Gå til innhold

erfaring med ektorp sofa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har noen har erfaring med Ektorp sofa? 

Jeg skal flytte for meg selv og har sett meg ut en Ektorp sofa fra Ikea, men har hørt de fort blir nedsittet og stygge i putene. Tenker å ha mørkegrå trekk. 

Stemmer det at de fort blir stygge? Hva er deres erfaring? 

Jeg skal ha en ørelappstol fra Ikea ved siden av som jeg også kommer til å bruke mye mest sannsynlig. Så jeg kommer jo ikke til å sitte i sofaen hele tiden. Kommer til å bytte på. 

Skrevet

Jeg har hatt min (i en énkvinneshusholdning) i ti år og byttet trekk en gang - nå er den såpass slitt og falmet og nedsittet at jeg tenker på å bytte den ut. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du bytter om på sitteputene og snur ryggputene 1-2 ganger i måneden så synes jeg den holder seg fantastisk bra! Jeg har hatt en hjørnesofa i fire år, så ut som ny (men jeg var nøye med å snu ryggputene og bytte om på sitteputene slik at de ble jevnt nedsittet) da jeg solgte den videre. 

Har nå en 3-seter, og har hatt flere sofaer i mellomtiden. 3-seteren holder seg kjempebra, ingen puter som sklir ut eller noe. Den andre dyre sofaen vår ser herpet ut i forhold.. 

Anonymkode: 95607...0e6

• Liker 1
Skrevet

Vi har en sånn i en "tv stue" og jeg syns den har holdt seg veldig greit, selvom jeg ikke har vært så flink til å bytte om på putene. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt Ektorp i mange år. Kjøpte til og med brukt, så jeg vet ikke hvor gammel den er. Vi har hatt den i fem år, og byttet til mørkegrått trekk nylig. Ryggputene må snus innimellom for at de ikke skal se nedsunket ut, men da ser de like fine ut igjen.

Jeg synes det er kjempepraktisk at trekket kan tas av og vaskes, evt byttes ut, og jeg har ikke greid å finne en annen sofa som jeg liker utseendet like godt på.

Anonymkode: f0873...e50

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 13.4.2019 den 23.16, gladjenta96 skrev:

Hei. Har noen har erfaring med Ektorp sofa? 

Jeg skal flytte for meg selv og har sett meg ut en Ektorp sofa fra Ikea, men har hørt de fort blir nedsittet og stygge i putene. Tenker å ha mørkegrå trekk. 

Stemmer det at de fort blir stygge? Hva er deres erfaring? 

Jeg skal ha en ørelappstol fra Ikea ved siden av som jeg også kommer til å bruke mye mest sannsynlig. Så jeg kommer jo ikke til å sitte i sofaen hele tiden. Kommer til å bytte på. 

Max sofa fra ikea er finere. Ikke veldig god kvalitet men bedre. 

Anonymkode: c304e...07f

AnonymBruker
Skrevet

Elsker Ektorp! Hadde min i 18 år. Hadde ikke mannen sovet den i stykker hadde jeg hatt den enda. 

Anonymkode: 36155...0b7

• Liker 1
Skrevet

Jeg også elsker Ektorp! Sovesofa-varianten er gull når man har gjester f.eks. Min nåværende sofa kjøpte jeg brukt via Finn.no for tre år siden og den er helt fantastisk enda. Har ikke vært så flink å bytte om på putene, men storkoser meg i den allikevel. 

Blir nok en ny ektorp på meg den gangen jeg skal ha egen leilighet :)

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Max sofa fra ikea er finere. Ikke veldig god kvalitet men bedre. 

Max sofa? Ingen sofa på IKEA som heter det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, Batteri skrev:

Max sofa? Ingen sofa på IKEA som heter det. 

Beklager skeidar. Men mulig ektorp er bedre. Men syns den er finere og billig. (ikke veldig god kvalitet, men) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...