AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #1 Skrevet 13. april 2019 Tenker da på det å bare ikke orke folk og vil være mest mulig for seg selv fordi alternativene gjør ting vanskeligere, og ikke på den måten at det blir vanskelig før det blir bedre men sånn det har vært hele livet. Trekke for gardinene, ikke gå ut, kun på butikken når det er nødvendig. Ellers være for seg selv. Hører bare om at det å trekke seg tilbake og isolere seg er et faretegn eller noe som ikke er heldig, ikke sunt. Men hvis det føles bedre, hvorfor er det dumt da? For en periode. Å være der ute uten å få det til og slite seg ut gjør jo faren for å isolere seg enda lenger en annen gang større. Anonymkode: b93fa...26f
Gjest Juks Skrevet 13. april 2019 #2 Skrevet 13. april 2019 Er du har ramma av introversjon eller lider av sykdommen som gjør at du foretrekker dette, så er det jo til det bedre. Men sosialt akseptert blir det aldri at noen gjør dette. Du er gjerne weird, eller sliter med psykiske lidelser. Og det finnes ikke synd på deg, for du velger liksom dette selv.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #3 Skrevet 13. april 2019 For en helg er det greit men å isolere seg over tid og av vane er fryktelig dumt og usunt, og gjør bare både tilværelsen og problemene værre. Det føles bedre fordi man har problemer med normaliteten, men å trekke seg vekk fra normaliteten vil gjøre at en føler seg enda mer unormal og isolert og da er det enda vanskeligere å gå ut igjen til omverdene, vite hvordan å oppføre seg eller prate med andre i omverdenen osv og da holder man seg enda mer for seg selv og får aldri løst de problemene med normaliteten man har. Man vil aldri få det til å være der ute om man isolerer seg, man må trene på det for å få det til, å være der ute for å trene på det så man til slutt får det til Anonymkode: 19a71...537
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #4 Skrevet 13. april 2019 Ikke alltid, men ofte. Det finnes ikke noe fasitsvar, utover at total isolasjon fra absolutt alle andre mennesker over lengre tid ikke gjør noen noe godt. Anonymkode: ae546...738 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #5 Skrevet 13. april 2019 Spørs hva du mener med det. Om du trives med det, trenger et avbrekk for livet. Hvorfor ikke. Selv har jeg ingen venner, eller ønsker å ha det. Lever helt alene, men jeg isolerer meg ikke. Er utendørs hver dag, liker meg ute. Trener, går turer. Tar meg en tur inn til sentrum(oslo) på cafe, spiser ute. Trives godt i eget selskap, valgte dette i norge pga måten de fleste norske er. Trives best i utlandet, så kommer til å fristille meg på sikt. Ikke eie noe, bare reise. Anonymkode: 25b7d...34e 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #6 Skrevet 13. april 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: For en helg er det greit men å isolere seg over tid og av vane er fryktelig dumt og usunt, og gjør bare både tilværelsen og problemene værre. Det føles bedre fordi man har problemer med normaliteten, men å trekke seg vekk fra normaliteten vil gjøre at en føler seg enda mer unormal og isolert og da er det enda vanskeligere å gå ut igjen til omverdene, vite hvordan å oppføre seg eller prate med andre i omverdenen osv og da holder man seg enda mer for seg selv og får aldri løst de problemene med normaliteten man har. Man vil aldri få det til å være der ute om man isolerer seg, man må trene på det for å få det til, å være der ute for å trene på det så man til slutt får det til Anonymkode: 19a71...537 WTF Noen trengte å si det. Anonymkode: 67950...450
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #7 Skrevet 13. april 2019 Jeg var veldig deprimert i ungdomstiden og droppet helt ut av skolen halvveis i 9. klasse. Jeg var bare hjemme, ble aldri invitert på noe og hadde egentlig kun kontakt med familien min som jeg bodde med. I 1 og et halvt år var jeg bare hjemme nesten helt isolert, og jeg trengte det. Denne pausen jeg hadde gjorde at jeg klarte å komme meg på skolen igjen til videregående og fikk fullført. Anonymkode: a7acc...ede
megda Skrevet 13. april 2019 #8 Skrevet 13. april 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: Tenker da på det å bare ikke orke folk og vil være mest mulig for seg selv fordi alternativene gjør ting vanskeligere, og ikke på den måten at det blir vanskelig før det blir bedre men sånn det har vært hele livet. Trekke for gardinene, ikke gå ut, kun på butikken når det er nødvendig. Ellers være for seg selv. Hører bare om at det å trekke seg tilbake og isolere seg er et faretegn eller noe som ikke er heldig, ikke sunt. Men hvis det føles bedre, hvorfor er det dumt da? For en periode. Å være der ute uten å få det til og slite seg ut gjør jo faren for å isolere seg enda lenger en annen gang større. Anonymkode: b93fa...26f å isolere seg er en dårlig mestringsstrategi fordi man ikke klarer å tilpasse seg livet utenfor. Alt blir bare verre jo mer tid som går og både din psykiske og fysiske helse lider stort. Det er bedre å finne noen å snakke med som kan være en støttespiller når du har det tungt. Om du da klarer å komme deg ut å mestre det du sliter med blir livet lettere og isolasjon unngås.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #9 Skrevet 13. april 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: For en helg er det greit men å isolere seg over tid og av vane er fryktelig dumt og usunt, og gjør bare både tilværelsen og problemene værre. Det føles bedre fordi man har problemer med normaliteten, men å trekke seg vekk fra normaliteten vil gjøre at en føler seg enda mer unormal og isolert og da er det enda vanskeligere å gå ut igjen til omverdene, vite hvordan å oppføre seg eller prate med andre i omverdenen osv og da holder man seg enda mer for seg selv og får aldri løst de problemene med normaliteten man har. Man vil aldri få det til å være der ute om man isolerer seg, man må trene på det for å få det til, å være der ute for å trene på det så man til slutt får det til Anonymkode: 19a71...537 Har ikke lyst til å være en normie. Anonymkode: 17488...732
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #10 Skrevet 13. april 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Spørs hva du mener med det. Om du trives med det, trenger et avbrekk for livet. Hvorfor ikke. Selv har jeg ingen venner, eller ønsker å ha det. Lever helt alene, men jeg isolerer meg ikke. Er utendørs hver dag, liker meg ute. Trener, går turer. Tar meg en tur inn til sentrum(oslo) på cafe, spiser ute. Trives godt i eget selskap, valgte dette i norge pga måten de fleste norske er. Trives best i utlandet, så kommer til å fristille meg på sikt. Ikke eie noe, bare reise. Anonymkode: 25b7d...34e jeg er litt som deg. men nå skal jeg flytte vekk et helt år uten nettverk, og er oppriktig bekymret for å bli mer deprimert pga isolasjon. er ikke typen til å oppsøke mennesker for nærmere vennskap, selv om jeg går på kino, trening, butikker, studier ect. savner du ikke noen nære? Anonymkode: b4b0f...28d
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #11 Skrevet 13. april 2019 Jeg elsker å være for meg selv, det er fredelig. Når jeg har lyst til det beveger jeg meg så klart utenfor døren, men om jeg ikke har ærender eller må noe, hvorfor skal jeg ut og være mye sosial dersom det ikke ligger for meg? Man er ikke nødvendigvis syk på den måten selv om man er mye hjemme alene. Anonymkode: 28b58...9bc 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #12 Skrevet 13. april 2019 Å isolere seg over lengre tid er litt som å tisse i buksa om vinteren for å holde varmen. Der og da føles det kanskje bedre, men over tid skaper det mer problemer enn det gavner. Anonymkode: 816c3...6e5
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #13 Skrevet 13. april 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: For en helg er det greit men å isolere seg over tid og av vane er fryktelig dumt og usunt, og gjør bare både tilværelsen og problemene værre. Det føles bedre fordi man har problemer med normaliteten, men å trekke seg vekk fra normaliteten vil gjøre at en føler seg enda mer unormal og isolert og da er det enda vanskeligere å gå ut igjen til omverdene, vite hvordan å oppføre seg eller prate med andre i omverdenen osv og da holder man seg enda mer for seg selv og får aldri løst de problemene med normaliteten man har. Man vil aldri få det til å være der ute om man isolerer seg, man må trene på det for å få det til, å være der ute for å trene på det så man til slutt får det til Anonymkode: 19a71...537 Det er forskjell på de som ikke får til, og de som ikke vil. Det er vanskelig å sette seg inn i andres situasjon, men det er faktisk mulig for andre å få glede av ting som du ikke personlig får glede av. Jeg f.eks isolerer meg fordi det gjør meg glad. Jeg blir intenst mentalt sliten av å være med andre folk sosialt, og når jeg er ferdig på jobb har jeg fått mer enn nok. Kan godt henge ut med venner, men vil det i gjennomsnitt kanskje en gang per 2. Eller 3 mnd. Kjæresten ser jeg med en gang i uka. Dette funker for meg. Det er stor forskjell på å isolere seg pga sosial angst og pga preferanse. Anonymkode: be7ca...467 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #14 Skrevet 13. april 2019 nei, jeg trives godt alene og anser ikke det som sykt. men blir litt deppa når det har gått flere uker uten at jeg er med venner eller familie. greia for meg er at et par-tre timer lyser opp hele uken, mens besøk over tre dager drar meg ned. er ikke mye sosialt som skal til for min del, men å være alene hele tiden ser jegmørkt på Anonymkode: b4b0f...28d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå