Cata Skrevet 4. mai 2019 #101 Skrevet 4. mai 2019 1 time siden, FrankDrebin skrev: Stemmer det, det er en fin film helt klart, så den x antall ganger da jeg var yngre. Håper de får det ordentlig til. Apropos Flåklypa - har dere sett likhetene mellom race-scenen i Flåklypa og Anakins podrace i TPM? Mener jeg har lest et sted at Lucas brukte Flåklypa scenene som inspirasjonskilde da han filmet podracet. 1
Gjest Winza Skrevet 4. mai 2019 #102 Skrevet 4. mai 2019 2 minutter siden, Cata skrev: Apropos Flåklypa - har dere sett likhetene mellom race-scenen i Flåklypa og Anakins podrace i TPM? Mener jeg har lest et sted at Lucas brukte Flåklypa scenene som inspirasjonskilde da han filmet podracet. Det er råkult i så fall 😄
Cata Skrevet 4. mai 2019 #103 Skrevet 4. mai 2019 5 minutter siden, Winza skrev: Det er råkult i så fall 😄 De lærde strides om hvorvidt det er sant, men like er de i allfall.
Gjest Winza Skrevet 4. mai 2019 #104 Skrevet 4. mai 2019 2 minutter siden, Cata skrev: De lærde strides om hvorvidt det er sant, men like er de i allfall. Skal du se neste Star Wars?
Cata Skrevet 4. mai 2019 #105 Skrevet 4. mai 2019 1 minutt siden, Winza skrev: Skal du se neste Star Wars? Oh, yes. Som nevnt før i tråden så akter jeg i allfall å se den. Siden jeg har sett alle filmene på kino fra ANH kom i -78 (til Norge) så skal jeg få med meg slutten også. Skulle bare mangle. Om jeg kommer til å se eventuelle spin offs som kommer senere er mer usikkert. Det kommer an på hvilken æra de blir linket til. Det som er sikkert er at om de noensinne får somlet seg til å lage "Kenobi" - og aller helst før Ewan Mc Gregor blir for gammel til å spille rollen så sitter jeg i salen før de får sagt "Jawa".
Gjest Winza Skrevet 4. mai 2019 #106 Skrevet 4. mai 2019 9 minutter siden, Cata skrev: Oh, yes. Som nevnt før i tråden så akter jeg i allfall å se den. Siden jeg har sett alle filmene på kino fra ANH kom i -78 (til Norge) så skal jeg få med meg slutten også. Skulle bare mangle. Om jeg kommer til å se eventuelle spin offs som kommer senere er mer usikkert. Det kommer an på hvilken æra de blir linket til. Det som er sikkert er at om de noensinne får somlet seg til å lage "Kenobi" - og aller helst før Ewan Mc Gregor blir for gammel til å spille rollen så sitter jeg i salen før de får sagt "Jawa". Var du liten når første film kom?
Cata Skrevet 4. mai 2019 #107 Skrevet 4. mai 2019 Akkurat nå, Winza skrev: Var du liten når første film kom? Neida, jeg var tenåring
Gjest Winza Skrevet 4. mai 2019 #108 Skrevet 4. mai 2019 (endret) 9 minutter siden, Cata skrev: Neida, jeg var tenåring Ah, litt eldre enn meg da som ble født 13 år senere Kan tenke meg at det var en spesiell følelse når du fikk vite at de skulle lage episode 7-9? Endret 4. mai 2019 av Winza
FrankDrebin Skrevet 4. mai 2019 Forfatter #109 Skrevet 4. mai 2019 58 minutter siden, Cata skrev: Apropos Flåklypa - har dere sett likhetene mellom race-scenen i Flåklypa og Anakins podrace i TPM? Mener jeg har lest et sted at Lucas brukte Flåklypa scenene som inspirasjonskilde da han filmet podracet. Jeg tenkte faktisk mer på Ben-Hur da jeg så den første gang, men ser helt klart likheten med Flåklypa også. xD
Gjest Winza Skrevet 4. mai 2019 #110 Skrevet 4. mai 2019 1 minutt siden, FrankDrebin skrev: Jeg tenkte faktisk mer på Ben-Hur da jeg så den første gang, men ser helt klart likheten med Flåklypa også. xD Husker jeg så Ben Hur på skolen når jeg var 11, Charles Heston var en dyktig skuespiller
FrankDrebin Skrevet 4. mai 2019 Forfatter #111 Skrevet 4. mai 2019 16 minutter siden, Winza skrev: Husker jeg så Ben Hur på skolen når jeg var 11, Charles Heston var en dyktig skuespiller Ja, likte den godt da jeg så den, og den racer scenen gjorde inntrykk.
Gjest Winza Skrevet 4. mai 2019 #112 Skrevet 4. mai 2019 7 minutter siden, FrankDrebin skrev: Ja, likte den godt da jeg så den, og den racer scenen gjorde inntrykk. Spoiler Haha, husker at alle i klassen min lo høyt når han slemme knuste kjerra si og falt av 😆 Har du sett remaken? Morgan Freeman spiller han (husker ikke hva han heter) Han som vi ser på som den slemme
Cata Skrevet 4. mai 2019 #113 Skrevet 4. mai 2019 1 time siden, Winza skrev: Ah, litt eldre enn meg da som ble født 13 år senere Kan tenke meg at det var en spesiell følelse når du fikk vite at de skulle lage episode 7-9? Njaaa, det var jo noe vi "visste" alt fra den første eller andre filmen. George Lucas la ikke skjul på at det var planlagt tre trilogier. Det som jeg kanskje ikke så for meg var at det kom til å gå så mange år mellom hver trilogi. Så ingen av oppfølgerne forbauset meg som sådan. For min del var imidlertid forventningen større da prequels ble lansert. Vi hadde jo alt sett kjernehistorien og nå skulle vi få bakgrunnen for den. Det var noe som var spennende. Hvordan hadde Obi-Wan Kenobi havnet ute i ørkenen? (Dengang hadde vi ikke hørt om Jundland Wastes, så det var bare en ørken) og hvordan var Darth Vader blitt...Darth Vader? Og hvem var egentlig Yoda, bortsett fra en eremitt i en sump? Da sequels kom var det mer sånn at "jeg har jo sett alle de andre så jeg må få med meg disse også", men jeg skjønte ikke helt hva de filmene skulle inneholde. Forhistorien var noenlunde logisk, men da sequels kom så klarte jeg ikke se forbindelsen til Skywalker sagaen og TFA var i mine øyne en stor skuffelse. Som stand alone og uten å ha sett de opprinnelige filmene hadde den vært helt OK, men nå ble den bare en slags merkelig remake av ANH, men uten de personlighetene som vi brydde oss om dengang. Jeg er vel litt i den bobla enda, men krysser fingrene for at de klarer å veve slutten sammen med hovedhistorien igjen.
FrankDrebin Skrevet 4. mai 2019 Forfatter #114 Skrevet 4. mai 2019 44 minutter siden, Winza skrev: Vis skjult innhold Haha, husker at alle i klassen min lo høyt når han slemme knuste kjerra si og falt av 😆 Har du sett remaken? Morgan Freeman spiller han (husker ikke hva han heter) Han som vi ser på som den slemme Husker det gossa meg også. xD Nei, er ikke en jeg har følt for å kaste meg over for å si det sånn, men kommer den på TV en dag, og jeg ikke har noe annet fore, vil jeg nok ta en kikk.
Gjest Winza Skrevet 4. mai 2019 #115 Skrevet 4. mai 2019 6 minutter siden, FrankDrebin skrev: Husker det gossa meg også. xD Nei, er ikke en jeg har følt for å kaste meg over for å si det sånn, men kommer den på TV en dag, og jeg ikke har noe annet fore, vil jeg nok ta en kikk. Gossa?
FrankDrebin Skrevet 5. mai 2019 Forfatter #116 Skrevet 5. mai 2019 4 timer siden, Winza skrev: Gossa? Beklager 80-talls slang'en. xD Det betyr at jeg frydet meg.
Gjest Winza Skrevet 5. mai 2019 #117 Skrevet 5. mai 2019 22 minutter siden, FrankDrebin skrev: Beklager 80-talls slang'en. xD Det betyr at jeg frydet meg. Ah, alltids kjekt å lære nye slang Husker hvor forvirret jeg var når jeg plutselig i 2007 begynte å høre folk si lol og jeg hadde ingen anelse om hva det sto for 😆
Hedersbrukeren Skrevet 5. mai 2019 #118 Skrevet 5. mai 2019 (endret) 12 timer siden, Cata skrev: Apropos Flåklypa - har dere sett likhetene mellom race-scenen i Flåklypa og Anakins podrace i TPM? Mener jeg har lest et sted at Lucas brukte Flåklypa scenene som inspirasjonskilde da han filmet podracet. Ikke at det gjorde filmen noe bedre Flåklypa er selvsagt en langt bedre film Endret 5. mai 2019 av Hedersbrukeren
Hedersbrukeren Skrevet 5. mai 2019 #119 Skrevet 5. mai 2019 5 timer siden, Winza skrev: Ah, alltids kjekt å lære nye slang Husker hvor forvirret jeg var når jeg plutselig i 2007 begynte å høre folk si lol og jeg hadde ingen anelse om hva det sto for 😆 Stusset også første gang LOL ble nevnt, men det var tilbake i 1998
Gjest Winza Skrevet 5. mai 2019 #120 Skrevet 5. mai 2019 40 minutter siden, Hedersbrukeren skrev: Stusset også første gang LOL ble nevnt, men det var tilbake i 1998 Første gang mamma hørte ordet så tenkte hun på Lolo Ferrari
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå