AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #1 Skrevet 14. april 2019 Jeg vet at resultatet er ugyldig etter avlesningstidspunktet, men er det noen som har fått negativ innen avlesningstiden, og så fått en strek etterpå, og IKKE vært gravide? Eller er det liksom relativt sikkert at man er gravid likevel? Anonymkode: 24124...a6d
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #3 Skrevet 14. april 2019 50 minutter siden, Frostrose skrev: Jeg var iallefall gravid Jeg har lest en del andre tråder og googlet, og veldig mange har vært gravide. Jeg har jo tatt mange tester før og aldri tidligere fått strek lenge etter tiden, så kanskje det er håp? aner ikke når jeg hadde EL eller skal ha det, så er bare nødt å ta tester med noen dagers mellomrom. Tidligere i uka har de vært helt negative, nå de siste dagene har jeg fått strek en god stund etter, et par timer etter. Grusomt å gå sånn å vente... Anonymkode: 24124...a6d
Lilypond Skrevet 14. april 2019 #4 Skrevet 14. april 2019 Om testen slår ut etter avlesningstidspunkt skyldes det trolig hcg i urin i lav dose. Jeg har til gode å høre om noen som ikke har hcg i systemet hvor testen slår ut. Hcg kan skyldes kjemisk graviditet, hcg i systemet etter tidligere abort eller at du er gravid. Hcg dobles ca hver annen dag i starten av et svangerskap. Dersom du er gravid bør det slå ut på en normal test i løpet av en dag eller to. Test på morgenurin eller etter 4+t hold med lite væskeinntak.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #5 Skrevet 14. april 2019 De to gangene det har skjedd meg (1 test ene gangen, 3 tester andre gangen) så fikk jeg negative igjen etter de positive og så mensen. Min konklusjon er kjemisk, at jeg faktisk var gravid. Har sikkert tatt et par hundre tester opp gjennom årene, og kun merket falsk strek når det har vært kjemisk. Så jeg tenker at da er det for lav hcg-produksjon feks. Anonymkode: 2dcae...e4f
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #6 Skrevet 14. april 2019 30 minutter siden, Lilypond skrev: Om testen slår ut etter avlesningstidspunkt skyldes det trolig hcg i urin i lav dose. Jeg har til gode å høre om noen som ikke har hcg i systemet hvor testen slår ut. Hcg kan skyldes kjemisk graviditet, hcg i systemet etter tidligere abort eller at du er gravid. Hcg dobles ca hver annen dag i starten av et svangerskap. Dersom du er gravid bør det slå ut på en normal test i løpet av en dag eller to. Test på morgenurin eller etter 4+t hold med lite væskeinntak. Ok, det er ikke noe som henger igjen fra noen tidligere abort eller noe så det er evt. en veldig tidlig graviditet som detekteres. Jeg er bare på syklusdag 20, men jeg tror jeg hadde EL på dag 7-10 eller rundt der, og hadde sex på dag 5 og 6. I følge egne beregninger i forhold til normal syklus så var EL på onsdag, men det er jeg nesten 100% sikker på at ikke stemmer. Så det er jo veldig tidlig å teste, men jeg er så morgenkvalm og noen dager kvalm hele dagen. Får vente et par dager og ta en ny Anonymkode: 24124...a6d
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #7 Skrevet 14. april 2019 Jeg var gravid i alle fall. Jeg testet «alt for tidlig» og fikk negativt svar. Så lot jeg den ligge der, og når jeg skulle gå og kaste den var den positiv! Anonymkode: 31004...068 1
Astoria Skrevet 14. april 2019 #8 Skrevet 14. april 2019 Testen SKAL ikke leses av etter angitt tidspunkt nettopp fordi de kan gi falsk positiv. Og er da ikke valid. Det står ofte på pakningsvedlegget som følger med testene. Det florerer av tråder på nettet der folk har opplevd dette. Det er ingen indikasjon på at testen er positiv etter tidsfrister. At HCG er lavt vil heller ikke gi strek. De fleste tester er på 25mlU og tidlig testene er på 10mlU. Du bør ta ny test med morgenurin. Hvor mange dpo er du?
puffy123 Skrevet 15. april 2019 #9 Skrevet 15. april 2019 Jeg fikk strek på 3 av testene mine forrige uke etter tiden. Svake streker men synlige. Var ikke gravid.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #10 Skrevet 15. april 2019 Jeg har fått strek etter avlesningstiden på nesten alle testene jeg har tatt.. clearblue plus og early, Lloyds pharmacy, RFSU, tester fra tostreker, fra eBay.. og jeg har ikke eggløsning, så kan umulig ha vært gravid. (Fant det ut først senere, og har jeg testet månedlig før det.) Anonymkode: 49f65...326
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå