AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #1 Skrevet 13. april 2019 Hei, Trenger flere synspunkter fra dere. Jeg og barnefar var samboere i 9 år før bruddet. Vi har 2 skolebarn. Har full omsorgsansvar. De går i mellomtrinnet nå. Saken er at barnefar har ikke bodd i Norge de siste 5 årene. Etter bruddet pakket han og flyttet til London. Jeg tror fordi han ikke ta ansvar, eller ha barna hos han. Han har ikke bidratt noe økonomisk siden bruddet. Verken bidrag, gaver til bursdag eller jul. Han har kuttet kontakt med meg hele denne tiden, men har telefon kontant med barna i det siste året. Jeg vil heller ikke snakke med han pga bruddet. Han var utro mot meg og jeg viste ikke om det, men anklaget meg om å være utro og bare dro. Senere innrømte han at det var han som egentlig som var utro. Men klarte ikke å innrømme det, og vi har aldri snakket om bruddet ordentlig. Barna vil ikke ha kontakt sidene eldste vil ikke snakke med han når det ringer på hans telefon. Yngste bryr seg ikke, og viser ikke noe tegn til savn. Han er ikke så flink til å snakke om ting. Barna går til skole helsetjeneste for å snakke med andre om følelsene deres. De har det veldig bra på mange måter, men må innrømme det å ha fraværende far har gjort litt skade for dem. De blir veldig lei seg å snakke med vennene sine om pappating som de andre har gjort med sine fedre. Jeg har familien min her og jeg får veldig mye støtte, mens hans er i England og rundt i verden. De har god kontakt med meg og barna også, og de kommer ofte på besøk, men de bidrar ikke noe økonomisk. Men de tar med gaver når de kommer. Familien hans påstår at han sliter psykisk pga bruddet. Han pøvde å sitt liv en gang rett etter bruddet. Han jobbet ikke på lenge og bodde av familien. Nå har han fått seg jobb og fått livet hans på rett vei. Familien hans har sagt at de har bedt ham å besøke barna, og han kommer til Norge neste uke. Jeg vet ikke hvordan jeg skal si det til barna. De kommer ikke til å tro det, pga det har blitt sagt flere ganger at han skulle besøke dem i sommer eller juleferien, men aldri kom. Men nå har familiem kjøpt selv billetten til han, og de sier at denne gangen er sant. Nå vet jeg ikke om jeg vil barna skal se ham. Og itillegg er jeg redd for barnas reaksjoner i etterkant av besøket. Kommer det til å gi mer skade enn forbedringer. Jeg legger mitt sinnet og alt for dem. Jeg snakker ikke noe negativt om ham til de. Jeg tenker hva som er best for dem, de er skuffet av ham og løgnene i alle år. Om at han kommer og ikke kommer allikevel. Men nå trenger jeg råd/ synspunktet fra dere kloke mennesker. Er det lurt å fortelle dem på forhånd at far kommer for å besøke dem, eller skal jeg vente til han dukker opp og de kan få overraskelses besøk av ham. Hvor mye på de dagene han skal være her er det lurt å ha samvær. Han blir til over påske. Familien hans mener at han kan være så mye som mulig med dem helst hverdag. Men jeg veldig skeptisk til det. Setter veldig pris på deres synspunkter. På forhånd takk! Anonymkode: 97b3c...c65
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #2 Skrevet 13. april 2019 Dette var en vanskelig sak. Først og fremst: dere to voksne må snakke! Du skriver at dere egentlig ikke har snakket om bruddet. Det synes jeg nesten bør være første prioritet. Dere må renske lufta, uansett hvor vanskelig det er for dere begge. Jeg ville fortalt de om det kommende besøket. Snakket sammen om det, minne de på at det har skjedd før at han ikke har komt, så la den muligheten være open for å unngå stor skuffelse. Når det gjelder samvær med barna: jeg ville nesten gjort det som når man introduserer en ny kjæreste «etter boka», men i raskere tempo. Finn på noe gøy ute. Ikke hjemme, i deres trygge sfære. McDonalds, lekeland, tur i parken? La pappaen være samme med de 1-2 timer uten at det blir for intens for barna. Kanskje en dag til utendørs? Så besøk hjemme noen timer? På slutten av påsken kan han kanskje være alene samme med de en dag eller to? Ville ikke lagt opp til de før barna virker trygge. Men; bare mine tanker. Aner ikke hvordan denne mannen sine sosiale pappaantenner er. Håper han kommer og at det blir bra for barna! Anonymkode: a1ea7...ccc 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå