AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #1 Skrevet 14. april 2019 Er det noen områder i Oslo der man vet at det er skjeggkre? Vi er en familie på 3 som er på jakt etter noe større, men ønsker selvsagt ikke å kjøpe katta i sekken. Har fått inntrykk av at de fleste selgere er ikke er ærlige, så jeg lurer på om det er noen områder det er allment «kjent» at det er skjeggkre? I følge megler i nærområdet har samtlige leiligheter både på Løren og i Kværnerbyen skjeggkre. Noen flere områder vi bør holde oss unna? Anonymkode: f4fd3...ee1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #2 Skrevet 14. april 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noen områder i Oslo der man vet at det er skjeggkre? Vi er en familie på 3 som er på jakt etter noe større, men ønsker selvsagt ikke å kjøpe katta i sekken. Har fått inntrykk av at de fleste selgere er ikke er ærlige, så jeg lurer på om det er noen områder det er allment «kjent» at det er skjeggkre? I følge megler i nærområdet har samtlige leiligheter både på Løren og i Kværnerbyen skjeggkre. Noen flere områder vi bør holde oss unna? Anonymkode: f4fd3...ee1 Nybygg der utbyggerne ikke har vært nøye med å fjerne papp osv er nok mer utsatt, men tror ikke det er noen spesielle områder som er verre enn andre. Anonymkode: e0c1f...c84 3
jabx Skrevet 14. april 2019 #3 Skrevet 14. april 2019 Hvorfor nybygg? Skeggkre er vel gjerne noe som blir med fra andre steder?
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #4 Skrevet 14. april 2019 1 minutt siden, jabx said: Hvorfor nybygg? Skeggkre er vel gjerne noe som blir med fra andre steder? Leste noe om at de lever på cellulose. Anonymkode: cb814...187
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #5 Skrevet 14. april 2019 1 minutt siden, jabx skrev: Hvorfor nybygg? Skeggkre er vel gjerne noe som blir med fra andre steder? Skjeggkre trives i nyere hus med god isolasjonen varme. Anonymkode: 514b8...1ad 5
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #6 Skrevet 14. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skjeggkre trives i nyere hus med god isolasjonen varme. Anonymkode: 514b8...1ad God isolasjon og varme*** Anonymkode: 514b8...1ad
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #7 Skrevet 14. april 2019 I nybygg dukker gjerne skjeggkre opp etter 2-3 års tid. Da har de vært der hele tiden, men inni veggen. Umulig å oppdage før de blir så mange at de trekker ut. Skjeggkre kommer med papp, og alle er utsatt for å få det, særlig etter å ha pusset opp. Leiligheter med murvegger er det tryggeste, men aldri noen garanti. Anonymkode: f09ea...552 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #8 Skrevet 14. april 2019 Vi har fått faenskapet i hus. Gudene vet hvorfor, men nå er de her. Må si det er litt hysteri da.. De gjør jo minimalt med skade (gjør de noe i det hele tatt?) og er mest aktive om natta. Vi ser et insekt i måneden liksom. Har satt ut noen limfeller og vi tar noen innimellom. Skjønner det kommer til å bli et problem når vi skal selge, men det er jo bare å være ærlig om det og håpe at kjøper er litt edruelig i forhold til hva som er et problem og ikke. Gidder virkelig ikke erstatningskrav og mas i etterkant. Anonymkode: c4354...0c9 5
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #9 Skrevet 14. april 2019 Overalt, og det har de vært i mange år men folk har feiltolket de som sølvkre. Snart har alle det, inkludert dere. Anonymkode: 0efba...13e 8
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #10 Skrevet 14. april 2019 Tror nok dette blir null stress etterhvert som det blir mer vanlig. Skademiddelbyråer tjener fett på å opprettholde hysterien. Anonymkode: b0779...867 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #11 Skrevet 14. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi har fått faenskapet i hus. Gudene vet hvorfor, men nå er de her. Må si det er litt hysteri da.. De gjør jo minimalt med skade (gjør de noe i det hele tatt?) og er mest aktive om natta. Vi ser et insekt i måneden liksom. Har satt ut noen limfeller og vi tar noen innimellom. Skjønner det kommer til å bli et problem når vi skal selge, men det er jo bare å være ærlig om det og håpe at kjøper er litt edruelig i forhold til hva som er et problem og ikke. Gidder virkelig ikke erstatningskrav og mas i etterkant. Anonymkode: c4354...0c9 Støtter denne. Heldigvis har vi tenkt å bo her så lenge at hysteriet må ha gitt seg når vi ev skal selge. Anonymkode: 15803...3c0 4
ajarRun Skrevet 14. april 2019 #12 Skrevet 14. april 2019 Hvorfor vil du ikke ha skjeggkre? Mitt store mål er å kjøpe bolig med skjeggkre som ikke det er informert om, og så få tilbake 10% av kjøpesummen. Så om noen år fikser de skjeggkre og så får jeg masse ekstra penger. 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #13 Skrevet 14. april 2019 Skjeggkre hysteriet kommer til å dø ut. Jeg har og fått det i leiligheten. Om det er «min feil» eller naboen (de kan gå gjennom vegger), det vet jeg ikke. Men de er nå her. Men: https://www.dn.no/marked/skjeggkre/protector-forsikring/sverre-bjerkeli/protector-avblaser-skjeggkrealarmen-fornuften-har-seiret/2-1-585709 Disse dyrene kommer til å bli såpass vanlkge at man faktisk ikke kan fortsette slik. Jeg er mer traumatisert av alle edderkopper og flyvende bier, veps, langbein enn disse krypene altså. Har sett 1 dyr i løpet av 2,5 mnd. Men skal sette ut feller, så får se hvor mange som dukker opp da. Ja de er ekle, men når jeg ikke synlig har et problem, ja da er det ikke et problem. Men det jeg fikk høre fra Hjelp, dette kommer til å bli så vanlig at det vil bli mer vanlig å ha enn ikke å ha, og det er nok mange som og har som ikke vet om det Anonymkode: 66889...27b 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #14 Skrevet 15. april 2019 Jeg bor på Løren, og vi har IKKE skjeggkre. Ikke hørt om noen andre i sameiet som har det heller! Leiligheten var ny i 2014. Useriøs megler du har snakket med. Anonymkode: 6beb2...c66 3
Million Skrevet 15. april 2019 #15 Skrevet 15. april 2019 (endret) 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noen områder i Oslo der man vet at det er skjeggkre? Vi er en familie på 3 som er på jakt etter noe større, men ønsker selvsagt ikke å kjøpe katta i sekken. Har fått inntrykk av at de fleste selgere er ikke er ærlige, så jeg lurer på om det er noen områder det er allment «kjent» at det er skjeggkre? I følge megler i nærområdet har samtlige leiligheter både på Løren og i Kværnerbyen skjeggkre. Noen flere områder vi bør holde oss unna? Anonymkode: f4fd3...ee1 De er overalt. Har du reist i utlandet og tatt med koffertene hjem? Risiko for invadering av småkryp, som kravlet opp i kofferten din på hotellrommet i utlandet... Til og med kakerlakker og annet kan følge med hjem. Har man kjøpt møbler? Pappeskene kan ha inneholdt skjeggkre, uansett hvor i landet man bor. De (møblene og eskene) kommer fra samme opprinnelsessted, et sted med skjeggkre, og de følger med på lasset uansett hvor i Norge eller Oslo man bosetter seg. Ikke flytt til Majorstuen da! https://www.nrk.no/livsstil/denne-billen-sprer-seg-na-1.11251116 (flere år gammel artikkel, og nå er de sikkert spredd over hele Oslo!) Endret 15. april 2019 av Million
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #16 Skrevet 15. april 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har fått faenskapet i hus. Gudene vet hvorfor, men nå er de her. Må si det er litt hysteri da.. De gjør jo minimalt med skade (gjør de noe i det hele tatt?) og er mest aktive om natta. Vi ser et insekt i måneden liksom. Har satt ut noen limfeller og vi tar noen innimellom. Skjønner det kommer til å bli et problem når vi skal selge, men det er jo bare å være ærlig om det og håpe at kjøper er litt edruelig i forhold til hva som er et problem og ikke. Gidder virkelig ikke erstatningskrav og mas i etterkant. Anonymkode: c4354...0c9 Har sett en her også. Vet du hvordan tiltak som gjøres for å få de vekk? Den ene i halvåret plager ikke meg men er jo redd for at det plutselig skal marsjere en helt haug ut fra veggen her. Sprøytes det inn i karmer og vegger, eller må hele huset tømmes og alt fryses og huset gasses , slik som med veggdyrutsletting? Anonymkode: 11d25...0d0
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #17 Skrevet 15. april 2019 Hvor i pappen er det skjegg kre oppholder seg egentlig? Når man for eksempel henter banankasser i butikken, holder det å riste kassene utenfor, eller må man inspisere inni rillene i pappen før man drar de med seg inn? Når man kjøper nye møbler eller småting pakket i papp, jeg vet man rådes til å pakke opp møbelpapp utenfor , men hva når man får for eksempel en hudkrem i eske man har bestilt fra nettet, kan man åpne den pakken inne eller bør man åpne den ute siden emballasjen til fuktighetskrem krukken er i papp? Anonymkode: 11d25...0d0
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #18 Skrevet 15. april 2019 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har sett en her også. Vet du hvordan tiltak som gjøres for å få de vekk? Den ene i halvåret plager ikke meg men er jo redd for at det plutselig skal marsjere en helt haug ut fra veggen her. Sprøytes det inn i karmer og vegger, eller må hele huset tømmes og alt fryses og huset gasses , slik som med veggdyrutsletting? Anonymkode: 11d25...0d0 Har ikke satt meg så fryktelig inn i det, men jeg mener å ha lest at man bruker forgiftet åte, at det settes ut slike feller tett i tett bortover karmer og sånt. Problemet er visst at skjeggkre eter alt og ikke har noen favoritt, så de spiser like gjerne rusket på gulvet som det forgiftede åtet. Legg til at de bor i veggen og bare kommer ut når det er stille i huset, så har du en sta gjest.. Men jeg har ikke sett noe om tømming og fullgassing, jeg tror ikke det er vanlig metode på disse dyra. Anonymkode: c4354...0c9 1
jabx Skrevet 15. april 2019 #19 Skrevet 15. april 2019 På 14.4.2019 den 20.30, AnonymBruker skrev: Skjeggkre hysteriet kommer til å dø ut. Jeg har og fått det i leiligheten. Om det er «min feil» eller naboen (de kan gå gjennom vegger), det vet jeg ikke. Men de er nå her. Men: https://www.dn.no/marked/skjeggkre/protector-forsikring/sverre-bjerkeli/protector-avblaser-skjeggkrealarmen-fornuften-har-seiret/2-1-585709 Haha, de grådige, løgnaktige gribbene i Protector ja. For de har enorm troverdighet.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #20 Skrevet 16. april 2019 Jeg tror ikke folk kommer til å akseptere å bo med skjeggkre i fremtiden. Vi i Norge har generelt veldig liten aksept for slike husdyr. De blir flinkere og flinkere på å finne metoder for å sannere slike boliger, jeg tror man i fremtiden får bukt med dem. Anonymkode: 4c1e1...724
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå