AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #1 Skrevet 13. april 2019 Har nå jobba 2 år og 8 måneder i en jobb som stemmer delvis ovrrens med utdannelsen min, men jeg jobber egentlig ikke helt med det som jeg har utdannet meg til. På hvilket tidspunkt bør jeg bytte over til en jobb som er mer innenfor den egentlige utdanningen min? Anonymkode: e63b6...5e3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #2 Skrevet 13. april 2019 Det toget er nok gått nå Anonymkode: 7da91...58e
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #3 Skrevet 13. april 2019 7 minutter siden, AnonymBruker said: Det toget er nok gått nå Anonymkode: 7da91...58e Absolutt ikke Anonymkode: 1c0b6...dbb 3
Mich Skrevet 13. april 2019 #4 Skrevet 13. april 2019 Når som helst? Er jo ikke merkelig å skifte jobb når det er til noe som er mer relevant til utdannelsen.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #5 Skrevet 13. april 2019 Så fort du har sjansen. Gå for det du drømmer om! Anonymkode: 5aeb4...bc4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #6 Skrevet 14. april 2019 22 hours ago, Mich said: Når som helst? Er jo ikke merkelig å skifte jobb når det er til noe som er mer relevant til utdannelsen. Jo, men skal jo også være på sin nåværende jobb i en periode også tenker jeg. Jeg har ikke akkurat jobbet i min nåværende jobb i 4-5 år. Anonymkode: e63b6...5e3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #7 Skrevet 14. april 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo, men skal jo også være på sin nåværende jobb i en periode også tenker jeg. Jeg har ikke akkurat jobbet i min nåværende jobb i 4-5 år. Anonymkode: e63b6...5e3 Det trenger du virkelig ikke. Spesielt ikke hvis du er nyutdannet. Hvis du begynner å hoppe fra jobb til jobb med kort varighet over tid, så ser det kanskje ugreit ut, men ikke de første par jobbene som nyutdannet. Anonymkode: 08f9d...38e
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #8 Skrevet 14. april 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo, men skal jo også være på sin nåværende jobb i en periode også tenker jeg. Jeg har ikke akkurat jobbet i min nåværende jobb i 4-5 år. Anonymkode: e63b6...5e3 Hvem er du redd for at skal dømme deg? En eventuelt ny arbeidsgiver vil jo forstå byttet godt i og med at du bytter til noe som er mer relevant for utdannelsen din. Det er en ganske god grunn til å bytte og det er ingen grunn til å frykte at arbeidsgiver skal se på deg som en "jobbhopper". Nærmere tre år er ganske lenge å stå i en jobb der oppgavene ikke står til utdannelsen. De gangene det er "for raskt" å bytte jobb er når du har jobbet så kort at du ikke har noen du kan bruke som referanse. Det måles i måneder, ikke år. Anonymkode: ec234...4ff
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #9 Skrevet 14. april 2019 57 minutter siden, AnonymBruker said: Hvem er du redd for at skal dømme deg? En eventuelt ny arbeidsgiver vil jo forstå byttet godt i og med at du bytter til noe som er mer relevant for utdannelsen din. Det er en ganske god grunn til å bytte og det er ingen grunn til å frykte at arbeidsgiver skal se på deg som en "jobbhopper". Nærmere tre år er ganske lenge å stå i en jobb der oppgavene ikke står til utdannelsen. De gangene det er "for raskt" å bytte jobb er når du har jobbet så kort at du ikke har noen du kan bruke som referanse. Det måles i måneder, ikke år. Anonymkode: ec234...4ff Takk for alle konstruktive råd her KGere. Jeg tenkte at den nye arbeidsgiveren, og eventuelt andre fremtidige arbeidsgivere etter det kan komme til å dømme meg ja. Anonymkode: e63b6...5e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå