Gå til innhold

Flere enn meg som reagerer på det å "flashe" mat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært en del på fine restauranter og ferier i livet, men har aldri skrøtet. Vi hadde god nok økononi i barndommen. Jeg har i grunn aldri visst hvorfor jeg sterkt forrakter det når menn og kvinner legger ut bilder av " jetset" -livene sine. Tror det kommer av mangelen på ydmykhet og respekt for penger dette signaliserer.

Opplevde fattigdom på nært hold og vet godt hvordan det er å måtte kjempe for ting vi ofte tar for gitt. Synes det virker litt ignorant å flashe penger når en halv milliard lever i ekstrem fattigdom. Alle har også råd til en middag ute i Norge, så det å lage seg et veldig materialistisk image, det forstår jeg ikke at er noe å etterstrebe. Må da være mer attraktivt å skryte av noe samfunnsnyttig? 

Anonymkode: 43cf5...da3

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er mer samfunnsnyttig enn glede?

Anonymkode: df9c4...6cf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

* har aldri skrytt

Ellers enig med deg.

Anonymkode: dcd90...74e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mat er digg. Mat er kultur. Mat er lykke. 

Anonymkode: 5d1eb...5de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skrøtet? 🤣

Anonymkode: 20c2f...650

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med deg i HI. Skjønner heller ikke den manglende ydmykheten. 

Anonymkode: cfdfe...66e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå gjør jeg meg kanskje upopulær her, men er du sikker på at meningen er å skryte når det deles? Vet ikke om du har fremmede på instagram eller folk du kjenner på facebook i tankene her når du skriver. Men jeg legger ut mye bilder fra reiser(facebook), og jeg blir ikke overrasket om noen synes jeg skryter. Se jeg har råd til å reise masse og har derav mye fritid, liksom. Sannheten er at jeg tjener under snittet, jobber mye i perioder for å kunne ta litt lengre perioder med fri for å kunne reise på tidspunkt som er mer rimelig. Det tillater meg å kunne reise oftere. I tillegg bor jeg grisebillig; hos venner i landet jeg besøker, hostels eller sofasurfing.

Anonymkode: b7e51...892

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå gjør jeg meg kanskje upopulær her, men er du sikker på at meningen er å skryte når det deles? Vet ikke om du har fremmede på instagram eller folk du kjenner på facebook i tankene her når du skriver. Men jeg legger ut mye bilder fra reiser(facebook), og jeg blir ikke overrasket om noen synes jeg skryter. Se jeg har råd til å reise masse og har derav mye fritid, liksom. Sannheten er at jeg tjener under snittet, jobber mye i perioder for å kunne ta litt lengre perioder med fri for å kunne reise på tidspunkt som er mer rimelig. Det tillater meg å kunne reise oftere. I tillegg bor jeg grisebillig; hos venner i landet jeg besøker, hostels eller sofasurfing.

Anonymkode: b7e51...892

Mye mulig det ikke er ment som skryt, men det ser sånn ut. 

Selv reiser jeg som deg. Har også bodd på luksushoteller. 

Det jeg reagerer på er det å legge ut bilder av at man er så priviligert hele tiden. Har selv et publikum på some som består av tidligere medstudenter som aldri kommer til å leve i overflod. Mitt feriebudsjett hadde løst fundamentale problemer hos de. Disse studerte jeg med i et fattig land.

Et eksempel er vel ledelsen der jeg jobber, som burde holde lav profil i mine øyne, siden staten betaler. De flasher bilder av båtferier på den franske riviera, tennis, private skoler osv. Greit at de har godt betalte jobber, og det er greit, men det fremstår som så materialistisk og lite tillitsvekkende når some blir en sted for selvpromotering, statusbehov osv.

Det er kanskje bare jeg som synes det er lite elegant og mulig jeg er for påvirket av janteloven. 

TS

Anonymkode: 43cf5...da3

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner flere som er helt ordinære. De higer etter oppmerksomhet. Noen er så gal at de går innom continental eller Bristol for en kaffe. Det kan stå på fb:endelig helg. Og navn på hotell. De kan finne på det utroligste, for å få lagt ut på fb

Anonymkode: 1a1a2...6a8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva i all verdens navn er skrøtet? 😄

Anonymkode: dd3ef...244

Skrevet

Tror du legger for mye i hva folk tenker når de deler ting TS. Jeg skjønner ikke hvorfor man skal henge seg så opp i hva folk velger å dele på SoMe? Kan ikke folk få dele det de ønsker? Om man ikke ønsker å se det så skjuler man personen. 

Selv syntes jeg matbilder er dørgende kjedelig selv og derfor hopper jeg bare glatt over dem. Jeg gidder heller ikke se på alle toppturbildene og skjuler ofte dem også. Bilder av at folk er på ferie på nye steder syntes jeg ofte er hyggelig å se på :) Det er nå min mening og andre syntes sikkert det er kjedelig.

Jeg følger jo ikke en treningsentusiast på instagram om jeg ikke liker å se treningsbilder. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...