AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #1 Skrevet 13. april 2019 Har en gutt på litt over to. Han har «vanlig samvær» med faren sin-dvs annenhver helg+ en dag i uka. Samarbeidet med far og meg er ekstremt dårlig. Far vil helst ikke ha noe med meg å gjøre, han er sint og det har vært en del uheldige situasjoner. Jeg kjenner meg litt isolert og ensom her jeg bor nå og jeg savner familie rundt oss-både for min del og sønnens. Fars familie bor heller ikke her. Jeg vet og ser at far er viktig for sønnen vår og jeg vet og ser at han er veldig glad i pappaen sin. Men. Jeg kjenner på behov for nettverket og familien min rundt meg. Det er også bedre jobbmuligheter der de(familien) bor og jeg har mulighet til å kjøpe større bolig enn vi har nå. De bor et stykke unna. Slik at det ville vært umulig med samvær midt i uken,og vi vil bli avhengig av fly. Jeg har jo hovedomsorg/fast bisted,så jeg vet jeg kan forsøke å flytte. Jeg er bare så sikker på at far kommer til å motsette seg-forsåvidt forståelig-og det blir en lang (og ny.vært i rettsak ifbm fast bosted tidligere) rettsak. Usikker på om jeg kan risikere å miste hovedomsorgen og redd at forholdet til far blir,om mulig,enda verre. Men jeg kjenner så veldig på at meg og min sønn ikke har noen rundt oss. Og det samne gjelder når gutten er hos faren,far har enda mindre nettverk enn meg her. ble bare rot dette. Poenget er at jeg vil legge opp til like mye samvær, men det vil da bli langhelger. Evt mer av ferier. Har noen væet i tilsvarende situasjon og flyttet? Hvordan gikk det? Spes om far gikk til retten? Anonymkode: 608ed...e2b
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #2 Skrevet 13. april 2019 Jeg er i ssmme situasjon, men fordi at jeg og far har delt foreldreansvar, kan jeg jo ikke flytte langt unna, kun ut av kommunen. Hvis jeg vil flytte lenger, må jeg ha en god begrunnelse for det og regne med å ta han til retten, igjen. Har ingen råd, annet enn at du blir nødt til å prøve å snskke med han om det og håpe at dere kan løse det selv. Anonymkode: 93d4a...c43
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #3 Skrevet 13. april 2019 Du gjør det i allefall ikke bedre for barnet ved å flytte vekk fra faren... altså tenk deg situasjonen om far hadde hovedomsorg og ville flytte? Hvordan ville du reagert? Ville du latt dette skje? Anonymkode: a0ff5...cea 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #4 Skrevet 13. april 2019 Alt jeg leser er meg meg meg i denne tråden. Gjør barnet ditt en tjeneste og la det nå tilbringe masse tid med sin egen far før barnet legger deg for hat når det blir eldre og innser at mamma bare prioriterte penger fremfor å la barnet være mer med far. At du spør andre om råd ang en mulig rettsak beviser bare at far har god grunn til å ikke like deg. Del barnet like mye som et barn skal deles mellom foreldre 50-50! Så hadde nok far gledelig flyttet et annet sted! Anonymkode: 40c29...713 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #5 Skrevet 13. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Alt jeg leser er meg meg meg i denne tråden. Gjør barnet ditt en tjeneste og la det nå tilbringe masse tid med sin egen far før barnet legger deg for hat når det blir eldre og innser at mamma bare prioriterte penger fremfor å la barnet være mer med far. At du spør andre om råd ang en mulig rettsak beviser bare at far har god grunn til å ikke like deg. Del barnet like mye som et barn skal deles mellom foreldre 50-50! Så hadde nok far gledelig flyttet et annet sted! Anonymkode: 40c29...713 Jeg skriver tråden, derfor i meg-form. Jeg prioriterer penger i svært liten grad,skal jeg fortelle deg. Det er er i hovedsak nettverk som gjør ar jeg ønsker flytte. »Del barnet like mye som et barn skal deles mellom foreldre»?!? Virkelig? 50/50 er som regel ikke det beste for små barn. Og barn er ikke noe som uten videre kan/skal deles! Anonymkode: 608ed...e2b 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #6 Skrevet 13. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg skriver tråden, derfor i meg-form. Jeg prioriterer penger i svært liten grad,skal jeg fortelle deg. Det er er i hovedsak nettverk som gjør ar jeg ønsker flytte. »Del barnet like mye som et barn skal deles mellom foreldre»?!? Virkelig? 50/50 er som regel ikke det beste for små barn. Og barn er ikke noe som uten videre kan/skal deles! Anonymkode: 608ed...e2b Nei så kloke ord... men det at du vil flytte med darnet langt vekk fra far er tydligvis det rette å gjøre... bli voksen, prioriter barnet, og husk at det er EXSTREMT viktig at barnet har begge foreldrene i livet sitt. Ved å flytte langt vekk ødelegger du jo dette. Ps.. kan nevne at det vil slå dårlig ut ved en rettsak. Snakker da av erfaring mht nabodama... Anonymkode: a0ff5...cea 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #7 Skrevet 13. april 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei så kloke ord... men det at du vil flytte med darnet langt vekk fra far er tydligvis det rette å gjøre... bli voksen, prioriter barnet, og husk at det er EXSTREMT viktig at barnet har begge foreldrene i livet sitt. Ved å flytte langt vekk ødelegger du jo dette. Ps.. kan nevne at det vil slå dårlig ut ved en rettsak. Snakker da av erfaring mht nabodama... Anonymkode: a0ff5...cea Det kan være like «extremt» viktig at barn og mor har nettverk. Og nå har vi faktisk vært i rettsak-jeg har h.omsorgen. Jeg ville ikke flytte før en evt rettsak,jeg er ikje som nabodama du har. Anonymkode: 608ed...e2b
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #8 Skrevet 13. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det kan være like «extremt» viktig at barn og mor har nettverk. Og nå har vi faktisk vært i rettsak-jeg har h.omsorgen. Jeg ville ikke flytte før en evt rettsak,jeg er ikje som nabodama du har. Anonymkode: 608ed...e2b Tror det å ha foreldrene til stede er litt viktigere enn nettverk da... er du klar over hvordan det er for barnet å bli frattatt en far som er glad i han og som barnet er glad i? Heldigvis tar retten hensyn til dette.... så hjelper ikke så myr om hva vi på KG mener... Anonymkode: a0ff5...cea 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #9 Skrevet 13. april 2019 Håper far gjør alt i sin makt for å stoppe deg. Vil du ha mer avlasting tilbyr du far 50/50 eller mer. Du høres akkurat like egoistisk ut som alle andre mødre som tar ungene ifra far. Anonymkode: 8a560...607 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #10 Skrevet 14. april 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Håper far gjør alt i sin makt for å stoppe deg. Vil du ha mer avlasting tilbyr du far 50/50 eller mer. Du høres akkurat like egoistisk ut som alle andre mødre som tar ungene ifra far. Anonymkode: 8a560...607 Jeg vil ikke ha avlasting, men jeg unner barnet og meg selv et nettverk rundt oss! Anonymkode: 608ed...e2b 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #11 Skrevet 14. april 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil ikke ha avlasting, men jeg unner barnet og meg selv et nettverk rundt oss! Anonymkode: 608ed...e2b Fint det... men det vurket ikke som du unner barnet å ha en far... Anonymkode: a0ff5...cea 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #12 Skrevet 14. april 2019 Her er jeg ikke enig i alle som er negative pga far. Samvær med far er allerede begrenset til annenhver helg, om dere flytter vil det ikke bli mindre samvær. Lengre reisevei ja, men hverdagene er viktigst, både for mor og barnet, å ha et nettverk. Nettverk er viktig! Flytt nå før sønnen blir etablert med venner og skole. Så lenge faren ikke ser han mer enn annenhver helg ser jeg ingen problem. Hadde stilt seg annerledes om dere hadde delt omsorg og det var en engasjert far Anonymkode: 54ff6...c5e 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #13 Skrevet 15. april 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Her er jeg ikke enig i alle som er negative pga far. Samvær med far er allerede begrenset til annenhver helg, om dere flytter vil det ikke bli mindre samvær. Lengre reisevei ja, men hverdagene er viktigst, både for mor og barnet, å ha et nettverk. Nettverk er viktig! Flytt nå før sønnen blir etablert med venner og skole. Så lenge faren ikke ser han mer enn annenhver helg ser jeg ingen problem. Hadde stilt seg annerledes om dere hadde delt omsorg og det var en engasjert far Anonymkode: 54ff6...c5e Herregud.... Anonymkode: a0ff5...cea
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #14 Skrevet 15. april 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Her er jeg ikke enig i alle som er negative pga far. Samvær med far er allerede begrenset til annenhver helg, om dere flytter vil det ikke bli mindre samvær. Lengre reisevei ja, men hverdagene er viktigst, både for mor og barnet, å ha et nettverk. Nettverk er viktig! Flytt nå før sønnen blir etablert med venner og skole. Så lenge faren ikke ser han mer enn annenhver helg ser jeg ingen problem. Hadde stilt seg annerledes om dere hadde delt omsorg og det var en engasjert far Anonymkode: 54ff6...c5e Du er vel enten alenemor eller mor som tatt barn å flyttet fra far? Mødre klarer som regel ikke se forbi sin egen viktighet for barnet. Og dette gjelder dessverre alle mødrer såvel alene som i parforhold. Anonymkode: 8a560...607
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #15 Skrevet 15. april 2019 Jeg hadde ikke flyttet så langt når barnet blir avhengig av fly for å se faren sin, det tror jeg vil ødelegge veldig mye for forholdet de har. Du må vel ikke flytte dit familien din er for bedre jobbmuligheter? Anonymkode: 601fc...1d0 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #16 Skrevet 15. april 2019 På 13.4.2019 den 19.35, AnonymBruker skrev: Har en gutt på litt over to. Han har «vanlig samvær» med faren sin-dvs annenhver helg+ en dag i uka. Samarbeidet med far og meg er ekstremt dårlig. Far vil helst ikke ha noe med meg å gjøre, han er sint og det har vært en del uheldige situasjoner. Jeg kjenner meg litt isolert og ensom her jeg bor nå og jeg savner familie rundt oss-både for min del og sønnens. Fars familie bor heller ikke her. Jeg vet og ser at far er viktig for sønnen vår og jeg vet og ser at han er veldig glad i pappaen sin. Men. Jeg kjenner på behov for nettverket og familien min rundt meg. Det er også bedre jobbmuligheter der de(familien) bor og jeg har mulighet til å kjøpe større bolig enn vi har nå. De bor et stykke unna. Slik at det ville vært umulig med samvær midt i uken,og vi vil bli avhengig av fly. Jeg har jo hovedomsorg/fast bisted,så jeg vet jeg kan forsøke å flytte. Jeg er bare så sikker på at far kommer til å motsette seg-forsåvidt forståelig-og det blir en lang (og ny.vært i rettsak ifbm fast bosted tidligere) rettsak. Usikker på om jeg kan risikere å miste hovedomsorgen og redd at forholdet til far blir,om mulig,enda verre. Men jeg kjenner så veldig på at meg og min sønn ikke har noen rundt oss. Og det samne gjelder når gutten er hos faren,far har enda mindre nettverk enn meg her. ble bare rot dette. Poenget er at jeg vil legge opp til like mye samvær, men det vil da bli langhelger. Evt mer av ferier. Har noen væet i tilsvarende situasjon og flyttet? Hvordan gikk det? Spes om far gikk til retten? Anonymkode: 608ed...e2b Ja, dette ble mye rot. Og du motsier deg selv ved å si at du vil legge opp til like mye samvær ved å flytte så langt vekk. Det er ikke gjennomførbart. Sønnen deres er to år nå, men han starter på skolen etterhvert og han kan ikke reise frem og tilbake som en koffert mellom lengre avstander. Ingen kan nekte deg å flytte, men dersom far har mye samvær i dag kan det være han krever hovedomsorgen og at barnet blir boende hos han med samvær hos deg i ferier og enkelte helger. Så snart barnet er stort nok til å kunne bli hørt er det mulig han ikke orker å reise så mye frem og tilbake. Det vil også være vanskeligere når det er fritidsaktiviteter med kamper/cup´er i helgene og ikke minst når venner betyr mere etterhvert. Tenk deg godt om før du igangsetter en slik prosess er mitt råd. Anonymkode: b858c...dfc 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #17 Skrevet 15. april 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er vel enten alenemor eller mor som tatt barn å flyttet fra far? Mødre klarer som regel ikke se forbi sin egen viktighet for barnet. Og dette gjelder dessverre alle mødrer såvel alene som i parforhold. Anonymkode: 8a560...607 Anonymkode: b858c...dfc
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #18 Skrevet 15. april 2019 Sett barnet foran deg selv. Hvis barnet har det bra der h*n bor nå, skal ikke du flytte for å iverksette dine behov. Det er 16 år til barnet blir myndig, og da er du helt fri. Skjønner jo selvsagt at det er kjipt, men jeg tror du heller må prøve å skaffe et nettverk i nærheten av der dere bor nå. Anonymkode: 8602b...896 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #19 Skrevet 15. april 2019 19 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, dette ble mye rot. Og du motsier deg selv ved å si at du vil legge opp til like mye samvær ved å flytte så langt vekk. Det er ikke gjennomførbart. Sønnen deres er to år nå, men han starter på skolen etterhvert og han kan ikke reise frem og tilbake som en koffert mellom lengre avstander. Ingen kan nekte deg å flytte, men dersom far har mye samvær i dag kan det være han krever hovedomsorgen og at barnet blir boende hos han med samvær hos deg i ferier og enkelte helger. Så snart barnet er stort nok til å kunne bli hørt er det mulig han ikke orker å reise så mye frem og tilbake. Det vil også være vanskeligere når det er fritidsaktiviteter med kamper/cup´er i helgene og ikke minst når venner betyr mere etterhvert. Tenk deg godt om før du igangsetter en slik prosess er mitt råd. Anonymkode: b858c...dfc Veldig godt skrevet. Du påstår at det ikke vil gå utover samværet, men tro meg; det vil det gjøre. Det du beskriver er ikke lett å få til i praksis over tid. Jeg synes også det virker som om du fokuserer mer på dine egne behov enn på barnets behov. Før du tar avgjørelsen må du i det aller minste ha forsøkt ALT for å få et nettverk der du er! Har du gjort det? Meld deg opp på hobbyer og på kurs eller vennegrupper eller skriv på «Finn en venn» her på forumet osv osv. Før du har forsøkt helhjertet (og da skal det mye til å ikke få i det minste én venn), synes jeg ikke du kan vurdere det engang. Anonymkode: 5a0eb...c30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå