AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #1 Skrevet 13. april 2019 Det er bra at pappaen er nær for barnet vårt, men før lillesøsteren ble født var jeg og arirebeoeen veldig nær. Han ville ha trøst av meg, legge seg ved siden av meg om han våkner på natten osv osv. Helt frem til lillesøsteren ble født. Nå er hun over ett år, og det er fremdeles bare pappaen. Han var sjalu første dagene, grein å ønsker at søsteren skulle tilbake til fødeavdelingen, men ble raskt veldig glad i sin lillesøster. Han er veldig glad i henne, han ønsker at hun skal være hjemme, når vi foreslår at hun kan være hos tanten noen timer f eks. Jeg har også prøvd å ta han med ut noen ganger alene , men har ikke hjulpet noe særlig. Han spør alltid pappaen om lov til ting ,kommer til pappaen når det er ting. Jeg ammer enda , og er hjemme med lillesøster. Vil det fortsette slik for alltid? At jeg forblir nr 2 ? Og aldri vil bli foretrukket i noen situasjon , så lenge pappaen er der. Anonymkode: 17db8...3c2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #2 Skrevet 13. april 2019 Mest sannsynlig ikke... hvem som er barnets foretrukne varierer gjennom barndommen. Men om det blir slik- så ikke ta det personlig .. det har ingenting med deg som foreldre å gjøre. Anonymkode: 3b1ab...587 5
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #3 Skrevet 13. april 2019 Du nevner ikke hvor gammel han var da lillesøsteren ble født. Veldig liten? Anonymkode: fba15...f2e
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #4 Skrevet 13. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du nevner ikke hvor gammel han var da lillesøsteren ble født. Veldig liten? Anonymkode: fba15...f2e 4 Anonymkode: 17db8...3c2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #5 Skrevet 13. april 2019 17 minutter siden, AnonymBruker said: 4 Anonymkode: 17db8...3c2 Det kommer til å ordne seg Treåringen her var også veldig pappagutt, men når han skjønte at lillebroren ikke trengte mamma hele tiden lenger (begynte i barnehage, sluttet med pupp), så var han plutselig like mye mammagutt igjen. Altså, nå er han både pappa- og mammagutt. Anonymkode: fba15...f2e
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #6 Skrevet 13. april 2019 Her er store bror blitt pappagutt, men tenker det snur når vi kan fordele oppgavene_/ ungene litt mer likt nå er jo minsten alltid min Anonymkode: c09bc...b00
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #7 Skrevet 13. april 2019 Det er kanskje litt kjekt for pappaen å få være nr. 1 også da. Tenkt på det? Anonymkode: a841d...f65 16
Gjest Mass Skrevet 13. april 2019 #8 Skrevet 13. april 2019 Men hva er problemet? Det høres jo ut som at du skaper et problem som ikke er der....?
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #9 Skrevet 13. april 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er kanskje litt kjekt for pappaen å få være nr. 1 også da. Tenkt på det? Anonymkode: a841d...f65 Jeg sa ingenting om det. Slapp av. Anonymkode: 17db8...3c2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #10 Skrevet 13. april 2019 25 minutter siden, Mass skrev: Men hva er problemet? Det høres jo ut som at du skaper et problem som ikke er der....? Good night! Anonymkode: 17db8...3c2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #11 Skrevet 13. april 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sa ingenting om det. Slapp av. Anonymkode: 17db8...3c2 Svaret mitt var ikke frekt ment, så ingen grunn til å be meg slappe av. Jeg bare tenkte jeg skulle få deg til å tenke på det på en annen måte. Anonymkode: a841d...f65 8
Rosa Sitron Skrevet 14. april 2019 #12 Skrevet 14. april 2019 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg sa ingenting om det. Slapp av. Anonymkode: 17db8...3c2 6 hours ago, AnonymBruker said: Good night! Anonymkode: 17db8...3c2 Litt sensitiv eller? Det var gode innspill. Det er ingen regel om at mor er nr 1. Selv om mange mammaer tror det. 10
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #13 Skrevet 14. april 2019 Jeg får også inntrykk av at du kanskje bør snu litt på tankegangen din her. Er det ikke bare flott at han er en pappagutt? Tenk for et fantastisk bånd de får, i og med at faren ofte er den som arbeider mest/lengst dager og dermed har mindre tid med ungene. Så om han automatisk har et slikt tett bånd med sin far og ser på han som nummer 1, synes jeg bare du skal verdsette det som noe vakkert og ikke bli sjalu Anonymkode: 56b71...a09 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #14 Skrevet 14. april 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg får også inntrykk av at du kanskje bør snu litt på tankegangen din her. Er det ikke bare flott at han er en pappagutt? Tenk for et fantastisk bånd de får, i og med at faren ofte er den som arbeider mest/lengst dager og dermed har mindre tid med ungene. Så om han automatisk har et slikt tett bånd med sin far og ser på han som nummer 1, synes jeg bare du skal verdsette det som noe vakkert og ikke bli sjalu Anonymkode: 56b71...a09 Så diskriminerende syn på familien du har Anonymkode: 17db8...3c2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #15 Skrevet 14. april 2019 28 minutter siden, AnonymBruker said: Så diskriminerende syn på familien du har Anonymkode: 17db8...3c2 Så det stemmer ikke? Er dere begge to hjemme med minsten? Anonymkode: 56b71...a09
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #16 Skrevet 14. april 2019 Skjønner ikke disse problemstillinger så mange av dere mødre kommer opp med. Du vet at barn er barn - de har ikke lyst å fornærme deg eller TA deg ved å velge pappa overfor deg. De er egentlig ganske ego- de velger den foreldre som er enkleste å ha med. Du har en baby som nok henger fortsatt på deg 24/7 spesielt da du fortsatt ammer. Så du vil helst ha en 4 åring hengende over deg også? Takk alt du har at den gutten har en engasjert pappa han er veldig glad i. Når de er tenåringer hater de dere begge like mye så dette kan du glede deg til! Anonymkode: 9f570...761 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå