AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #21 Skrevet 14. april 2019 På 13.4.2019 den 20.05, AnonymBruker skrev: I denne situasjonen er det ikke snakk om overdrevent matinntak/tvangsspising heller, da denne brukeren ikke spiser utenom de faste måltidene. Brukeren har også kun mat som lett ost, lett smør, lett yoghurt, skinke med lite fett etc og har generelt et ganske greit kosthold som også inneholder mye egg, fisk, kylling og grønnsaker/frukt. Så i stedet for å oppfordre/motivere til mer aktivitet i hverdagen, så skal altså frokost/lunch/kvelds kuttes ned til halvparten av det personen normalt spiser, grønnsaker og kjøtt skal veies og det skal telles kalorierer. Har egentlig ikke ord og blir dårlig av hele opplegget..😱 Nå skrev jeg kanskje litt for mye, men er bare så frustrert og sinna på brukerens vegne og samtidig sjokka over at ingen av mine kollegaer reagerer ! TS Anonymkode: 96ef4...a29 Neineinei, dette er jo så absolutt ikke lov! Dessuten, lettprodukter er ikke bra! Kroppen trenger fett. Burde heller kutte ned karbohydrater. Men det har dine kolleger heller ikke lov til å tvinge bruker til. Poenget mitt er at de ikke har peiling på kosthold, og da burde de ikke en gang veilede og aller minst tvinge brukere til slik vranglære om kosthold! Anonymkode: bdc0a...bac
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #22 Skrevet 14. april 2019 Jeg er oppe i litt den samme situasjonen på jobb. Vi har en person som må slankes pga en livsstilssykdom, men jeg føler at personen nærmest blir sultet. Har tilgang på mat i sin egen leilighet, men har fått restriksjoner på hvor mye som er ok å spise. Personen har fått beskjed om at det skal spises to knekkebrød til frokost, lunsj og kvelds i tillegg til middag. Kan kanskje få et brød (som skal vare i 14 dager) og erstatte et av knekkebrødmåltidene med to brødskiver i stedet. Litt frukt blir innkjøpt men det blir gjerne spist opp på en dag eller to og da blir det ikke handlet nytt før på handledag om to uker igjen. Vi får ikke lov til å for eksempel hjelpe til med å koke egg eller lage havregrøt for å gi litt variasjon i kosten fordi det har ikke personen vedtak på... men greier det ikke selv. Får helt vondt av hele greia. Anonymkode: b6a5c...cbe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå