AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #21 Del Skrevet 1. oktober 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Siden når har ped.ledere personalansvar? Det har de i alle fall ikke i barnehagen hvor jeg jobber. Det heter "mellomlederstilling" og "personal- og brukeransvar" forresten. Anonymkode: 59ab5...818 Nei. Jeg har ikke personalansvar i stillingsbeskrivelsen min nå (ped.leder i kommunal bhg i en mindre kommune), men jeg hadde det som ped.leder i to private barnehager i Oslo. Anonymkode: 12299...ee9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #22 Del Skrevet 1. oktober 2020 Tjener 420 000. Er jo helt ok, tariff i kommunesektoren. Men hater jobben av hele mitt hjerte. Anonymkode: c5c68...fa6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #23 Del Skrevet 1. oktober 2020 På 13.4.2019 den 22.00, AnonymBruker skrev: Har undersøkt en del på lønna til barnehagelærere. Startlønn ligger på ca 400 007kr i året, og gjennomsnittlig lønn er ca 475 000-480 000kr. Sånn egentlig er jo det ganske ok lønn sammenlignet med sykepleiere som jobber turnus? Her får barnehagelærere fri i helgene og jobber kun dagvakter. Ei jeg kjenner er sykepleier med 10 års ansiennitet og hun tjener 480 000kr i året(inkludert tillegg). Anonymkode: 2b799...139 Dersom venninnen din er sykepleier i turnus med 10 års ansiennitet og tjener 480 000,- i året inkludert tillegg så jobber hun ikke fulltid. Anonymkode: bfeac...c31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #24 Del Skrevet 1. oktober 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig 👍Bhg - lærere har ikke personalansvar, det har daglig leder. Anonymkode: 9e319...ec5 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Siden når har ped.ledere personalansvar? Det har de i alle fall ikke i barnehagen hvor jeg jobber. Det heter "mellomlederstilling" og "personal- og brukeransvar" forresten. Anonymkode: 59ab5...818 Det spørs veldig. Hos oss (norlandia) har daglig leder økonomin og administrativt ansvar, mens pedleder har personalansvar. Her er for øvrig startlån på bhglærer 431 000 (tillegg på ca 20 000 på pedleder) og vi boller akkurat 500 000 ved full ansiennitet. Noe å bli rik på? Nei Anonymkode: 4e3d2...e2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeligliten Skrevet 1. oktober 2020 #25 Del Skrevet 1. oktober 2020 410 000kr som nyutdannet, er pedleder i kommunen. Fornøyd med arbeidstidene, men lønnen er dårlig i forhold til arbeidsmengde. Det er få kvelder i uka jeg ikke sitter med jobb, plantiden blir spist opp av tiltaksplaner, pedagogisk dokumentasjon osv. Fritiden min går til planlegging av pedagogiske aktiviteter for barna, forberede foreldresamtaler, oppsummering av kartlegging og observasjoner. Jeg har personalansvar, så må følge opp personalet på avdelingen min med samtaler og veiledning. Har dårlig samvittighet hver gang jeg har plantid og møter, fordi jeg vet at de er to-tre ansatte på 24 barn som sliter (Unnskyld uttrykket) ræva av seg på avdelingen siden de er underbemannet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #26 Del Skrevet 1. oktober 2020 1 minutt siden, Lykkeligliten skrev: Fritiden min går til planlegging av pedagogiske aktiviteter for barna Dette må du stoppe med. Du ødelegger for deg selv og andre andre pedagoger Anonymkode: 4e3d2...e2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeligliten Skrevet 1. oktober 2020 #27 Del Skrevet 1. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette må du stoppe med. Du ødelegger for deg selv og andre andre pedagoger Anonymkode: 4e3d2...e2e Bør kanskje det. Men det er viktig for meg å gjøre jobben min ordentlig, det har jeg ikke sjans til hvis jeg kun skal bruke plantiden. Jeg er helt nyutdannet, så det er viktig for meg å få en god referanse videre. Jeg har snakket med mange andre barnehagelærere som gjør akkurat det samme, men kanskje vi alle skulle satt oss på bakbeina så politikerne kunne fått opp øyne for bemanningsnormen i barnehagen og sett at plantiden ikke strekker til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #28 Del Skrevet 1. oktober 2020 1 minutt siden, Lykkeligliten skrev: Bør kanskje det. Men det er viktig for meg å gjøre jobben min ordentlig, det har jeg ikke sjans til hvis jeg kun skal bruke plantiden. Jeg er helt nyutdannet, så det er viktig for meg å få en god referanse videre. Jeg har snakket med mange andre barnehagelærere som gjør akkurat det samme, men kanskje vi alle skulle satt oss på bakbeina så politikerne kunne fått opp øyne for bemanningsnormen i barnehagen og sett at plantiden ikke strekker til. Da må du be leder om mer tid bort fra avdeling, og dokumentere hva du gjør på de 4 timene og dokumentere hva du ikke får gjort. Hva får deg til å tro at du etter lang tid med gratisjobbing skal få mer tid uten å si ifra? Anonymkode: 4e3d2...e2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #29 Del Skrevet 1. oktober 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: 530 000, jobbet i 15 år. Går vel opp 1400kr nå om det blir ja i uravstemningen. Anonymkode: 12299...ee9 Ot Men håper det blir nei. Jeg gikk opp 1700kr. Adjunkt. Tragisk! Anonymkode: ea9fe...807 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeligliten Skrevet 1. oktober 2020 #30 Del Skrevet 1. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da må du be leder om mer tid bort fra avdeling, og dokumentere hva du gjør på de 4 timene og dokumentere hva du ikke får gjort. Hva får deg til å tro at du etter lang tid med gratisjobbing skal få mer tid uten å si ifra? Anonymkode: 4e3d2...e2e Jeg er i et vikariat samt min første stilling som pedagogisk leder, derfor ser jeg gjennom fingrene på det nå. Fordi en god referanse er uvurdelig for meg til videre søking. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 1. oktober 2020 #31 Del Skrevet 1. oktober 2020 En venninne av meg tjener rundt 490 000, privat barnehage. Hun fikk dette som nyutdannet, så man kan fint forhandle seg til høyere lønn om man jobber privat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #32 Del Skrevet 2. oktober 2020 11 timer siden, Lykkeligliten skrev: Jeg er i et vikariat samt min første stilling som pedagogisk leder, derfor ser jeg gjennom fingrene på det nå. Fordi en god referanse er uvurdelig for meg til videre søking. Skjønner deg godt TS. For din egen del er dette strategisk (på grensen til kalkulert) fordi du antageligvis får mye høyere lønn (du tjener virkelig dårlig som ped leder nå) hvis du holder ut litt til og får en ny statlig eller privat stilling, med gode referanser. Vanlig blant nyutdannede. For barnehagen, de øvrige ansatte og barnas sin del vil dette påvirke de negativt på sikt siden du jobber en «ekstra stilling» nå og det vil ikke synliggjøre behovet for høyere bemanning like godt. Selv om alle «ser» at dere trenger flere ressurser (selv med din ekstra jobbing) bryr kun kommunen seg om tall, budsjett, bunnlinje - tall, budsjett, bunnlinje. Det en vanskelig balanse. Håper det ordner seg for deg, TS. Det virker som du genuint bryr deg om barna og dine medarbeidere. Mvh leder Anonymkode: 39894...332 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeligliten Skrevet 2. oktober 2020 #33 Del Skrevet 2. oktober 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner deg godt TS. For din egen del er dette strategisk (på grensen til kalkulert) fordi du antageligvis får mye høyere lønn (du tjener virkelig dårlig som ped leder nå) hvis du holder ut litt til og får en ny statlig eller privat stilling, med gode referanser. Vanlig blant nyutdannede. For barnehagen, de øvrige ansatte og barnas sin del vil dette påvirke de negativt på sikt siden du jobber en «ekstra stilling» nå og det vil ikke synliggjøre behovet for høyere bemanning like godt. Selv om alle «ser» at dere trenger flere ressurser (selv med din ekstra jobbing) bryr kun kommunen seg om tall, budsjett, bunnlinje - tall, budsjett, bunnlinje. Det en vanskelig balanse. Håper det ordner seg for deg, TS. Det virker som du genuint bryr deg om barna og dine medarbeidere. Mvh leder Anonymkode: 39894...332 Jeg er ikke Ts, men takk for forståelsen! Siden situasjonen er som den er nå må jeg tenke litt egoistisk, selvom det dessverre ikke bidrar til å synliggjøre bemanningsnormen. Det er viktig for meg at jeg gjør jobben min ordentlig med alt det innebærer, bidrar til å gi barna en fin tid i barnehagen og det tilbudet de absolutt fortjener! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå