Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag så er det så utrolig mye fokus på kropp, og det oppstår masse kroppspress, mobbing og annet grunnet alt fokus på det.

Kan noen forklare hvorfor nesten alle bare MÅ kommentere utseende på sosiale medier? Dette er jo bare med på å skape mer kroppspress og fokus på utseende. Forstår ikke folk noe så enkelt?

Jeg gremmes hver gang jeg leser kommentarer som "Åhh så fin du er!" , "Søten!" etc.. det er så overfladisk og direkte ødeleggende for vårt samfunn at jeg har ikke ord. Forstår ikke folk at det virker helt mot sin hensikt? Eller er folk helt ubevisst på hva de gjør? 

La oss håpe at dette blir bedre med tid å stund og at folk bruker tanker og følelser til noe praktisk, og ikke til å kommentere utseende.

Anonymkode: 145ef...e1a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Finns vell større samfunnsproblemer enn at vi skriver fine kommentarer til hverandres bilder.. 

Anonymkode: 0f366...d6b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De ønsker bare samme type kommentarer tilbake på sine egne profilbilder. Ha barmhjertighet med de usikre og bekreftelsessultne :fnise:

Anonymkode: 9502a...d08

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Finns vell større samfunnsproblemer enn at vi skriver fine kommentarer til hverandres bilder.. 

Alt henger sammen. Når man graver etter hva som fører til hva, så er det ofte de oversette små detaljene som fører til at samfunnet blir slik det blir. Når holdningen blant folket generelt er slik at dette blir sett på som "normalt", så er det grunn til bekymring.

1 hour ago, AnonymBruker said:

De ønsker bare samme type kommentarer tilbake på sine egne profilbilder. Ha barmhjertighet med de usikre og bekreftelsessultne :fnise:

Anonymkode: 9502a...d08

Det er nettopp dette fokuset på seg selv, bekreftelser, avhengighet, usikkerhet med mer som forsterker samfunnsproblemene. Det er kanskje morsomt når man ser på et enkelt lukket tilfelle, men i den større sammenheng så er det mer alvorlig enn vi forstår.

Anonymkode: 145ef...e1a

AnonymBruker
Skrevet

#Krenka

Anonymkode: b1003...355

Skrevet

Har lagt merke til det samme. Enkelte bare pøøøøser på med "Fina!" og "Den vakreste" og "Tuuuuusen takk for verdens morsomste kveld i går, verdens beste venninne!" og "Er så glad i deg, vakringen". Sånne ting.

Gir meg litt "wanna puke" følelse.

Det holder vel å si dette til folk ansikt til ansikt? MÅ man pepre alle bilder med det på SoMe?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kommenterer sjeldent, men hvis jeg gjør det så skriver jeg noe stygt som ikke er ment stygt. Sånn: WOW, du er støgg 😘 eller æsj eller et eller annet sånt. Det er min form for å gi kompimenter, får frysninger av å skrive: fiiin, søta, beste, osv, og får ikke sånne kommentarer av mine venner på bildene mine jeg heller heldigvis, det er isåfall bare av familiemedlemmer som er eldre enn meg sånn: "flotte og vakre ×××××, ha en fin dag🌸" 😂 

Anonymkode: ec9b4...b55

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange triste her inne som ikke får kommentarter på sosiale medier. Kommer typisk med «jeg bryr meg ikke om slik» :fnise: neeeeida.. selvfølgelig gjør du ikke det 😏

Skrevet (endret)
På 14.4.2019 den 20.26, AnonymBruker skrev:

Mange triste her inne som ikke får kommentarter på sosiale medier. Kommer typisk med «jeg bryr meg ikke om slik» :fnise: neeeeida.. selvfølgelig gjør du ikke det 😏

Kutt ut. Dette er bare fri fantasi fra din side.

F.eks. har jeg ikke byttet profilbilde på FB på flere år, fordi jeg vet at det utløser et ras av sånne kommentarer, og det vil jeg ikke ha på siden min. Mange andre kvinnfolk jeg kjenner, endrer profilbilde i et kjør, og så sitter de og høster kommentarer fra alle, og svarer tilbake til hver og en, sånn at de skal gidde og skrive og skryte igjen neste gang hun bytter profilbilde (neste uke kanskje). De takker og sender hjerter i retur til alle som har skrevet "Vakringen min!" eller "Søta! For et nyyyyyydelig bilde av deg!".

Det er rett og slett PINLIG å endre profilbilde på Facebook, fordi jeg sitter da med følelsen av at folk sikkert tror "det der gjorde hun bare for å høste likes og få skrytekommentarer!" 

Endret av Million
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Million skrev:

Kutt ut. Dette er bare fri fantasi fra din side.

F.eks. har jeg ikke byttet profilbilde på FB på flere år, fordi jeg vet at det utløser et ras av sånne kommentarer, og det vil jeg ikke ha på siden min. Mange andre kvinnfolk jeg kjenner, endrer profilbilde i et kjør, og så sitter de og høster kommentarer fra alle, og svarer tilbake til hver og en, sånn at de skal gidde og skrive og skryte igjen neste gang hun bytter profilbilde (neste uke kanskje). De takker og sender hjerter i retur til alle som har skrevet "Vakringen min!" eller "Søta! For et nyyyyyydelig bilde av deg!".

Det er rett og slett PINLIG å endre profilbilde på Facebook, fordi jeg sitter da med følelsen av at folk sikkert tror "det der gjorde hun bare for å høste likes og få skrytekommentarer!" 

Finnes jo en mellomting da.. Sånn du beskriver det er ikke kjent for meg annet enn noen gamle tanter i 60årene.. Det er de som er verst på lange kommentarter med tusen emojies. 

Å kommentere til en venn at bildet var pent er noe helt annet enn «nyyyyydelige søta mi» osv. Og du kan endre profilbilde og ikke gjøre det tilgjengelig for kommentarer. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes jo en mellomting da.. Sånn du beskriver det er ikke kjent for meg annet enn noen gamle tanter i 60årene.. Det er de som er verst på lange kommentarter med tusen emojies. 

Å kommentere til en venn at bildet var pent er noe helt annet enn «nyyyyydelige søta mi» osv. Og du kan endre profilbilde og ikke gjøre det tilgjengelig for kommentarer. 

DET visste jeg ikke! :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Finnes grenser for hvor mye jeg gidder å bry meg med. Kommentarer som «så pen» på Facebook er ikke en av de tingene....

Anonymkode: 805b2...390

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...