AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #21 Del Skrevet 14. april 2019 Hver gang jeg betaler husleie blir pengene trukket ut av min konto umiddelbart, til og med idag på en søndag. Tror ikke at jeg betaler noe ekstra for det, det står i hvertfall ikke noe sted. Jeg har forresten DNB. Anonymkode: 581f5...bdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #22 Del Skrevet 14. april 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo bare tull! Benytt straksbetaling så er pengene på mottakers konto iløpet av 3 sekunder. Det koster 10-15 kroner, men det har strengt tatt de fleste råd til om det haster så fælt. Anonymkode: 628a1...c41 Jeg vil ikke betale for det i hvert fall. Skulle vært helt unødvendig. Anonymkode: 7930c...84c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 14. april 2019 #23 Del Skrevet 14. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: PS! Som nevnt ovenfor kan du bruke Vipps og få det overført på sekundet, hvis det er et mindre beløp. Er det et stort beløp (var det 5000 grenen var hos Vipps?) så tar de en viss % i gebyr, så da anbefales ikke Vipps. Anonymkode: 753fa...2a9 Går det ikke an å vippse i flere omganger for å slippe gebyret eller må man holde seg under 5000,- per dag? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Juks Skrevet 14. april 2019 #24 Del Skrevet 14. april 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det fortsatt sånn i 2019 at vi må vente til en eller annen ansatt kommer på jobb i banken på mandag og flytter penger fra en konto til en annen? Og ekspertene sier at bankfunksjonærer kommer til å bli automatisert bort? Jeg tror bankfunskjonærer tvert i mot har jobb i flere generasjoner fremover. Særlig siden det er umulig å flytte penger fra en konto til en annen uten deres uunnværlige arbeid og ekspertise. Anonymkode: 31ca4...300 Fordi nesten hele Norge er stengt i helger, høytider og delvis i fellesferier. Bankene står på vent, butikkene stengt, nettbutikkene inaktive, posten stopper opp, lavere bemanning i døgnkontinuerlige kjeder osv osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #25 Del Skrevet 14. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det aldersgrense på Vipps, eller det holder det med en konto og tilknyttet kort..? Jeg har en ungsom som ikke alltid er med meg eller som jeg får overlevert kontanter til når den trenger det, så jeg pleier å overføre penger til konto, som den kan bruke med ungdomskort, men det går jo da som sagt ikke på kort varsel, eller i helger, noe som ofte begge deler er da det er aktuelt at ungdommer plutselig trenger penger... Anonymkode: 739ba...22a Er jo bare å ha en konto i samme bank som ungdommen det, så overføres pengene på sekundet. Anonymkode: 47b53...dc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #26 Del Skrevet 14. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hver gang jeg betaler husleie blir pengene trukket ut av min konto umiddelbart, til og med idag på en søndag. Tror ikke at jeg betaler noe ekstra for det, det står i hvertfall ikke noe sted. Jeg har forresten DNB. Anonymkode: 581f5...bdd Pengene trekkes umiddelbart ja, men mottaker får dem først på mandag. Men dette er jo noe som alle vet så det har jo ingen praktisk betydning. Anonymkode: 47b53...dc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ThotSlayer Skrevet 14. april 2019 #27 Del Skrevet 14. april 2019 Er ikke vipps momentant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #28 Del Skrevet 14. april 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det fortsatt sånn i 2019 at vi må vente til en eller annen ansatt kommer på jobb i banken på mandag og flytter penger fra en konto til en annen? Og ekspertene sier at bankfunksjonærer kommer til å bli automatisert bort? Jeg tror bankfunskjonærer tvert i mot har jobb i flere generasjoner fremover. Særlig siden det er umulig å flytte penger fra en konto til en annen uten deres uunnværlige arbeid og ekspertise. Anonymkode: 31ca4...300 Nå er det faktisk banker som er åpne 24/7 med folk på kundeservice. Men i Norges Bank og i bankenes betalingssentral, jobber de ikke 24/7. Det er der transaksjonene styres fra. Faktisk synes jeg det er bra at noe gjør en forskjell mellom hverdag og helg, fortsatt. Anonymkode: 82c45...523 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #29 Del Skrevet 14. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Er jo bare å ha en konto i samme bank som ungdommen det, så overføres pengene på sekundet. Anonymkode: 47b53...dc9 Glemte å nevne at jeg har en annen bank enn der barnet mitt har ungdomsskonto... Anonymkode: 739ba...22a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #30 Del Skrevet 14. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Glemte å nevne at jeg har en annen bank enn der barnet mitt har ungdomsskonto... Anonymkode: 739ba...22a Men det koster deg jo ikke noe å ha en ekstra konto i den banken barnet ditt har konto. Anonymkode: 47b53...dc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #31 Del Skrevet 14. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pengene trekkes umiddelbart ja, men mottaker får dem først på mandag. Men dette er jo noe som alle vet så det har jo ingen praktisk betydning. Anonymkode: 47b53...dc9 Der er en oppdatering i betalingstjenester og andre banktjenester rundt klokka 04 natt til mandag. Pengene trekkes den datoen de er satt til forfall, men de blir liggende på "vent" i din utboks, inntil bankenes betalingstjeneste kjører oppdateringer. Det blir nærmest som en mail i utboksen i påvente av netttilgang. Anonymkode: 82c45...523 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #32 Del Skrevet 14. april 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Men det koster deg jo ikke noe å ha en ekstra konto i den banken barnet ditt har konto. Anonymkode: 47b53...dc9 Jeg har en gammel sparekonto i den banken, men problemet blir jo det samme, om jeg ikke setter inn penger der bare for å ha i tilfelle poden trenger at jeg overfører noe... Enten må jeg overføre penger til kortet til poden, eller så må jeg overføre penger til kontoen, same shit. Anonymkode: 739ba...22a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #33 Del Skrevet 14. april 2019 6 timer siden, nordlending skrev: Hvis det ikke går igjennom med en gang burde du sjekke opp om det er noe feil, her går det igjennom tvert. Nei det er ikke noe feil. Danske bank har ikke den straksbetalingen som andre banker har og man kan ikke registrere betaling fra kontonummer, kun fra kort og da tar det 2-3 dager. Anonymkode: 2178b...922 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #34 Del Skrevet 15. april 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en gammel sparekonto i den banken, men problemet blir jo det samme, om jeg ikke setter inn penger der bare for å ha i tilfelle poden trenger at jeg overfører noe... Enten må jeg overføre penger til kortet til poden, eller så må jeg overføre penger til kontoen, same shit. Anonymkode: 739ba...22a Og problemet er? Hvor vanskelig er det å ha litt penger stående i den banken da for reelle krisesituasjoner? Og ellers la "poden" planlegge sitt pengebehov litt bedre og heller gi han en fast sum i mnd som han faktisk må lære seg å disponere... Anonymkode: 47b53...dc9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #35 Del Skrevet 24. mai 2019 Noen må sende en mail til Norges Bank og fortelle de at vi allerede har straksbetaling. https://www.dinside.no/okonomi/lover-pengeoverforing-pa-sekunder/71107941 Anonymkode: fcc6e...175 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå