Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er så flaut og jeg håper ikke noen av de er her inne, men har begynt å se samboeren til en venninde av meg på venteværelset hos psykologen. Jeg har bare møtt han to ganger men går ut fra at han gjenkjenner meg godt for det har vært edru og nøkterne settinger de to kom til meg, og jeg til de en gang og ingen andre mennesker innblandet. Jeg møter ikke hun ofte heller og hun vet ikke at jeg går til psykolog.  Hittil har jeg latet som ingenting, både fordi jeg er usikker på om han gjenkjenner meg og fordi hva sier man? "Hvordan går det?" Er jo litt banalt på et psykologventerom! Sier man bare Hei kort og nikker diskret, eller slår man av en prat, eller bare fortsetter å late som man ikke kjenner hverandre igjen? Det er få andre på venterommet så det er umulig å ikke se hverandre, og det er ikke stor plass mellom oss, så det er egentlig naturlig å si noe mer enn hei sånn sett. Han kommer inn i rommet når jeg sitter der og hadde det vært noen jeg var sosialt trygg på ville det vært naturlig å si hei og sette seg ved siden av hverandre. Blikkene våres har møttes men sistgang satt jeg med øynene ned i mobilskjermen for å unngå klein øyekontakt siden jeg ikke vet hvordan jeg eller om jeg skal hilse. Jeg vil ikke være overlegen, men vet virkelig ikke hvordan jeg skal oppføre meg?! 

Anonymkode: 12355...d56

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Si hei og smil. Dere er der jo begge av en grunn??

Anonymkode: 66922...624

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Sier, "Hei hei, jaja det har klikket for deg også"? Har gjort det selv.

Anonymkode: bb317...91c

• Liker 24
Skrevet (endret)

Du tillegger settingen alt for stor negativ verdi. Din egen opplevelse av at det er kleint å møtes på på venterommet gjør at du blir stresset og det er ikke ditt naturlige jeg. Tenk heller på at dere begge to prøver å fikse et problem i livet og at dette er noe som er helt normalt. Synes jo forøvrig at alt er greit, sålenge man sier hei når man ser den andre personen. 

Endret av megda
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Bare si hei, akkurat slik du ville om du møtte ham på tannlegens venteværelse. 

Anonymkode: 8b172...ea7

• Liker 13
Gjest NotYou
Skrevet

Ikke gjør psykologhjelp til noe skambelagt. Vi har alle en psykisk helse, og den like viktig som resten av kroppen. Si «Hei» :) 

AnonymBruker
Skrevet

Han er sikkert like ukomfortabel som deg, så ville tatt hele situasjonen veldig med ro. Begge vet jo nå, at begge er der for én grunn;)

Si "Hei" nest gang davel.

Anonymkode: fe604...1d5

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sier, "Hei hei, jaja det har klikket for deg også"? Har gjort det selv.

Anonymkode: bb317...91c

😂😂😂 hadde elsket det, fantastisk😂

Anonymkode: 6584b...7c5

• Liker 6
Skrevet

Ja dette var jo også noe å bli flau over 🙄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Si hei og smil. Dere er der jo begge av en grunn??

Anonymkode: 66922...624

Ja det er jo riktig... Og jeg mener ikke det er skammelig sånn sett, bare flaut fordi det er en sosialt uventa situasjon å møte noen man halvveis kjenner i!

Er det ikke rart å plutselig si hei nå, når det er åpenbart at vi har sett hverandre der før og jeg har unngått å si hei? 

Hvis jeg sitter der når han kommer inn, sier jeg hei da i det kan kommer inn døra og risikerer at han slår seg ned ved siden av meg, eller sier jeg hei først når han har satt seg ned hvis det er nærme meg og dropper det om det er langt unna eller hva? 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Antoinette skrev:

Ja dette var jo også noe å bli flau over 🙄

Med sosial angst og angst som er en av grunnene til at jeg går til psykolog så ja. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Med sosial angst og angst som er en av grunnene til at jeg går til psykolog så ja. 

Nei, du lager et problem ut av ingenting. 

Et kort hei eller et nikk er mer enn nok, regner med at du har noe å lese på mens du venter.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Antoinette skrev:

Et kort hei eller et nikk er mer enn nok, regner med at du har noe å lese på mens du venter.

Rommet er en liten firkant, hva med når han sitter direkte ovenfor meg med 1,5 meter i mellom og det ikke er noen andre på venterommet? Bare hei også dytte øya ned i mobilen for å ha noe å lese på? Er så redd for å være frekk og usikker på hvordan jeg skal oppføre meg. Hadde vært lettere om venterommet var stort og med mange, da ville det gått fint å bare nikke eller si kort hei, samtidig kjenner vi hverandre ikke godt nok til å ha en naturlig samtale heller. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Antoinette skrev:

Sosial angst handler ofte om nettopp det.

Anonymkode: 6584b...7c5

• Liker 4
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

Når jeg møter noen kjente så pleier jeg å slå av en prat om hva som helst. Trenger ikke være om terapien, men om alt annet. 

Jeg synes du skal gjøre det du føler deg komfortabel med. For meg er det ingen hemmelighet at jeg sliter og går i behandling, mens det for andre kan være veldig vanskelig og ubehagelig at noen andre vet at de gjør det. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Når jeg møter noen kjente så pleier jeg å slå av en prat om hva som helst. Trenger ikke være om terapien, men om alt annet. 

Jeg synes du skal gjøre det du føler deg komfortabel med. For meg er det ingen hemmelighet at jeg sliter og går i behandling, mens det for andre kan være veldig vanskelig og ubehagelig at noen andre vet at de gjør det. 

Men han er jo ikke kjent, bare en bekjent. Det hadde nok ikke vært naturlig å gå bort å hilse om jeg gikk forbi han ute på dagtid , men ville vært naturlig å slå av en liten prat om han var med perifere venninda mi som er kjæreste med han. 
Det er mest fordi rommet er så lite og vi er tvunget til å sitte der samlet at jeg tenker det blir frekt å ikke hilse, fordi vi ser hverandre åpenbart men er langt fra kjente som man er trygge på og kan snakke om alt og ingenting med.

AnonymBruker
Skrevet

Bare si hei, og så se ned i mobilen. Det går helt fint! :)

Anonymkode: 96fe6...d32

• Liker 4
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg og:)

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er jo riktig... Og jeg mener ikke det er skammelig sånn sett, bare flaut fordi det er en sosialt uventa situasjon å møte noen man halvveis kjenner i!

Er det ikke rart å plutselig si hei nå, når det er åpenbart at vi har sett hverandre der før og jeg har unngått å si hei? 

Hvis jeg sitter der når han kommer inn, sier jeg hei da i det kan kommer inn døra og risikerer at han slår seg ned ved siden av meg, eller sier jeg hei først når han har satt seg ned hvis det er nærme meg og dropper det om det er langt unna eller hva? 

Da velger du heller tydelig øyekontakt som du holder en liten stund mens du nikker et lite, men bekreftende nikk med hodet i retning han. Type: "Hei, jeg ser at du er her.", bare med kroppen i stedet for så mange ord.

Neste gang du møter ham, så kan du heller snakke mer.

Anonymkode: cb638...507

AnonymBruker
Skrevet

Men hva er det verste som kan skje videre, i så fall? Hvis han mot formodning ikke har sosiale antenner ved at han spør direkte hva som feiler deg, så nevner dere selvsagt ikke elefanten i rommet. Han vil sikkert ikke snakke om sine problemer, med deg heller. Det kan jo likevel være greit å snakke om været/dama hans som er din perifere venninne/påskeferien etc.

Anonymkode: cb638...507

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...