Gå til innhold

Innsigelse på nabovarsel om utbygging?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått et nabovarsel om en utvidelse av en terasse hos naboen tvers over. Jeg har ikkenoe i mot naboen, men jeg er heller ikke avhengig av et godt naboforhold med hun. Jeg tror at byggingen av terassen kan føre til at verdien av min leilighet blir mindre verdt, fordi naboen sin tereasse med utvidelsen da kommer "nærmere på" min leilighet. Det er gitt ut nabovarselet til meg, og en annen nabo. Den andre naboen har ikke hatt noen innsigelser mot utvidelsen av terassen. Hvis jeg kommer med en innsigelse mot terassen, vil jeg da kunne stoppe utvidelsen av terassen? Setter pris på tilbakemelding her. 

Anonymkode: 100f8...e7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lite sannsynlig. Da må du ha en god grunn. Forringer det utsikten? Andre kvaliteter? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligvis vil det ikke ha noen betydning hva du mener så lenge utvidelsen er i tråd med gjeldende regler og reguleringsplan. Men du kan jo forsøke.

Anonymkode: b309d...0d0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, Frostrose skrev:

Lite sannsynlig. Da må du ha en god grunn. Forringer det utsikten? Andre kvaliteter? 

Nei, det forringer ikke utsikten. Hva skulle andre kvaliteter for eksempel være? Jeg spør siden jeg ikke har mye erfaring med dette. :)

Anonymkode: 4f567...4d3

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det forringer ikke utsikten. Hva skulle andre kvaliteter for eksempel være? Jeg spør siden jeg ikke har mye erfaring med dette. :)

Ødelegger det for deg på noen måte? Sperrer for sol? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du vet ikke hva du skal klage på, så nå leter du etter påskudd for å komme med innsigelser... Fin nabo du!

Anonymkode: f3aac...b81

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, Frostrose said:

Ødelegger det for deg på noen måte? Sperrer for sol? 

Det sperrer ikke for sol. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sperrer ikke for sol. 

Du må nesten tenke litt selv. Hvorfor tror du det kan forringe verdien på leiligheten din? Har du noen grunn, eller vil du klage bare for å klage? Har du en reell grunn, og du ikke bryr deg noe særlig om naboforhold, er det bare å send inn. Lykke til! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Større Innsyn er vel en reell klage?

Anonymkode: 907f8...b5a

AnonymBruker
Skrevet

Så du vil ha innsigelse bare for å ha gjort det?:klo:

Tviler på at det har noen innvirkning på verdien på din leilighet.

Anonymkode: 2db1d...1ea

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Større Innsyn er vel en reell klage?

Anonymkode: 907f8...b5a

Det er vel kanskje det ja. Takk for tipset. 

AnonymBruker
Skrevet

Nå er ikke jeg byggesaksbehandler, men jeg tror det må være litt større ulempe for deg enn som så, dersom du skal få stoppet utbyggelsen.

At du tror det vil senke verdien på din leilighet blir for vagt. Man må nesten regne med at ting blir bygget på nabotomten, og så lenge det ikke gir vesentlig ulempe for deg, så vil du neppe få gjennomslag. Da hadde vel ingen fått bygge noen ting, for alle har jo en nabo som har panikk for verdien/utsikten/solforholdene/innsynet eller bare ikke liker tanken på å få naboen noen meter nærmere. 

Anonymkode: 88ec6...3e8

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...