AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #1 Del Skrevet 13. april 2019 Er det fortsatt sånn i 2019 at vi må vente til en eller annen ansatt kommer på jobb i banken på mandag og flytter penger fra en konto til en annen? Og ekspertene sier at bankfunksjonærer kommer til å bli automatisert bort? Jeg tror bankfunskjonærer tvert i mot har jobb i flere generasjoner fremover. Særlig siden det er umulig å flytte penger fra en konto til en annen uten deres uunnværlige arbeid og ekspertise. Anonymkode: 31ca4...300 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #2 Del Skrevet 13. april 2019 Dette er jo bare tull! Benytt straksbetaling så er pengene på mottakers konto iløpet av 3 sekunder. Det koster 10-15 kroner, men det har strengt tatt de fleste råd til om det haster så fælt. Anonymkode: 628a1...c41 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #3 Del Skrevet 14. april 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo bare tull! Benytt straksbetaling så er pengene på mottakers konto iløpet av 3 sekunder. Det koster 10-15 kroner, men det har strengt tatt de fleste råd til om det haster så fælt. Anonymkode: 628a1...c41 Ikke alle banker tilbyr dette, smarten. Så innlegget ditt er tull også. Anonymkode: b2f99...0df 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #4 Del Skrevet 14. april 2019 Straksbetaling koster, og det er det ingen logisk grunn til at det skal gjøre, eller som ts sier, at vi skal måtte forholde oss til bankoverføringer som kun skjer et par ganger i løpet av dagen (men aldri fast, eller til å stole på at de skjer til disse tidene), og aldri i helgene eller på helligdager. Visstnok handler det mest om overføringer som skjer fra en bank til en annen, og at de samkjører og oppdaterer hverandre i bolker, slik at alt blir riktig mellom dem, men for oss som forbrukere føles det som et unødvendig tungrodd system. Anonymkode: 739ba...22a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #5 Del Skrevet 14. april 2019 Dette kunne en faktisk ha tenkt på før siste bankkjøring på fredag, det er iallefall opplyst hos alle banker. Anonymkode: 60f50...f92 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #6 Del Skrevet 14. april 2019 Just now, AnonymBruker said: Dette kunne en faktisk ha tenkt på før siste bankkjøring på fredag, det er iallefall opplyst hos alle banker. Anonymkode: 60f50...f92 Jeg har flere ganger opplevd å ha forholdt meg til "de siste bankkjøringene" innenfor fristen, og allikevel ikke fått overført penger før etter 2-3 bankkjøringer senere, også på hverdager. Anonymkode: 739ba...22a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #7 Del Skrevet 14. april 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke alle banker tilbyr dette, smarten. Så innlegget ditt er tull også. Anonymkode: b2f99...0df Da har du en dårlig bank. Min lille bank tilbyr til og med straks-betalinger. Da er pengene på plass på mottakers konto i en annen bank i løpet av sekunder, selv på feks en søndag. Anonymkode: 753fa...2a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #8 Del Skrevet 14. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Da har du en dårlig bank. Min lille bank tilbyr til og med straks-betalinger. Da er pengene på plass på mottakers konto i en annen bank i løpet av sekunder, selv på feks en søndag. Anonymkode: 753fa...2a9 Noe bankene tar seg godt betalt for. Anonymkode: 739ba...22a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #9 Del Skrevet 14. april 2019 Overfor via Vipps, da får du pengene med en gang. Anonymkode: 77d6e...367 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #10 Del Skrevet 14. april 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noe bankene tar seg godt betalt for. Anonymkode: 739ba...22a Tja. 10 kroner anser ikke jeg for å være en formue. Det er uansett så sjelden jeg trenger å ta en straksoverføring på helligdager og helger, så det har jeg tatt meg råd til. Det har vel skjedd 2 ganger siste 2-3 årene. Kan vel ikke akkurat si jeg er ruinert av de gebyrerne for straksoverføringer Anonymkode: 753fa...2a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #11 Del Skrevet 14. april 2019 PS! Som nevnt ovenfor kan du bruke Vipps og få det overført på sekundet, hvis det er et mindre beløp. Er det et stort beløp (var det 5000 grenen var hos Vipps?) så tar de en viss % i gebyr, så da anbefales ikke Vipps. Anonymkode: 753fa...2a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #12 Del Skrevet 14. april 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har flere ganger opplevd å ha forholdt meg til "de siste bankkjøringene" innenfor fristen, og allikevel ikke fått overført penger før etter 2-3 bankkjøringer senere, også på hverdager. Anonymkode: 739ba...22a Dette har jeg aldri opplevd, så da må du ha en elendig bank. 2-3 bankkjøringer er jo bare en dag da. Det er flere kjøringer i døgnet. Anonymkode: 60f50...f92 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #13 Del Skrevet 14. april 2019 Just now, AnonymBruker said: Dette har jeg aldri opplevd, så da må du ha en elendig bank. 2-3 bankkjøringer er jo bare en dag da. Det er flere kjøringer i døgnet. Anonymkode: 60f50...f92 Ja, og når jeg tror at jeg har rukket 1, så kommer det ikke, og når jeg da regner med at det kommer på den neste, så er det ikke der da heller. Kanskje på den tredje, hvis jeg prøvde å rekke den første på dagen, men som oftest er det ikke registrert og inne før neste dag uansett. Anonymkode: 739ba...22a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #14 Del Skrevet 14. april 2019 Men hvilken rolle spiller det om pengene ikke overføres med det samme da? Anonymkode: 47b53...dc9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #15 Del Skrevet 14. april 2019 Herregud, er helt enig med TS her. Vi er i 2019, hvorfor må jeg huke av for straksbetaling for at pengene skal gå over samt betale gebyr. Jeg vil påstå at de bankene som tar gebyr for dette er dårlige banker. Rent teknisk koster det ikke noe mer for bankene at en straksoverføring utføres enn at man må vente på den vanlige batchen skal kjøre. Dette er kun for å få suge ekstra kroner av kundene sine dette skjer automagisk, det er slutt på at bankpersonel må trykke på en knapp for at pengene skal overføres. Anonymkode: 7ad0f...79d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #16 Del Skrevet 14. april 2019 Om man har Danske Bank tar til og med Vipps 2-3 dager. Anonymkode: 2178b...922 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 14. april 2019 #17 Del Skrevet 14. april 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om man har Danske Bank tar til og med Vipps 2-3 dager. Anonymkode: 2178b...922 Hvis det ikke går igjennom med en gang burde du sjekke opp om det er noe feil, her går det igjennom tvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 14. april 2019 #18 Del Skrevet 14. april 2019 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men hvilken rolle spiller det om pengene ikke overføres med det samme da? Anonymkode: 47b53...dc9 Det kan ha mye å si, avhengig hva man skal betale og hvem man skal betale til. Står man der og skal overføre penger for en bruktbil man kjøper av en fremmed man fant på Finn, så vil jo naturligvis denne mannen ha pengene for bilen sin straks. Ikke "vent og se om det er inne om et par-tre dager, du".... Siden Vipps koster penger for store beløp (Vippser du 5001 kr eller mer, koster det 1 % av hele beløpet), antar jeg mange derfor heller vil bruke bankoverføringer fra konto til konto som metode, siden det ikke koster penger. Jeg hadde aldri solgt noe til noen med et løfte om penger på konto et par dager frem i tid! Men med Vipps får man penger straks, og det plinger inn en kvittering på telefonen din om at det er kommet inn penger. Så da kan du trygt overlevere varen du skulle selge til kjøper. Endret 14. april 2019 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #19 Del Skrevet 14. april 2019 3 minutter siden, Million said: Det kan ha mye å si, avhengig hva man skal betale og hvem man skal betale til. Står man der og skal overføre penger for en bruktbil man kjøper av en fremmed man fant på Finn, så vil jo naturligvis denne mannen ha pengene for bilen sin straks. Ikke "vent og se om det er inne om et par-tre dager, du".... Siden Vipps koster penger for store beløp (Vippser du 5001 kr eller mer, koster det 1 % av hele beløpet), antar jeg mange derfor heller vil bruke bankoverføringer fra konto til konto som metode, siden det ikke koster penger. Jeg hadde aldri solgt noe til noen med et løfte om penger på konto et par dager frem i tid! Men med Vipps får man penger straks, og det plinger inn en kvittering på telefonen din om at det er kommet inn penger. Så da kan du trygt overlevere varen du skulle selge til kjøper. Er det aldersgrense på Vipps, eller det holder det med en konto og tilknyttet kort..? Jeg har en ungsom som ikke alltid er med meg eller som jeg får overlevert kontanter til når den trenger det, så jeg pleier å overføre penger til konto, som den kan bruke med ungdomskort, men det går jo da som sagt ikke på kort varsel, eller i helger, noe som ofte begge deler er da det er aktuelt at ungdommer plutselig trenger penger... Anonymkode: 739ba...22a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 14. april 2019 #20 Del Skrevet 14. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det aldersgrense på Vipps, eller det holder det med en konto og tilknyttet kort..? Jeg har en ungsom som ikke alltid er med meg eller som jeg får overlevert kontanter til når den trenger det, så jeg pleier å overføre penger til konto, som den kan bruke med ungdomskort, men det går jo da som sagt ikke på kort varsel, eller i helger, noe som ofte begge deler er da det er aktuelt at ungdommer plutselig trenger penger... Anonymkode: 739ba...22a https://www.vipps.no/privat Det finnes Vipps for de under 15 også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå