Gå til innhold

Vaskemaskinproblemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en Grundig vaskemaskin kombi vask og tørk. Kun noen måneder gamnel. Tøtkefunksjonen sluttet og fungere. Hadde reperatør og ikk vite at det var en sikring som hadde gått. Byttet sikring, problemet gjentok seg etter kort tid. Maskin var inne til reperasjon og fikk ny sikring en gang til. 

Har vasket to vask etterpå som fungerye som det skulke. I dag satte jeg på sengetøy. Maskinen stopoet etter en stund. Prøvd å sette den på igjen flere ganger. Har også tatt ut støpsel for å forsøke å "nullstille" den. Maskinen vil ikke starte igjen. Har prøvd ulike program. Det samme skjer hver gang. I displayet kommer det "dør låses" og så "program starter". Så kommer det opp "sikkerhet" i displayet. Og maskinen slår seg av etter kort tid. Hva kan det være? Noen som har vært borti samme problem? Hjelper det å la maskinen "hvile" litt før jeg prøver igjen? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kombinerte vask- tørkmaskiner er aldri bra.

Anonymkode: f775c...d33

AnonymBruker
Skrevet

Har du sjekket hva som står i brukermanualen for feilkoden "sikkerhet"?

Anonymkode: 62647...b60

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du sjekket hva som står i brukermanualen for feilkoden "sikkerhet"?

Finner ikke brukermanualen. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kombinerte vask- tørkmaskiner er aldri bra.

Anonymkode: f775c...d33

Har en fra AEG. Veldig fornøyd!

Anonymkode: 92ee1...18b

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Thyra skrev:

Finner ikke brukermanualen. 

Kanskje den ligger på nettet? Hvis du søker etter modellnummeret.

Grundig har kundesupport som også kanskje kan hjelpe deg (men da er det nok fint å ha modellnummeret).

https://www.grundig.com/no-no/kundeservice

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje den ligger på nettet? Hvis du søker etter modellnummeret.

Grundig har kundesupport som også kanskje kan hjelpe deg (men da er det nok fint å ha modellnummeret).

https://www.grundig.com/no-no/kundeservice

Ser ut som Grundig bare har en kombimaskin. Det gjør saken enklere.

Her har du manualen (jeg fant den på kundeservicesiden jeg linket opp til deg): https://www.grundig.com/fileadmin/Export_NO/Product_Catalogs/User_manuals/Laundry/Wash/GWD_59406_C.pdf

• Liker 2
Skrevet

Har sett på brukermanualen, og blir ikke mye klokere... 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Thyra skrev:

Har sett på brukermanualen, og blir ikke mye klokere... 

Har du prøvd å holde av/på-knappen inne i 3 sekunder for å stille produktet tilbake til fabrikkinnstillingene? Ser det står i brukermanualen i forbindelse med den type feil du opplever nå, så det er kanskje verdt et forsøk.

Anonymkode: 41e97...719

• Liker 2
Skrevet (endret)

IMG_20190413_133214.jpg

Det er vel antagelig dette som er problemet. Jeg holder inn stoppknappen i 3 sekunder og kansellerer programnet. Men samme problem opodyår på nytt når jeg forsøker å starte igjen. Det er vel ikke noe jeg får gjort med dette selv. 

Endret av Thyra
  • Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har en fra AEG. Veldig fornøyd!

Anonymkode: 92ee1...18b

Var også veldig fornlyd med vår de første månedene. Nå er det bare tull med den. 

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd å holde av/på-knappen inne i 3 sekunder for å stille produktet tilbake til fabrikkinnstillingene? Ser det står i brukermanualen i forbindelse med den type feil du opplever nå, så det er kanskje verdt et forsøk.

Anonymkode: 41e97...719

Har prøvd, flere ganger. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Thyra skrev:

IMG_20190413_133214.jpg

Det er vel antagelig dette som er problemet. Jeg holder inn stoppknappen i 3 sekunder og kansellerer programnet. Men samme problem opodyår på nytt når jeg forsøker å starte igjen. Det er vel ikke noe jeg får gjort med dette selv. 

Har du sjekket at det er vanntilførsel og er vanntrykket ok? Sjekk om slangen som tar inn vann til maskina ikke ligger i klem.

Anonymkode: 9ac4c...74c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du sjekket og renset lofilteret + filteret som er der vanntilførselen til  vaskemaskina er?
Kan det ligge hindringer inni trommelen (feks en bh-spile el.l.)?
Har du skrudd på vannet til vaskemaskina?

Skrevet

Vann og strøm er koblet til. Maskinen virket i to vasker etter at den ble satt på plass etter forrige service. Ingenting er rørt bak. Hadde det vært vannforsyningen skulle den vel ha sentrifugert og tørketromlet? 

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd det vanlige trikset med å snu støpselet 180 grader? 

Anonymkode: fd4d7...107

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Her må du nok en gang be om service - men jeg foreslår at du nå ber om heving av kjøpet dersom de ikke denne gangen greier å rette problemet permanent.

Jeg har en Siemens kombimaskin, en venninne har en Hover og en annen en Miele. Alle vi er fornøyde!

Min maskin har ikke lofilter forørvrig.

Skrevet

Nå skjønner jeg ingenting. Etter å ha vært ute en tur tenkte jeg at jeg skulle prøve å starte maskinen en gang til. Og nå går den. Elektronikk er jammen merkelige greier! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Thyra skrev:

Var også veldig fornlyd med vår de første månedene. Nå er det bare tull med den. 

Vår AEG kombimaskin har funger 100% i 13 år.

Anonymkode: ae264...330

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 13.4.2019 den 15.44, Thyra skrev:

Nå skjønner jeg ingenting. Etter å ha vært ute en tur tenkte jeg at jeg skulle prøve å starte maskinen en gang til. Og nå går den. Elektronikk er jammen merkelige greier! 

Det er dårlig kontakt et sted kanskje? Fortell om disse detaljene til butikken og/eller reparatøren.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...