AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #1 Skrevet 14. april 2019 Jeg må bare få dette oppklart, så det ikke blir noen misforståelser. Jeg begynte på jobb i august i fjor. Jeg tar ut 3 uker ferie der den ene uka er betalt. Vet ikke når jeg får de ukene i ferien, det får jeg vite i slutten av april/begynnelsen av mai. Men vil det da si, at hvis jeg jobber i juni og går ut i ferie i for eksempel midten av juli, at jeg får vanlig lønn den 20. juni i tillegg til feriepenger? Eller får jeg bare feriepenger og en ukes lønn? Er litt rart hvis jeg kun får mindre feriepenger enn vanlig lønn i juni, så må bare spørre her hvis det er noen som har greie på det.. Anonymkode: a2a66...831
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #2 Skrevet 14. april 2019 Du kommer ikke til å få vanlig lønn i juni da du blir trukket av din vanlige lønn for de ukene du skal ta ut ferie. Om du skal ta ut 2 uker ulønnet ferie vil du dermed få ca halv lønn i juni i tillegg til de feriepengene du da har spart opp. Anonymkode: 33fb4...14c
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #3 Skrevet 14. april 2019 Tror det varierer fra arbeidsplas til arbeidsplass. Der jeg jobber får jeg utbetalt lønn og feriepenger i juni, men blir trukket for 5 ukers ferie og i juni, så får da i teorien kun utbetalt feriepenger. Men tilgjengjeld så får jeg fortsatt lønn når jeg endelig har sommerferie Anonymkode: fd721...cd7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå