AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #1 Skrevet 13. april 2019 Hei! Jeg har i dag uførepensjon fra Gjensidige. Jeg ser at de også tilbyr uføreforsikring pluss. Ut ifra hva jeg klarer å lese meg frem til så gir begge månedlige utbetalinger etter 1 år, men uføreforsikring gir i tillegg en engangsutbetaling etter 2 år. Uføreforsikringen varer også kun til man er 55 mens uførepensjon varer til man er 67. Vil dette si at uføreforsikring er det bedre alternativet? Er det vanlig å ha begge deler? Hva har dere? Anonymkode: 31d1b...442
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #2 Skrevet 13. april 2019 Hm. Dette er jeg forvirret rundt selv. Jeg har to forsikringer. Ene er på 98 000 og den andre på en million. Har søkt om utbetaling av den første som er "midlertidig uføreforsikring". Fikk i dag brev om at det er innvilget og får da 360 K utbetalt (vil tro dette er etterbetaling for jeg har ikke vært i jobb siden 2016). Tror derfor det er slik at jeg får denne etterbetalingen også begynner også månedlig utbetaling. Den andre forsikringen som gjelder når jeg får innvilget uføretrygd hos Nav er vel en engangsutbetaling, men så fortsetter den månedlige utbetalingen fra den andre forsikringen. Tror jeg. Jeg skjønner egentlig veldig lite av dette. Jeg hadde glemt at jeg hadde slik forsikring før bankdamen min minnet meg på det i høst. Så takk Gud for at jeg ble anbefalt å skaffe meg slik forsikring da jeg tegnet lån i banken for noen år siden, og takk Gud for at jeg ble påminnet at jeg hadde den i høst. For det hadde jeg aldri tenkt på å gjøre selv. Det var ikke i tankene mine at jeg skulle ende opp som ufør. Anonymkode: f9051...d7d
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #3 Skrevet 13. april 2019 47 minutter siden, AnonymBruker said: Hei! Jeg har i dag uførepensjon fra Gjensidige. Jeg ser at de også tilbyr uføreforsikring pluss. Ut ifra hva jeg klarer å lese meg frem til så gir begge månedlige utbetalinger etter 1 år, men uføreforsikring gir i tillegg en engangsutbetaling etter 2 år. Uføreforsikringen varer også kun til man er 55 mens uførepensjon varer til man er 67. Vil dette si at uføreforsikring er det bedre alternativet? Er det vanlig å ha begge deler? Hva har dere? Anonymkode: 31d1b...442 Den nederste krever at du er medlem i YS Anonymkode: da7a7...f44
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #4 Skrevet 13. april 2019 AB over her; Glemte å legge til; Så da er kanskje det beste å ha begge to typer? Jeg skal ringe etter påske og få mer info om akkurat hva dette innebærer av utbetalinger fram over. Anonymkode: f9051...d7d
Gjest Juks Skrevet 13. april 2019 #5 Skrevet 13. april 2019 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har i dag uførepensjon fra Gjensidige. Jeg ser at de også tilbyr uføreforsikring pluss. Ut ifra hva jeg klarer å lese meg frem til så gir begge månedlige utbetalinger etter 1 år, men uføreforsikring gir i tillegg en engangsutbetaling etter 2 år. Uføreforsikringen varer også kun til man er 55 mens uførepensjon varer til man er 67. Vil dette si at uføreforsikring er det bedre alternativet? Er det vanlig å ha begge deler? Hva har dere? Anonymkode: 31d1b...442 Uføreforsikring og uførepensjon skal være det samme. Ser Gjensidige refererer til YS på sin uføreforsikring. Du kan ikke ha både uføreforsikring og uførepensjon, du får bare utbetalt én av delene. Har du begge, så deles summen mellom dem. Så med andre ord: Du betale dobbelt for akkurat det samme.
Gjest Juks Skrevet 13. april 2019 #6 Skrevet 13. april 2019 (endret) Eller vent litt! Uførepensjon utbetaler en liten sum fra du blir ufør til du er 67. F.eks 2-3.000,- i uka. Uføreforsikring utbetaler gjerne en engangssum hvis du blir syk. F.eks 500.000,-. Min gamle tante hadde uføreforsikring i mange år. Så ble hun ufør og fikk 500.000,- fra pga dette, uten hun var oppmerksom på det. Om dette gjelder Gjensidige vet jeg ikke. Kjært barn har samme navn, så det kan også være samme forsikring i omsminket format. Edit: Ser ut som om at Gjensidige Uføreforsikring Pluss er det samme som uførepensjon. Endret 13. april 2019 av Juks
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #7 Skrevet 14. april 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Den nederste krever at du er medlem i YS Anonymkode: da7a7...f44 Jeg er medlem i YS. 16 timer siden, Juks skrev: Uførepensjon utbetaler en liten sum fra du blir ufør til du er 67. F.eks 2-3.000,- i uka. Uføreforsikring utbetaler gjerne en engangssum hvis du blir syk. F.eks 500.000,-. Min gamle tante hadde uføreforsikring i mange år. Så ble hun ufør og fikk 500.000,- fra pga dette, uten hun var oppmerksom på det. Om dette gjelder Gjensidige vet jeg ikke. Kjært barn har samme navn, så det kan også være samme forsikring i omsminket format. Edit: Ser ut som om at Gjensidige Uføreforsikring Pluss er det samme som uførepensjon. Uførepensjon utbetaler en månedlig sum etter at man har vært arbeidsufør i 1 år (når sykepenger fra arbeidsgiver opphører og NAV tar over) Uføreforsikring gjør det samme + at man får en engangsutbetaling etter ytterligere 1 år. Jeg har i tillegg "kritisk sykdom"-forsikring som betaler ut ved visse sykdommer. Det er noe annet. Anonymkode: 31d1b...442
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå