Gå til innhold

Barnehagelærer - lønn.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har undersøkt en del på lønna til barnehagelærere. Startlønn ligger på ca 400 007kr i året, og gjennomsnittlig lønn er ca 475 000-480 000kr.

Sånn egentlig er jo det ganske ok lønn sammenlignet med sykepleiere som jobber turnus? Her får barnehagelærere fri i helgene og jobber kun dagvakter. Ei jeg kjenner er sykepleier med 10 års ansiennitet og hun tjener 480 000kr i året(inkludert tillegg).

Anonymkode: 2b799...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Glemte litt av det jeg skulle spørre om, hehe. Men er det noen her som er barnehagelærer og hvordan synes dere det er? Er dere fornøyd med lønna og arbeidstidene?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er barnehagelærer og tjener rundt 421 000 i året. I privat sektor og tre års ansiennitet. 😊 Stort sett fornøyd med både lønnen og arbeidstidene! 

Trives greit som barnehagelærer nå, men vil videreutdanne meg (eventuelt ta master) om noen år. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tjener ca 490 000 og går litt opp i mai. Pedagogosk leder barnehage, 10 års ansinitet. 

Anonymkode: bb32a...a1f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som nyutdannet ped.leder i kommunal Bhg ligger garantilønn etter tariff på under 4000 000,- etter hva jeg har funnet etter et raskt søk på nett.

Anonymkode: 59ab5...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.4.2019 den 22.00, AnonymBruker skrev:

Har undersøkt en del på lønna til barnehagelærere. Startlønn ligger på ca 400 007kr i året, og gjennomsnittlig lønn er ca 475 000-480 000kr.

Sånn egentlig er jo det ganske ok lønn sammenlignet med sykepleiere som jobber turnus? Her får barnehagelærere fri i helgene og jobber kun dagvakter. Ei jeg kjenner er sykepleier med 10 års ansiennitet og hun tjener 480 000kr i året(inkludert tillegg).

Jeg trives godt som ped.leder. Hektisk og mye arbeid, men jeg er sammen med barn hele dagen, får masse frisk luft og det er varierte arbeidsoppgaver. 

Jeg jobber mitt første år i barnehagen nå, men har mange års erfaring fra arbeidslivet. Jeg har full ansiennitet og lønn på 571 000,-. Klager absolutt ikke på lønna.

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som nyutdannet ped.leder i kommunal Bhg ligger garantilønn etter tariff på under 4000 000,- etter hva jeg har funnet etter et raskt søk på nett.

I Oslo er startlønna lønnstrinn 31-33, ca 450 000,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
14 timer siden, Morgenrøden skrev:

Jeg trives godt som ped.leder. Hektisk og mye arbeid, men jeg er sammen med barn hele dagen, får masse frisk luft og det er varierte arbeidsoppgaver. 

Jeg jobber mitt første år i barnehagen nå, men har mange års erfaring fra arbeidslivet. Jeg har full ansiennitet og lønn på 571 000,-. Klager absolutt ikke på lønna.

Ja, men Oslo har jo høyre lønn enn vanlig kommunal ellers i landet.

Du er heldig om du er mye sammen med barna i din jobb som ped.leder. Jeg jobber som fagarbeider i en barnehage og ped.lederene i min barnehage er mye borte fra barna. Møter, plantid og diverse spiser alt for mye av tiden sammen på avdeling, dessverre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tjener 450 000. Ikke fornøyd med lønnen med tanke på hvor mye det er forventet man skal gjøre. Det er også vanvittig mye støy, slitasjeskader og krevende med alle de ulike kravene i alle retninger. Ja, har fri helligdager og jobber bare dagvakter, men sammenlignet med min forrige jobb er det veldig dårlig betalt hvis man sammenligner arbeidsmengde, støynivå og muligheten for å nå alle mål. 

Anonymkode: d1457...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men Oslo har jo høyre lønn enn vanlig kommunal ellers i landet.

Du er heldig om du er mye sammen med barna i din jobb som ped.leder. Jeg jobber som fagarbeider i en barnehage og ped.lederene i min barnehage er mye borte fra barna. Møter, plantid og diverse spiser alt for mye av tiden sammen på avdeling, dessverre. 

Er klar over at Oslo har høyere lønn enn andre kommuner.

Jeg synes det er mye utenfor avdelingen i perioder, men synes jeg i hverdagen får mye tid med barna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 timer siden, Morgenrøden skrev:

Wow, er det virkelig mulig å tjene så mye!? Jeg vurderer denne utdanningen, men har alltid tenkt at lønnen er lav.

Anonymkode: 6df93...3ed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Wow, er det virkelig mulig å tjene så mye!? Jeg vurderer denne utdanningen, men har alltid tenkt at lønnen er lav.

Anonymkode: 6df93...3ed

Jepp, i Oslo vel å merke. Som jeg skriver er lønna mellom 450 000,- og 571 000,-, avhengig av ansiennitet, i Oslo. Og det er skrikende behov for barnehagelærere i Oslo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Er ferdig utdannet nå til sommeren, har 16 års ansiennitet og vil tjene 575.000 kr. Lønna er ikke god nok med tanke på at det er en mellomleder stilling i kommunen, med både personal og bruker ansvar. 

Anonymkode: f3c9a...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er barnehagelærer og har tre ulike videreutdanninger og 12 års ansiennitet. Årslønnen min er 520 000. Helt ok. 

Anonymkode: 693ad...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

440 000 som nyutdannet og uten ansinitet. Jobber i privat barnehage på sørlandet. Hvorfor får dere andre under tariff???

Anonymkode: f80da...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er ferdig utdannet nå til sommeren, har 16 års ansiennitet og vil tjene 575.000 kr. Lønna er ikke god nok med tanke på at det er en mellomleder stilling i kommunen, med både personal og bruker ansvar. 

Anonymkode: f3c9a...e80

Siden når har ped.ledere personalansvar? Det har de i alle fall ikke i barnehagen hvor jeg jobber.

Det heter "mellomlederstilling" og "personal- og brukeransvar" forresten. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden når har ped.ledere personalansvar? Det har de i alle fall ikke i barnehagen hvor jeg jobber.

Det heter "mellomlederstilling" og "personal- og brukeransvar" forresten. 

Enig 👍Bhg - lærere har ikke personalansvar, det har daglig leder. 

Anonymkode: 9e319...ec5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedledere har en sikringsbestemmelse i HTA som sier at de skal tjene mer enn barnehagelærere. Hva dette tillegget er varierer nok fra kommune til kommune. 

Anonymkode: 2f927...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

530 000, jobbet i 15 år. Går vel opp 1400kr nå om det blir ja i uravstemningen. 

Anonymkode: 12299...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ikke meningen å kuppe tråden, men lurer på noe!

Jeg er ferdig barnehagelærer nå til våren, har aldri jobbet i barnehage men har jobbet innen helse i 5 år. Kommer det innenfor ansiennitet eller hvordan funker det?

Anonymkode: e9b00...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...