et eget underforum her på KG der man kan etterlyse venner. Det krever jo at du skriver i det minste nærmeste tettsted du bor og fylket, men det er vel ok? Har du vurdert å få deg hund? Hvis du har råd til det, er det veldig mye selskap i en hund, og man har noen å prate med dagen lang. Hunder er veldig sosiale dyr. De lytter til deg når du prater, kan lære seg massevis av kommandoer og menneskeord. Den mest intelligente rasen er border collie, og en slik hund har lært seg over 1000 menneskeord! Ja ett tusen! Det er helt utrolig hva de kan lære. Og går man med en søt og fin hund i bånd, kommer man nesten alltid i kontakt med andre mennesker på gata eller langs turveier etc. Mange som stopper opp og slår av en prat og sier "Oi. Så fin hund du har! Hva slags rase er det? Hva heter den?" osv. Folk kan begynne og snakke og ofte treffer man på samme mennesker til omtrent samme tider i nabolaget osv, og så blir man på hils og begynner å snakke med dem regelmessig. Har blitt stoppet på gata utallige ganger i løpet av årene, flere enn jeg kan telle hvert år, fordi de synes hunden min er så fin. Mange blir f.eks. fascinerte over at hunden min har blå øyne, og så snakker vi litt om det osv. Jeg har kommer på hils med mange i nabolaget her jeg bor, siden jeg flyttet hit i 2016. Faktisk var det bare to dager siden noen unger ropte til meg;"Hei! Så fin hund du har!" Hunder skaper kontakt med andre mennesker hele tiden Men er du uføretrygdet (det er jeg også) på minstesats, så kan jeg forstå at man ikke har råd til å holde en hund. Selve hunden kan man jo få billig (omplassering etc) men det å ha hunden koster penger i form av fòring, veterinærutgifter, forsikring og utstyr osv. Endret 14. april 2019 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #4 Skrevet 14. april 2019 33 minutter siden, AnonymBruker said: Hvilken by bor du i? Jeg er også ufør og alene. Anonymkode: a7a2c...daf Bor i en by i Hordaland. 25 minutter siden, Million said: Post et innlegg i en facebookgruppe for tettstedet eller byen du bor i. Det finnes sikkert vennegrupper, eller grupper for folk som søker venner, i de fleste større stedene/byene i alle fall...? Det er også et eget underforum her på KG der man kan etterlyse venner. Det krever jo at du skriver i det minste nærmeste tettsted du bor og fylket, men det er vel ok? Har du vurdert å få deg hund? Hvis du har råd til det, er det veldig mye selskap i en hund, og man har noen å prate med dagen lang. Hunder er veldig sosiale dyr. De lytter til deg når du prater, kan lære seg massevis av kommandoer og menneskeord. Den mest intelligente rasen er border collie, og en slik hund har lært seg over 1000 menneskeord! Ja ett tusen! Det er helt utrolig hva de kan lære. Og går man med en søt og fin hund i bånd, kommer man nesten alltid i kontakt med andre mennesker på gata eller langs turveier etc. Mange som stopper opp og slår av en prat og sier "Oi. Så fin hund du har! Hva slags rase er det? Hva heter den?" osv. Folk kan begynne og snakke og ofte treffer man på samme mennesker til omtrent samme tider i nabolaget osv, og så blir man på hils og begynner å snakke med dem regelmessig. Har blitt stoppet på gata utallige ganger i løpet av årene, flere enn jeg kan telle hvert år, fordi de synes hunden min er så fin. Mange blir f.eks. fascinerte over at hunden min har blå øyne, og så snakker vi litt om det osv. Jeg har kommer på hils med mange i nabolaget her jeg bor, siden jeg flyttet hit i 2016. Faktisk var det bare to dager siden noen unger ropte til meg;"Hei! Så fin hund du har!" Hunder skaper kontakt med andre mennesker hele tiden Men er du uføretrygdet (det er jeg også) på minstesats, så kan jeg forstå at man ikke har råd til å holde en hund. Selve hunden kan man jo få billig (omplassering etc) men det å ha hunden koster penger i form av fòring, veterinærutgifter, forsikring og utstyr osv. Jeg har ikke facebook lenger, fordi jeg syntes det ble så overfladisk der. Forsøkte en vennegruppe der, men det var så stort fokus på at man måtte være på facebook for å bli inkludert. Jeg har forsøkt en nettside som heter aktivitetsvenner, men opplever at mange innpå der også virker veldig useriøse, eller så er det ingen aktivitet der. Føler det også er litt vanskelig å gå til det steget å opprette en tråd på venneforumet på kg fordi jeg bruker kg som et sted å lufte tanker anonymt. Hund er dessverre ikke aktuelt for meg Anonymkode: 4f5de...41e
Gjest SVK Skrevet 14. april 2019 #5 Skrevet 14. april 2019 10 minutter siden, AnonymBruker said: Føler det også er litt vanskelig å gå til det steget å opprette en tråd på venneforumet på kg fordi jeg bruker kg som et sted å lufte tanker anonymt. Anonymkode: 4f5de...41e Du kan lage en egen bruker til å ha kontakt på venneforumet.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #6 Skrevet 14. april 2019 54 minutter siden, Million skrev: Post et innlegg i en facebookgruppe for tettstedet eller byen du bor i. Det finnes sikkert vennegrupper, eller grupper for folk som søker venner, i de fleste større stedene/byene i alle fall...? Det er også et eget underforum her på KG der man kan etterlyse venner. Det krever jo at du skriver i det minste nærmeste tettsted du bor og fylket, men det er vel ok? Har du vurdert å få deg hund? Hvis du har råd til det, er det veldig mye selskap i en hund, og man har noen å prate med dagen lang. Hunder er veldig sosiale dyr. De lytter til deg når du prater, kan lære seg massevis av kommandoer og menneskeord. Den mest intelligente rasen er border collie, og en slik hund har lært seg over 1000 menneskeord! Ja ett tusen! Det er helt utrolig hva de kan lære. Og går man med en søt og fin hund i bånd, kommer man nesten alltid i kontakt med andre mennesker på gata eller langs turveier etc. Mange som stopper opp og slår av en prat og sier "Oi. Så fin hund du har! Hva slags rase er det? Hva heter den?" osv. Folk kan begynne og snakke og ofte treffer man på samme mennesker til omtrent samme tider i nabolaget osv, og så blir man på hils og begynner å snakke med dem regelmessig. Har blitt stoppet på gata utallige ganger i løpet av årene, flere enn jeg kan telle hvert år, fordi de synes hunden min er så fin. Mange blir f.eks. fascinerte over at hunden min har blå øyne, og så snakker vi litt om det osv. Jeg har kommer på hils med mange i nabolaget her jeg bor, siden jeg flyttet hit i 2016. Faktisk var det bare to dager siden noen unger ropte til meg;"Hei! Så fin hund du har!" Hunder skaper kontakt med andre mennesker hele tiden Men er du uføretrygdet (det er jeg også) på minstesats, så kan jeg forstå at man ikke har råd til å holde en hund. Selve hunden kan man jo få billig (omplassering etc) men det å ha hunden koster penger i form av fòring, veterinærutgifter, forsikring og utstyr osv. Hun må IKKE ENGANG TENKE PÅ Å FÅ SEG EN BORDER COLLIE!!! JESUS CHRISTUS!!! Anonymkode: eb64d...767 5
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #7 Skrevet 14. april 2019 Odda eller Bergen da. Du kan se om det finnes noen arrangementer du kunne tenke deg å delta på. Hvilke interesser har du? Du kan melde deg som frivillig, natteravn, besøksvenn osv. Anonymkode: 45861...726
Million Skrevet 14. april 2019 #8 Skrevet 14. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun må IKKE ENGANG TENKE PÅ Å FÅ SEG EN BORDER COLLIE!!! JESUS CHRISTUS!!! Anonymkode: eb64d...767 Nei, det er nok en rase for spesielt interesserte som skal enten bruke den daglig i gjete-jobb eller trene den til hundesportkonkurranser. Uansett anbefalt jeg henne ikke å kjøpe seg en border collie, det har du tolket feil. Jeg nevner at det er den mest intelligente rasen og hva de kan lære på sitt mest intelligente. Hunder er ikke dumme. Men hvorfor i alle dager skriker du sånn med store bokstaver og "Jesus Christus"? Det heter forøvrig "Kristus" med k på norsk... 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #9 Skrevet 14. april 2019 Samme her. Har ikke noe problem når det er overskyet ute, men nå som det er sol så tør jeg nesten ikke gå på butikken en gang. Vet ikke hva det kommer av. Det er jo påske nå i tillegg så jeg blir ekstra sensitiv og ensom. Ingen venner som "har tid" til å møte meg . Anonymkode: 76779...320
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #10 Skrevet 14. april 2019 5 hours ago, SVK said: Du kan lage en egen bruker til å ha kontakt på venneforumet. Må jeg ha en annen mail til det? Jeg trodde ikke det var lov å ha mer enn en bruker? 5 hours ago, AnonymBruker said: Odda eller Bergen da. Du kan se om det finnes noen arrangementer du kunne tenke deg å delta på. Hvilke interesser har du? Du kan melde deg som frivillig, natteravn, besøksvenn osv. Anonymkode: 45861...726 Eller Stord Er det ikke visse krav en må oppfylle for å kunne være noe av dette, med tanke på at det gjerne er faste tider og slikt? Jeg tror ikke de godkjenner uføre? 4 hours ago, AnonymBruker said: Samme her. Har ikke noe problem når det er overskyet ute, men nå som det er sol så tør jeg nesten ikke gå på butikken en gang. Vet ikke hva det kommer av. Det er jo påske nå i tillegg så jeg blir ekstra sensitiv og ensom. Ingen venner som "har tid" til å møte meg . Anonymkode: 76779...320 Eller det er de som sier de gjerne vil gå tur og bli med på kino osv, men når det kommer til stykket så hverken tar de kontakt, svarer eller følger opp avtaler. Anonymkode: 4f5de...41e
Gjest SVK Skrevet 14. april 2019 #11 Skrevet 14. april 2019 Just now, AnonymBruker said: Må jeg ha en annen mail til det? Jeg trodde ikke det var lov å ha mer enn en bruker? Anonymkode: 4f5de...41e Man må ha en ekstra mailadresse ja, men det er fort gjort. Går også an å få den nye mailadressen til å videresende all post til den gamle adressen. Er lov å ha flere brukere på Kvinneguiden, men ikke lov å bruke flere brukere i samme tråd. Er f.eks ikke lov til å bruke flere brukere til å diskutere med seg selv.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #12 Skrevet 14. april 2019 2 minutter siden, SVK said: Man må ha en ekstra mailadresse ja, men det er fort gjort. Går også an å få den nye mailadressen til å videresende all post til den gamle adressen. Er lov å ha flere brukere på Kvinneguiden, men ikke lov å bruke flere brukere i samme tråd. Er f.eks ikke lov til å bruke flere brukere til å diskutere med seg selv. Takk for opplysningen Anonymkode: 4f5de...41e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå