AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #1 Skrevet 13. april 2019 Jeg måtte dessverre gjennom en medisinsk abort etter konstatert MA i uke 8. Jeg blødde mye mens «det stod på», og det som dessverre skulle ut det kom ut. Jeg leser flere steder og fikk beskjed fra lege om at det er vanlig å ha blødninger fra 2-3 uker. Jeg er nå på dag 2 etter den medisinske aborten og blør mengder som tilsvarer spotting. Hva er deres erfaring med det? Anonymkode: 7f6d2...2f2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #2 Skrevet 13. april 2019 1) Jeg opplevde å fortsette å blø i 3 måneder ene gangen og til slutt viste det neste 3cm rester i livmor (ingen ville gi meg ultralyd da jeg bad, hadde til og med styrtblødning og vedvarende positiv test. selv om de hadde tatt ultralyd før utskrivning og sa alt var bra). Ble utskraping.2) Jeg opplevde å fortsette å blø i over 1måneder andre gangen og bad om ultralyd på bakgrunn av forrige MA med cytotec behandling. Fikk da påvist rester og fikk utskraping.3) Jeg opplevde en SA men ikke komplett så de kalte det med MA, jeg fikk ultralyd på grunnlag av historikk etter noen dag og det viste pågående blødninger inni livmor og rester i livmor. Fikk utskraping på grunnlag av de to forrige opplevelsene. Har også født 2 friske barn og går mot fødsel med tredje. Anonymkode: 9e7bf...742
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #3 Skrevet 13. april 2019 Kan jeg spørre om noe litt på siden.. Fikk du resept på piller du tok hjemme? Hvordan var det? Anonymkode: 8a2ee...2e9
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #4 Skrevet 13. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1) Jeg opplevde å fortsette å blø i 3 måneder ene gangen og til slutt viste det neste 3cm rester i livmor (ingen ville gi meg ultralyd da jeg bad, hadde til og med styrtblødning og vedvarende positiv test. selv om de hadde tatt ultralyd før utskrivning og sa alt var bra). Ble utskraping.2) Jeg opplevde å fortsette å blø i over 1måneder andre gangen og bad om ultralyd på bakgrunn av forrige MA med cytotec behandling. Fikk da påvist rester og fikk utskraping.3) Jeg opplevde en SA men ikke komplett så de kalte det med MA, jeg fikk ultralyd på grunnlag av historikk etter noen dag og det viste pågående blødninger inni livmor og rester i livmor. Fikk utskraping på grunnlag av de to forrige opplevelsene. Har også født 2 friske barn og går mot fødsel med tredje. Anonymkode: 9e7bf...742 Tusen takk for svar, er redd for at det fortsatt kan være rester og jeg engster meg for utskraping, hvordan opplevde du det? Klem til deg for det du har vært gjennom, det er godt å lese at du har to friske barn og venter nr. 3 nå. 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre om noe litt på siden.. Fikk du resept på piller du tok hjemme? Hvordan var det? Anonymkode: 8a2ee...2e9 Takk for svar, jeg fikk mifegyne som skulle svelges oralt, 48 timer senere måtte jeg sette 4 cytotek i rektum som følge av at blødningene mine startet etter inntak av mifegyne. Jeg kan godt dele min erfaring rundt medisinsk abort dersom du ønsker det, men jeg hadde ingen positive opplevelser ved det. Anonymkode: 7f6d2...2f2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #5 Skrevet 13. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar, er redd for at det fortsatt kan være rester og jeg engster meg for utskraping, hvordan opplevde du det? Klem til deg for det du har vært gjennom, det er godt å lese at du har to friske barn og venter nr. 3 nå. Takk for svar, jeg fikk mifegyne som skulle svelges oralt, 48 timer senere måtte jeg sette 4 cytotek i rektum som følge av at blødningene mine startet etter inntak av mifegyne. Jeg kan godt dele min erfaring rundt medisinsk abort dersom du ønsker det, men jeg hadde ingen positive opplevelser ved det. Anonymkode: 7f6d2...2f2 Du skulle jo ta dem i vagina ikke i rektum Tuller du nå eller? Utskraping gikk fort og greit og syklus var 100% på plass med en gang etter hver av dem. Anonymkode: 9e7bf...742
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #6 Skrevet 13. april 2019 Jeg blødde kraftig hele den dagen jeg tok aborten. Men det var roet seg ned til langt under normal mens alt på kvelden. Blødde lite de neste dagene (truseinnlegg tok det). Stanset helt etter ca 1 uke. Jeg tror de som blør lenge ikke fikk tømt livmoren skikkelig på abortdagen, der resten komme ut sånn etterhvert. Mens andre får tømt alt, der blødningen avtar hurtigere siden det ikke er mer som skal ut. Anonymkode: 212e4...bb3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #7 Skrevet 13. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du skulle jo ta dem i vagina ikke i rektum Tuller du nå eller? Utskraping gikk fort og greit og syklus var 100% på plass med en gang etter hver av dem. Anonymkode: 9e7bf...742 Jeg fikk beskjed fra Gu at det skal settes i rektum dersom blødninger allerede har startet, ellers ville tablettene «skylles ut» sammen med blødningene. At rektum da gir bedre opptak. Anonymkode: 7f6d2...2f2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #8 Skrevet 13. april 2019 Jeg blødde heller ikke så mye. Det stoppet opp og kon tilbake igjen. Da jeg var på kontroll var det rester og jeg måtte gjennom en ny runde med medisinsk abort. Det endte med utskrapning for min del. Anonymkode: 60518...473
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #9 Skrevet 13. april 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, jeg fikk mifegyne som skulle svelges oralt, 48 timer senere måtte jeg sette 4 cytotek i rektum som følge av at blødningene mine startet etter inntak av mifegyne. Jeg kan godt dele min erfaring rundt medisinsk abort dersom du ønsker det, men jeg hadde ingen positive opplevelser ved det. Anonymkode: 7f6d2...2f2 Tusen takk for svar. Du skal slippe å gå i mer detaljer. Jeg går google mer og bedre enn jeg allerede har gjort. Skal ha en graviditetstest i morgen og frykter resultatet. Er ferdig med barn, så ser ingen utvei. Anonymkode: 8a2ee...2e9
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #10 Skrevet 13. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg blødde heller ikke så mye. Det stoppet opp og kon tilbake igjen. Da jeg var på kontroll var det rester og jeg måtte gjennom en ny runde med medisinsk abort. Det endte med utskrapning for min del. Anonymkode: 60518...473 Må legge til at utskrapning overhode ikke var bor problem ettersom jeg fikk narkose. Hadde ingen smerter i ettertid Anonymkode: 60518...473
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #11 Skrevet 13. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar. Du skal slippe å gå i mer detaljer. Jeg går google mer og bedre enn jeg allerede har gjort. Skal ha en graviditetstest i morgen og frykter resultatet. Er ferdig med barn, så ser ingen utvei. Anonymkode: 8a2ee...2e9 Jeg sender deg en klem, er lei for at du befinner deg i den situasjonen. Jeg håper at det ordner seg for deg. Anonymkode: 7f6d2...2f2 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #12 Skrevet 13. april 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg blødde kraftig hele den dagen jeg tok aborten. Men det var roet seg ned til langt under normal mens alt på kvelden. Blødde lite de neste dagene (truseinnlegg tok det). Stanset helt etter ca 1 uke. Jeg tror de som blør lenge ikke fikk tømt livmoren skikkelig på abortdagen, der resten komme ut sånn etterhvert. Mens andre får tømt alt, der blødningen avtar hurtigere siden det ikke er mer som skal ut. Anonymkode: 212e4...bb3 Takk for svar, jeg håper at jeg er ferdig og at jeg får en positivt svar på UL neste uke. Aborten hadde smålig startet av seg selv så det er mulig at tablettene bare hjalp kroppen min til å gjøre seg helt ferdig. Uff dette var en grusom opplevelse... Anonymkode: 7f6d2...2f2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #13 Skrevet 13. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må legge til at utskrapning overhode ikke var bor problem ettersom jeg fikk narkose. Hadde ingen smerter i ettertid Anonymkode: 60518...473 Takk for svar, jeg har aldri vært i narkose før og håper at kroppen min klarte å gjøre jobben på egenhånd. Anonymkode: 7f6d2...2f2
Hønselouisa Skrevet 14. april 2019 #14 Skrevet 14. april 2019 Jeg grudde meg veldig til utskraping, men det viste seg å være en mye bedre opplevelse enn Cytoteckur (som etterlot rester). Det eneste som er det minste vondt, er å sette veneflon, men jeg ba om å få den i armen i stedet for hånda, og da kjente jeg nesten ingenting. Narkosen kjenner du ikke, du bare blir sløv og sovner, og den er så kortvarig at du heller ikke blir dårlig etterpå.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #15 Skrevet 15. april 2019 På 14.4.2019 den 11.00, Hønselouisa skrev: Jeg grudde meg veldig til utskraping, men det viste seg å være en mye bedre opplevelse enn Cytoteckur (som etterlot rester). Det eneste som er det minste vondt, er å sette veneflon, men jeg ba om å få den i armen i stedet for hånda, og da kjente jeg nesten ingenting. Narkosen kjenner du ikke, du bare blir sløv og sovner, og den er så kortvarig at du heller ikke blir dårlig etterpå. Takk for svar, blødningene har tatt seg opp noe, så jeg håper at alt er som det skal. Jeg skal på UL om noen dager og krysser fingrene for positivt svar. Anonymkode: 7f6d2...2f2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #16 Skrevet 16. april 2019 For de som måtte lure har jeg vært hos UL i dag, hadde en god del rester igjen og må ta en ny runde med cytotec i dag. Selve fosteret kom ut, men det var en del annet som kroppen min ikke har klart å støte ut. er det noen her som har erfaring med runde nr. to med cytotec? Og kan jeg «kreve» å få utskraping etter neste kontroll dersom jeg fortsatt har en del rester? Hilsen Ts. Anonymkode: 7f6d2...2f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå