Gå til innhold

Kjæresten til venninne snakker om pasienter.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes dette er veldig ubehagelig. Kjæresten til venninnen min jobber på institusjon og legger stadig ut om pasienter. Han nevner aldri navn, men allikevel er jo ikke dette riktig? Venninnen min forteller også ofte om historier han har fortalt og de har det tydeligvis moro på pasientenes bekostning og ler av dem. 

Vi er alle i 40 årene.

Nå har jeg begynt å bytte samtale emne, men begynner å bli ganske lei av dette. Hva burde jeg si? 

Anonymkode: 82d20...3ec

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes dette er veldig ubehagelig. Kjæresten til venninnen min jobber på institusjon og legger stadig ut om pasienter. Han nevner aldri navn, men allikevel er jo ikke dette riktig? Venninnen min forteller også ofte om historier han har fortalt og de har det tydeligvis moro på pasientenes bekostning og ler av dem. 

Vi er alle i 40 årene.

Nå har jeg begynt å bytte samtale emne, men begynner å bli ganske lei av dette. Hva burde jeg si? 

Si at det høres ut som brudd på taushetsplikten.  

Anonymkode: 599dd...cdf

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er alle i 40 årene.

Hva slags stilling har han ? Han høres ufaglært ut. dette er brydd på etikk. Skulle ønske noen rapporterte han så han mistet jobben. Jeg har en slektning på institusjon og dette er min største frykt at en ansatt skal sitte og utlevere og håne min syke slektning.

Anonymkode: db690...ca6

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke lov. Skal man diskutere pasientsituasjoner så bruker man kollegaer som er tilknyttet samme pasient. Å le av pasientene er lov uansett når det bare er for håne. Si det som det er: Dette er brudd på taushetsplikten, så snakk om noe annet.

Anonymkode: 5146d...fec

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags stilling har han ? Han høres ufaglært ut. dette er brydd på etikk. Skulle ønske noen rapporterte han så han mistet jobben. Jeg har en slektning på institusjon og dette er min største frykt at en ansatt skal sitte og utlevere og håne min syke slektning.

Han er psykiatrisk sykepleier. 

Jeg har selv vært innlagt og dette har vært min største frykt også, 

Ts

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han er psykiatrisk sykepleier. 

Jeg har selv vært innlagt og dette har vært min største frykt også, 

Ts

Da må du si noe. Psykiatriske pasienter er spesielt utsatt, selv om dette ikke skal skje noen pasientgrupper.

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Pga du kjenner hans arb. Sted er pasienthistoriene lett gjenkjennbar. Dette blir derfor brudd på taushetsplikt. Mulig han ikke er klar over det, pga anonymisering, men det er ikke vanskelig å finne ut hvem han snakker om. Forøvrig høres det ut som en idiot uten etikk og moral. Og det hadde jeg sagt rett ut. Hater slike idiotkolleger i helsevesenet. 

Anonymkode: 6dbdb...a1b

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er alle i 40 årene.

Dette er helt klare brudd på både yrkesetikk og taushetsplikt. Meld fra til leder på institusjonen og fortell hva du har fått kjennskap til. 

Å være feig og ikke melde fra vil bety at du synes dette er greit. Ville du selv likt å bli beboer på institusjonen denne personen jobber på? 

Anonymkode: 7f2c1...005

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Han høres skummel ut. Stakkars pasienter 😰😰😰

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en venninne som var utdanna som holdpå slik, "du vet han som vi møtte på den festen, han har vært innlagt på min spyskatriske avdeling".

Anonymkode: e4424...f33

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en venninne som var utdanna som holdpå slik, "du vet han som vi møtte på den festen, han har vært innlagt på min spyskatriske avdeling".

Jeg blir helt sjokkert. Hva feiler det folk?!

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Nå vet jeg ihvertfall at jeg aldri skal gå til psykolog og dør heller enn å bli innlagt for å bli gjort narr av og hånet når har det grusomt fra før av. Folk er fæle.

Anonymkode: 0b0d9...f97

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er alle i 40 årene.

Du burde ikke si noe mer, du burde gjøre noe. Først og fremst melde fra til overordnede.

Anonymkode: 5f9b6...2b0

• Liker 12
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Si ifra til vedkommende. Han gjør noe som er ubehagelig for flere, og som kan i verste fall koste ham jobben og karrieren. 

Han blir sikkert sur og vil uskyldiggjøre det hele. Ha fokus på at det som er viktig er at han ikke gjør det mer, fortiden kan uansett ikke noen endre. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet jeg ihvertfall at jeg aldri skal gå til psykolog 

Dette er ikke normal oppførsel av folk som jobber i psykiatrien. 

Jeg var sammen med en som jobbet i psykiatrien, fikk aldri vite et pip om hans pasienter. Selv ikke når tidligere pasienter hilste på oss på gata. Han bekrefta ikke en gang at de var tidligere pasienter, jeg bare skjønte det av meg selv. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var sammen med en som jobbet i psykiatrien, fikk aldri vite et pip om hans pasienter. Selv ikke når tidligere pasienter hilste på oss på gata. Han bekrefta ikke en gang at de var tidligere pasienter, jeg bare skjønte det av meg selv. 

Selvom han ikke gjør det, betyr ikke at ikke normal oppførsel av andre...

Dessverre.

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

Nå har Helse Vest innskjerpet sine rutiner vedrørende opplysning til pressen i forbindelse med skadde personer i ulykker. Dette medfører at man ikke lenger får slike opplysninger som "mann 19 alvorlig skadd kjørt til Haukeland sykehus". De vil heller ikke komme opplysninger som "den alvorlig skadde 19-åringen er utenfor livsfare" - osv. uten at personen har gitt samtykke selv til dette. 

Du kan jo vise denne artikkelen til den der dusten neste gang han snakker slik. Eller aller helst rapporter han til arbeidsgiver.

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel... Man mister all tillitt...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvfølgelig bekrefter hnn ikke at de er pasienter. Det ville vært større og mer alvorlig brudd en en historie om opplevelse fra jobben.

Anonymkode: bae0b...4b7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva forteller han da? Ting som at han har en pasient som. sliter med anoreksi kan være innenfor, men å si at i dag hadde jeg en kvinnelig pasient på 16 fra skimiljøet og hun lagde rabalder over at det var en halv drue for mye i salaten ville være brudd.

Anonymkode: bae0b...4b7

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...