sixx Skrevet 20. april 2005 #1 Del Skrevet 20. april 2005 Noen som vet om det er smartest å sette inn dører før eller etter at man legger tregulv/parkett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 20. april 2005 #2 Del Skrevet 20. april 2005 Det kommer litt an på hvor mye parketten/laminaten bygger. Uansett kan det være lurt å vente med dør og dørkarmer, slik at det er lettere å komme til rundt døren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 20. april 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 20. april 2005 Takk for svar Lea. I mellomtiden kom jeg på at vi kanskje kan fore opp noe under terskelen....så den ikke kommer i konflikt med tregulvet som skal legges. Er bare at jeg har så lyst til å få sperret av noen rom, og tregulvet ikke vil bli lagt på denne siden av sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 20. april 2005 #4 Del Skrevet 20. april 2005 Vi satte dører og karmer i først og ventet med lister til vi hadde lagt gulvet. Hilsen Trille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 20. april 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 20. april 2005 Vi satte dører og karmer i først og ventet med lister til vi hadde lagt gulvet. Hilsen Trille Jamen Trille...jeg målte terskelen nå og den er 15mm....tregulvet blir min. 18 mm....så da må jeg ihvertfall fore opp under terskelen da....for at ikke terskelen skal bli lavere enn gulvet? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 20. april 2005 #6 Del Skrevet 20. april 2005 Da må du kanskje ta ut hele karmen og forkorte den. Mannen min holder på med det netopp nå. Han har saget litt av toppen på karmen. Der er det vanligvis noen cm å gå på. Eller misforstår jeg hele spørgsmålet? Hilsen Trille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 20. april 2005 Forfatter #7 Del Skrevet 20. april 2005 Da må du kanskje ta ut hele karmen og forkorte den. Mannen min holder på med det netopp nå. Han har saget litt av toppen på karmen. Det er det vanligvis noen cm å gå på. Eller misforstår jeg hele spørgsmålet? Hilsen Trille Nei, du misforstår ikke noe. Er bare jeg som er så lat at jeg ikke har lyst til (ehh...på mannen min sine vegne da) å måtte skjære av karmen senere. Men da tror jeg at vi har to muligheter....enten fore opp ca 15mm under terskelen nå....eller sette inn dørene og skjære av litt på karmen senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 20. april 2005 #8 Del Skrevet 20. april 2005 Sett inn karm og kil den fast med kiler, ikke spikre den fast. Da er det såre enkelt å ta ned igjen. Hilsen Trille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 20. april 2005 Forfatter #9 Del Skrevet 20. april 2005 Sett inn karm og kil den fast med kiler, ikke spikre den fast. Da er det såre enkelt å ta ned igjen. Hilsen Trille Ja det er kanskje smartest ja. Takketakk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 21. april 2005 #10 Del Skrevet 21. april 2005 Vi har lagt nytt gulv, men beholder de gamle dørene. Siden vi har lagt gulvet rett oppå det gulvet som var før (vinylbelegg) så bygger jo gulvet nå mye mer enn før. Så vi legger en ny terskel med en liten foring under, og høvler av litt nederst på døren. Blir så fint atte. Kan ikke helt se hvorfor hele karmen må ut og forkortes? Listene kommer på helt til slutt. Gleder meg ikke - det eneste som gjenstår nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 21. april 2005 #11 Del Skrevet 21. april 2005 Jeg regner med at det var snakk om nye karmer og dører og at det var en midlertidig løsning for å få stengt av til et rom. Trille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 21. april 2005 Forfatter #12 Del Skrevet 21. april 2005 Vi har lagt nytt gulv, men beholder de gamle dørene. Siden vi har lagt gulvet rett oppå det gulvet som var før (vinylbelegg) så bygger jo gulvet nå mye mer enn før. Så vi legger en ny terskel med en liten foring under, og høvler av litt nederst på døren. Blir så fint atte. Kan ikke helt se hvorfor hele karmen må ut og forkortes? Listene kommer på helt til slutt. Gleder meg ikke - det eneste som gjenstår nå.. Det går sikkert bra og blir nok fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 21. april 2005 Forfatter #13 Del Skrevet 21. april 2005 Jeg regner med at det var snakk om nye karmer og dører og at det var en midlertidig løsning for å få stengt av til et rom. Trille Yepp...nye karmer, nye dører og nytt gulv...altså husbygging. Og du har helt rett....vil ha inn dører for å stenge av rom (men så tenkte jeg at jeg skulle få gjort det sånn at vi ikke trengte å gjøre jobben på nytt etter at gulvet var lagt da ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå