Gjest GreenSky Skrevet 20. april 2005 #1 Skrevet 20. april 2005 Jeg vil ha grå øyne! Jeg liker å leke meg litt med øyefargen, har brukt linser i grønt, blått og turkise. Den naturlige øyefargen er lys turkis. Nå vil jeg gjerne prøve grå linser, men de grå linsene er utviklet for mørke øyne. I linsebutikken på nettet fant jeg ikke gråfarget linser for lyse øyne. Kan jeg bruke de gråfarga linsene for mørke øyne på mine lyse uten at det ser rart ut? Fiolett er også noe jeg kunne tenke meg å prøve, men de linsene fantes også bare for mørk øyenfarge.
Gjest GreenSky Skrevet 20. april 2005 #2 Skrevet 20. april 2005 Hah! Ingen som vet? Nå tok jeg i alle fall sjansen, bestilte grå linser til mørke øyne. Blir det stygt, så legger jeg skylden på de som ikke svarte.
Gjest Gjesta Skrevet 20. april 2005 #3 Skrevet 20. april 2005 Blir det stygt' date= så legger jeg skylden på de som ikke svarte. Stakkars deg, da får du mange å skylde på! Du burde heller være glad for at ingen lot som om de visste (selv om det kanskje hadde vært bedre å eventuelt få EN person å skylde på).
sixx Skrevet 20. april 2005 #5 Skrevet 20. april 2005 Hah! Ingen som vet? Nå tok jeg i alle fall sjansen' date= bestilte grå linser til mørke øyne. Blir det stygt, så legger jeg skylden på de som ikke svarte.
Angelizer Skrevet 20. april 2005 #6 Skrevet 20. april 2005 Forskjellen på linser for lyse og mørke øyne er vel at de for lyse er utviklet for å forsterke den naturlige øyefargen (hele linsa er gjennomsiktig farget), mens de for mørke er opakfarget (dvs. fargen er heldekkende, har et "kikkehull" der pupillen er). Synes selv at opakfargede linser er vonde å se igjennom. Iallfall når pupillen utvider seg og en får "kikkertsyn"!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå