AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #1 Skrevet 13. april 2019 Hei! En del bedrifter er såkalt "IA-bedrifter", og skriver gjerne i stillingsutlysninger at de "oppfordrer spesielt personer med nedsatt funksjonsevne til å søke på stillingen". I opplegget for søknaden så kan man videre liksom krysse av en checkbox for nedsatt funksjonsevne. Jeg lurer litt på hva dette er for noe og hva eksakt er nedsatt funksjonsevne innebærer? Jeg er selv type 1 diabetiker og vil jo si at det gjør arbeidshverdagen for meg vanskeligere og mer komplisert enn for folk uten kronisk sykdom, men jeg er jo ikke akkurat rullestolbruker heller. Hvor går grensa? Noen som har noe innsikt i dette? Anonymkode: 443ca...533
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #2 Skrevet 13. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei! En del bedrifter er såkalt "IA-bedrifter", og skriver gjerne i stillingsutlysninger at de "oppfordrer spesielt personer med nedsatt funksjonsevne til å søke på stillingen". I opplegget for søknaden så kan man videre liksom krysse av en checkbox for nedsatt funksjonsevne. Jeg lurer litt på hva dette er for noe og hva eksakt er nedsatt funksjonsevne innebærer? Jeg er selv type 1 diabetiker og vil jo si at det gjør arbeidshverdagen for meg vanskeligere og mer komplisert enn for folk uten kronisk sykdom, men jeg er jo ikke akkurat rullestolbruker heller. Hvor går grensa? Noen som har noe innsikt i dette? Anonymkode: 443ca...533 Vi er en IA-bedrift (sykehjem), men ønsket er at alle skal slite ræva av seg likevel om de feiler enten det ene eller det andre.. Så.. Bare søk du men ikke vent deg særbehandling eller komfort. Anonymkode: 72b7c...114 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #3 Skrevet 13. april 2019 Det jeg lurer på om er det kan hjelpe meg til å faktisk få jobben/hjelpe meg i søknadsprosessen Anonymkode: 443ca...533
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #4 Skrevet 13. april 2019 Det er sikkert en grei måte å luke ut ubrukelige arbeidstakere som vil sørge for stort fravær på arbeidsplassen, og som vil koste mye i tilrettelegging. Anonymkode: 61ce8...2c3 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #5 Skrevet 13. april 2019 Halloo!! Jeg har jobbet i flere år uten en eneste dag med fravær. Jeg trenger ærlig talt ingen som helst tilrettelegging. Sist jobb jeg søkte på var det også en IA-bedrift, da var det en som ble kvotert inn pga innvandrerbakgrunn, da de også "oppfordres spesielt til å søke". Jeg bare sliter med å finne en jobb ærlig talt. Anonymkode: 443ca...533 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #6 Skrevet 13. april 2019 Nei, det gagner deg ikke å krysse av for nedsatt funksjonsevne. Det er en fin måte å luke ut mennesker med høyt sykefravær og/eller få inn noen hardtarbeidende personer med fysisk( typ rullestol, benproteser) for ekstra tilskudd fra staten (og positivt inntrykk utad). Sleipt, men sant. Dia er ikke nedsatt fysisk funksjonsevne btw. Jeg har også lignende sykdom, men det reduserer ikke min funksjon i arb.livet. Anonymkode: 75b88...3c8 5
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #7 Skrevet 14. april 2019 Takk for det svaret:) Anonymkode: 443ca...533
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #8 Skrevet 14. april 2019 Nedsatt funksjonsevne er vel alt fra å måtte bruke lesebriller til å være lam fra nakken og ned. Ville nok ikke krysset av kun pga. diabetes, men heller nevnt det på intervju dersom det føltes riktig. Anonymkode: 510d5...d4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå