Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror det heter våtkanten, men det jeg mener er ihvertfall kanten "bak" de nederste vippene.

Hvordan får man kajalen til å sitte her? På meg fungerer det ikke i det hele tatt, men det er selvfølgelig veldig mulig at jeg gjør det feil.

Hva slags produkter bruker dere, og hvordan legges det?

Videoannonse
Annonse
Gjest hjalmarlover
Skrevet

Mulig du bare har et dårlig produkt?! Jeg bruker enten Lancome Crayon Khôl. Den sitter leeenge. Ellers liker jeg kompakt eyeliner fra Shiseido(liker også eyelinerblyanen derfra). Selv om disse kan virke litt dyre,så varer de jo lenge...

Husk å ikke få noe øyekrem eller olje fra øyesminkefjernere og slikt innpå øyet,da sitter ikke eyelineren så bra.

Selv syns jeg ofte det kan bli en litt for hard strek med eyelinerblyant,men mange er lette å softe utover for å få et mykere resultat. Det går iallfall kjempe fint med kompakt eyeliner fra Shiseido(skin med en kompakt eyeliner og en komakt øyebrynspudder-tror ikke du bare kan få kompakt eyeliner)

Skrevet
Mulig du bare har et dårlig produkt?! Jeg bruker enten Lancome Crayon Khôl. Den sitter leeenge. Ellers liker jeg kompakt eyeliner fra Shiseido(liker også eyelinerblyanen derfra). Selv om disse kan virke litt dyre' date='så varer de jo lenge...[/quote']

Jeg bruker produkter fra HR og Kanebo, så det bør ikke være kvaliteten som er problemet.

Jeg mener den nedre kanten - men det skjønte du sikkert? Det er ingen krem eller olje der når jeg legger på - så det er heller ikke problemet.

Det er ingen spesielle produkter til våtkanten, eller? Man bruker vanlig eyeliner/kajal?

Merkelig at det ikke funker på meg.

Gjest hjalmarlover
Skrevet

Ja,skjønte at det var våtkanten du mente...

Hmm...Merkelig at det ikke sitter på deg da?Syns til og med eyeliner til H&M til 20 kr sitter netsen bar nok jeg....

Er problemet at fargen ikke "kommer ordentlig på" eller at den forsvinner fort?!

Har aldi prøvd verken Kanebo eller HR eyeliner før,så vet ikke om de er dårlige eller bra.

Skrevet

Hmm...Merkelig at det ikke sitter på deg da?Syns til og med eyeliner til H&M til 20 kr sitter netsen bar nok jeg....

Er problemet at fargen ikke "kommer ordentlig på" eller at den forsvinner fort?!

Det virker som om det er for vått - oppe, langs vippekanten, er det jo ikke noe problem.

Men har jeg virkelig våtere våtkant enn resten av verden, altså? :ler:

Problemet er at den ikke kommer ordentlig på.

Gjest gjest1
Skrevet

På mine øyne nytter det ikke å ha noe på våtkanten nede...det blir bare borte.

Ikke et stort tap egentlig...jeg får så små øyne av det.

Skrevet

Det der får ikke jeg heller til :) Man er jo våt på våtkanten, man skal jo være våt der...

Gjest Anonymous
Skrevet

Det virker som om det er for vått - oppe, langs vippekanten, er det jo ikke noe problem.

Men har jeg virkelig våtere våtkant enn resten av verden, altså? :ler:

Problemet er at den ikke kommer ordentlig på.

:ler: hehe,ja mulig det,Penny Lane...

det finnes jo også vannfaste eyelinere da...Eks fra Christian Dior-har ikke prøvd den så tør ikke anbefale deg noe hvis det ikke er vært å kjøpe....

Kanskje du burde forhøre deg litt i parfymeriet?!

:)

Skrevet

Varm kajaltuppen raskt med en lighter (lynraskt altså så den ikke smelter). Da sitter den bedre på våtkanten.

(Dette trikset har jeg sett sminkører bruker). :)

Gjest hjalmarlover
Skrevet

Ja,det over var meg...

Du kunne jo kanskje prøvd flytende eyeliner da? de sitter jo ofte velig bra...hvis de fester seg på din våte våtkant :ler::)

Skrevet
Varm kajaltuppen raskt med en lighter (lynraskt altså så den ikke smelter). Da sitter den bedre på våtkanten.

(Dette trikset har jeg sett sminkører bruker). :)

Dette skal jeg prøve. Takk!

Hvis ikke det funker, får jeg ta meg en tur i parfymeriet og be om råd.

Gjest siri piri
Skrevet

Er ikke IsaDora Inliner en kajal til nettopp våtkanten? Har hørt mye bra om den her på forumet (den skal sitte godt!), og vurderer faktisk å prøve den selv!

Er ikke fornøyd med min YSL kajal i alle fall, men kanskje jeg også har 'for våt' kant eller hud som avstøter kajal :ler2:

Skrevet
Er ikke IsaDora Inliner en kajal til nettopp våtkanten? Har hørt mye bra om den her på forumet (den skal sitte godt!), og vurderer faktisk å prøve den selv!

Ah - den har jeg ikke hørt om før, skal teste det ut. Takktakk!

Skrevet

Jeg bruker kayal på våtkanten hver dag. Har ennå ikke funnet en kayal her i Norge som gir ordentlig farge og som sitter, men jeg kjøpte en i Hellas for 1 1/2 år siden, som jeg faktisk fortsatt har litt igjen av. Den er utrolig bra! Gir fra seg mye og sterk farge samtidig som den sitter lenge. Synd de ikke har den i Norge.

Gjest Gjesta
Skrevet

Inliner-kajalen fra Isadora er beregnet for våtkanten, ja. Jeg har den og er kjempefornøyd, men bruker den ikke på våtkanten. Bedre enn Chanel og co.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...