Gå til innhold

Star Wars: The Rise of Skywalker - Fler som gleder seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet
34 minutter siden, FrankDrebin said:

Jeg likte dem godt selv, men jeg forstår hva du mener, det var slik jeg hadde det med Episode I, II og III i sin tid, da de var nye. :)

Samtidig så skaffet episode 1-3 mange nye unge fans. 

Skrevet

Jeg skal nå si noe veldig upopulært. Jeg synes ikke episode I-III er så elendige som så mange sier.

• Liker 3
Skrevet
25 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Jeg skal nå si noe veldig upopulært. Jeg synes ikke episode I-III er så elendige som så mange sier.

Jeg skal si noe som er minst like ille... Jeg er helt enig. Ettersom årene er gått er faktisk Episode i, II og III blitt mine favoritter når man ser dem under ett. Jeg hater ikke en gang Jar-Jar Binks :fnise: . De slår ikke #denfølelsen som jeg hadde da de første stjernekrysserne kom inn over kinosalen da jeg så ANH for første gang, men som trilogi så synes jeg de tre forteller den beste historien. Vel har ikke skuespillerne fått verdens beste replikker å jobbe med, stakkars, men jeg synes selve historien er mer sammenhengende enn både i OT og ST. 

Det skader vel for så vidt ikke at Obi-Wan Kenobi ble min helt allerede da Sir Alec Guinness spilte ham i ANH og PT gav en klarere fremstilling av hvor han kom fra og hvordan han endte opp som eremitten vi møter i ANH. 

• Liker 1
Skrevet
36 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Jeg liker de filmene veldig godt :) Synd at de er så hatet av mange 

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, Aragorn ll Elessar said:

Vet du, dette er mange, mange enig i! Men det er jo typisk at det er haterne som skriker høyest og mest, ikke minst når det handler om noe så kjent som Star Wars.

Selvfølgelig skal jeg se Ep.IX på kino, selvfølgelig med datteren min slik som tradisjonen vår har vært siden 1997, og selvfølgelig skal vi på premiereforestilling.

Selv om jeg egentlig avskyr at Disney-konsernet tok over og har gjort alt for å avlive gamle Star Wars for å prøve å erstatte det med deres egen "moderne" versjon som ikke henger på greip i det hele tatt.

Anonymkode: f8b4c...132

Skrevet
1 time siden, SVK skrev:

Det er sant, og de hjalp til å blåse nytt liv i konseptet, så aldri så galt osv. :)

55 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

De er ikke grusomme, og det hender at det blir et gjensyn med dem også innimellom, bortsett fra episode I, den synes jeg faktisk er gørrkjedelig. :P 

Skrevet

Mannen min viste meg den, og han geeka helt ut. Han er Star Wars fan, jeg er Star Trek fan. Og med tanke på hvor skuffende Star Trek har blitt i det siste så håper jeg de ikke har ødelagt Star Wars på samme måte. Jeg husker de originale, sett de flere ganger . Jeg husker jeg satt med venninna mi og kom med hjertesukk bare en tenåring kan gi fra seg hver gang Mark Hamill var på skjermen. 

Er det bodydouble for Carrie Fisher (har de brukt den samme teknologien som ved Peter Cushing) eller er det virkelig Carrie?

Hvis den virkelig kommer i juletider så er årets Star Wars-julekino sikret ihvertfall.

Skrevet
1 minutt siden, Emmelise skrev:

Mannen min viste meg den, og han geeka helt ut. Han er Star Wars fan, jeg er Star Trek fan. Og med tanke på hvor skuffende Star Trek har blitt i det siste så håper jeg de ikke har ødelagt Star Wars på samme måte. Jeg husker de originale, sett de flere ganger . Jeg husker jeg satt med venninna mi og kom med hjertesukk bare en tenåring kan gi fra seg hver gang Mark Hamill var på skjermen. 

Er det bodydouble for Carrie Fisher (har de brukt den samme teknologien som ved Peter Cushing) eller er det virkelig Carrie?

Hvis den virkelig kommer i juletider så er årets Star Wars-julekino sikret ihvertfall.

De har brukt ubrukte scener fra Force Awakens

Skrevet
2 timer siden, SVK skrev:

For de av oss som syntes de filmene sugde hestemøkk, så er det vel ingen trøst at det sikkert var noen av datidens barn som av en eller annen grunn likte dem :)

Skrevet
1 time siden, Aragorn ll Elessar skrev:

I-II er minst like ille som «mange» sier. III har noen sekvenser som er bra, Ian McDiarmid gjør en god figur :)

Skrevet
Akkurat nå, Hedersbrukeren skrev:

I-II er minst like ille som «mange» sier. III har noen sekvenser som er bra, Ian McDiarmid gjør en god figur :)

Feil

Mer har jeg ikke å si i denne tråden,

Skrevet

Skal nok se filmen, men kommer til å laste den ned.
Gir ikke de talentløse kvakksalverne der en krone, etter voldtekten av en av mine favoritt filmserier.

Vittig med damage control via å adde Sidious igjen, 100% ikke planlagt.

Skrevet

Nei, ikke stor sans for Star Wars.

Skrevet
9 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Feil

Mer har jeg ikke å si i denne tråden,

Feil? Hehe, du kan tulle, du :)

Men alle har jo rett på sin mening, men i dette tilfellet er det nok slik at min mening, ja, det, det er den rette :)

Episode I og II er ren katastrofe :)

Skrevet
17 timer siden, FrankDrebin skrev:

Jeg må innrømme at jeg blir som en liten unge igjen når det kommer til Star Wars. :biggrin: 

Skal bli spennende å se hvordan dette blir. :)

(En liten oppfordring til de som ikke er interessert, synes det er teit, barnslig, kjedelig osv.: Vennligst gå videre uten kommentar, og ha en fantastisk dag. :) )

Gleder meg, selv om de to andre skuffa meg. De to spinoff filmene likte jeg.

Annonse
Skrevet

Jeg likte episode VII og VIII best, jeg. Jeg liker den nye retningen for SW.

Hadde man gått videre på det gamle konseptet, så hadde det ikke fenget. Og at Disney tok over, har ødelagt SW?

Jeg vet ikke jeg. George Lucas sa det var en film ment for 12-åringer. Nede er litt spekulering, legger det bak spoiler.

Jeg innrømmer at jeg er svak for Kylo Ren, og at jeg håper på at disse tre filmene blir motsatt av de tre første, går fra den mørke siden til lyset.

Om traileren:

Påfallende at Kylo ikke kjører lyssabelen gjennom han i skogen. Han bare renner han ned, mens han holder bladet bakover. Man ser tydelig når motstanderen går i bakken, han har ikke lyssabelen gjennom seg. Motstanderen er en fra motstandsbevegelsen? Ikke nødvendigvis. Han har en slags hjelm på seg, som dekker hele hodet. A knight of Ren?

Hvis det er slik, hvorfor slåss Kylo og noen stormtropper mot KoR? Når Palpatine returnerer, har han hatt KoR med seg hele tiden? Har alle trodd KoR var forsvunnet? Hvordan vil Kylo reagere, vil han gå tilbake til å bli en tjener for en ny Master? Jeg ser det slik, han er lei av å tjene andre. Splittelse i First Order? Hux går over til Palpatine, det blir Palpatine/Hux/KoR mot Kylo/Rey/de andre?

De røde stormtroppene er helt klart en ny versjon av Emperor's Royal Guard.

Kylo skyter ikke på Rey, der hvor hun sprinter i ørkenen. Kylo kunne ikke skyte på sin mor heller. Rey løper i en rett linje, hun ville blitt skutt ned. Er dette første gang de møtes i IX?

Hux var ikke i traileren. Trailere for SW er ment å ikke avsløre noe viktig. Legg merke til at Rey ikke brukte Anakins lyssabel i spoilerene til The Force Awakens. Hun slåss bare med staven. Man trodde Finn var en jedi.

Er vi ferdige med Reys familie? Hvorfor kjente Anakins lyssabel igjen Rey? Den er laget av Anakin selv, Luke brukte den bare i film IV og mistet den.

"Alle" trodde den kjente igjen Rey fordi hun var en Skywalker. Hva om hun er en ....Palpatine? Det er sagt i en offisiell serie, godkjent av Disney, som kom ut i 2018, at Palpatine manipulerte the Force så Shmi skulle bli gravid. Hvis han har han gjort det samme med Rey, så kalte lyssabelen til Anakin på henne fordi hennes styrke i kraften matcher Anakins. Hun har samme "avtrykk".

Kylo har ikke løyet for Rey, han fikk en visjon av at hennes foreldre døde i ørkenen. Hvis Reys mor ble gravid mens hun var i et forhold, ville ingen trodd annet enn at hennes mann var faren.

Luke ble fristet to ganger. "Join me.... let us rule together as father and son". Hva om Rey får samme tilbud? "Join me... daughter".

I så fall har vi motsatt av film I - III, Rey = Anakin, Kylo = Padme. Rey, født av the Force i fattigdom og en "nobody", Kylo, født Ben Solo, barnebarn av Padme og prins av Alderaan. (Ja, jeg vet at Alderaan er ødelagt, men alle kalte Leia "princess" i de andre filmene) Hun mistet ikke sin kongelige status. Så ble hun krigshelt og senator.

Motsatt historie, forlater den mørke siden. "The Rise of Skywalker" tyder på dette. I så fall er det helt overtydelig. Så tydelig at i verste fall er det et triks for å lure oss. Hvilken annen Skywalker skulle det være.

"The Rise", en som stiger opp, tyder ikke på annet enn at en Skywalker får en "redemption", en forløselse, som i forløst fra det onde.  Frigjør, forløser, redder sjelen.

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, Hedersbrukeren skrev:

For de av oss som syntes de filmene sugde hestemøkk, så er det vel ingen trøst at det sikkert var noen av datidens barn som av en eller annen grunn likte dem :)

Alltid bra når en filmserie får flere fans, er det som gjør at den lever videre ;) 

Anonymkode: 34b68...0e9

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Hedersbrukeren skrev:

Feil? Hehe, du kan tulle, du :)

Men alle har jo rett på sin mening, men i dette tilfellet er det nok slik at min mening, ja, det, det er den rette :)

Episode I og II er ren katastrofe :)

:murvegg:

Skrevet (endret)
16 hours ago, Hedersbrukeren said:

For deg var det ingen trøst. Men for foreldre som tok med barna sine for å se filmen så var det jo nettopp i håp om at barna skulle sette like stor pris på Star Wars som foreldrene gjorde da de var unge. 

Tror også mange foreldre på forhånd forstod at de ikke ville nyte de nye filmene filmene på samme måte som et barn gjør. 

Hadde selvsagt vært flott om episode 1-3 også gjorde de eldre fornøyde. 

Endret av SVK
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alltid bra når en filmserie får flere fans, er det som gjør at den lever videre ;) 

Med tanke på kvaliteten på alt som er kommet etter 1983, så kunne man like gjerne latt det bli med de tre originale :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...